Spillrom
Sjiraffen11
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede11
Mobilspill
Pågående8 857

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Grrrrrafffff - Ikke medlem lenger2009-09-07 14:36
Antall innlegg: 29

Lyder generelt
Har dere tenkt på at det som er en lyd kan være en ulyd for noen andre? Tenk om det var mindre lyder i verden, da hadde det blitt mer stillhet. Da kunne vi slappet av. Men det viser seg at støy er kommet for å bli. Det arrangeres egne støy festivaler for støy tilhengere som bare vil ha støy støy støy.

HVor blir stillheten av da?
 
MyRuin2009-09-07 16:52
Antall innlegg: 201

Stillhet er ulyd for meg.
Men det henger sammen med at jeg aldri får det helt stille pga øresus.. Derfor står radio eller cdspilleren alltid på hjemme hos meg..
 
miamaria2009-09-07 20:04
Antall innlegg: 1002

prøvd å bli venner med de nye evige lydene, MyRuin?
jeg ga dem navn etter hvert som de dukket opp.
vi skulle jo tilbringe resten av livet sammen.
den første heter "tannlegekompressoren".
så kom det et par litt ubestemmelige, men nå til sist har alt druknet i
"gresshoppene". siriss-sang hele året!
få høre om dine da, MyRuin!
 
Molly Mus - Ikke medlem lenger2009-09-07 21:00
Antall innlegg: 27

Jeg ønsker meg mere stillhet, umulig å få tenkt i fred jo, musikk i alle kanaler + masse reklamegnål hele døgnet. For ikke å snakke om nå jeg MÅ oppsøke kjøpesenter. Ofte snur jeg i døra, når jeg nesten blir slått overende av musikk på høyeste volum, grøssssss ......
Ikke særlig fristende å handle for noen laken når du må SKRIKE til ekspeditøren hva for et ærende du er i :)))

Er de fleste redd for stillhet ? Skremmende å høre sine egne tanker ?
 
Ø N2009-09-07 21:29
Antall innlegg: 725


Ja jeg tror faktisk jeg ville blitt litt skremt hvis jeg HØRTE
mine egne tanker Molly Mus.......... ;)
 
gerdmarie2009-09-08 00:55
Antall innlegg: 265

Stillheten er da absolutt hørbar! En nytelse synes jeg når alle lyder i huset er avslått, kan jeg virkelig nyte stillheten og høre hva den måtte ha å si meg.
 
Snømannen2009-09-08 10:08
Antall innlegg: 1556

Det er utrolig deilig å komme seg så langt ut av byen at det blir stille. Da hører man lydene enkeltvis og legger merke til dem og ikke bare en bakgrunnskakofoni av lyder som sliter på nervene.

Enig i at noen lyder er vakrere for noen enn for andre. Denne lyden for eksempel:

vroom dunk iiiii vroom dunk iiiii vroom dunk iiiiii vrooom dunk

(det er lyden av en svenske som blir overkjørt)
 
gomlemåsegg2009-09-08 10:49
Antall innlegg: 43

Tenk så herlig det er når vifteovnen (for de som har det) slår seg av, når duren fra kjøleskapet tar pause, når du kommer ut fra butikken og du ikke lenger hører muzaken, når du endelig får svar i telefonen og Gjøkvalsen som ventemusikk er borte, når skvaldreradioene er avslått!

Takk, miamaria, for tipset om å gi lydene navn. Jeg har en på soverommet som bare jeg hører - en evinnelig during, svak riktignok, men den eter seg inn i hodet mitt. Skal jaggu kalle den ordspill-lyden og da regner jeg med å kunne like den etter hvert:-) Gleder meg til leggetid!

For øvrig er jeg heldig som har hytte på verdens minst forurensede sted: Kun gode fuglelyder pluss at jeg kan se hele stjernehimmelen! Himmelsk!
 
Molly Mus - Ikke medlem lenger2009-09-08 12:41
Antall innlegg: 27

Å nei da ØN - det er ikke det minste skremmende å høre hva man tenker, men man trenger jo ikke snakke høyt med seg selv allikevel, tenk så deilig å kunne tenke en tanke helt ut ....

 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?