Spillrom
Sjiraffen6
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede6
Mobilspill
Pågående8 529

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Smartgirl2010-01-07 18:48
Antall innlegg: 184

Min Kamp
Jeg er så lei av Knausgård og har bestemt meg for at jeg ihvertfall ikke skal lese Min kamp før den kommer på salg til 49 pr bok. Er så utrolig mange andre perler der ute som ikke får oppmerksomhet.
 
Hang Hung - Ikke medlem lenger2010-01-07 20:02
Antall innlegg: 93

Kjærstad? Kuult nick.
 
Mr_Pusten2010-01-07 20:43
Antall innlegg: 224

"Min Kamp"....har ikke kommet på trykk....enda.....
 
Jamilet - Ikke medlem lenger2010-01-07 21:38
Antall innlegg: 7

Hei Smartgirl! Enig med DU! Skal ikke lese Knausgård med det første...kanskje,men bare kanskje låner jeg bøker av denne forfatteren på biblioteket med tiden,men ikke noe jeg vil bruke penger på. Det er så mye annet vidunderlig som finnes...nevner i fleng:
Hundre år-Herbjørg Wassmo, Opp Oridongo-Yngvar Ambjørnsen(hans beste! har lest alle hans untatt Pelle og Proffen -bøkene) Vidunderbarn -Roy Jakobsen. Akkurat nå er jeg kommet halvveis i en nydelig bok av Cecilia Samartin som heter Senor Peregrino...hvor hovedpersonen heter Jamilet:) Andre som har lesverdige bøker å anbefale?
 
liselotta2010-01-07 21:54
Antall innlegg: 564

Siden du nevner Roy Jakobsen; Seierherrene.
Camilla Läckberg, Jo Nesbø, Stieg Larsson (men han har vel de fleste lest)
 
Jamilet - Ikke medlem lenger2010-01-07 22:32
Antall innlegg: 7

Pesa meg gjennom Seierherrene for atten år siden i sommervarme og som høygravid...herlig bok! Stig Larson -triologien hørte jeg som lydbok...har lest Lackberg..(gidder ikke finne ut tøddel:)),nettop hørt Panserhjerte av Nesbø(litt dryg,men grei nok...),vil anbefale Cris Cleaves`"The Other Hand"..som er noe av det beste jeg noengang har lest...sammen med all-time star: Kilden av Gabriel Scott.
 
Smartgirl2010-01-07 22:42
Antall innlegg: 184

Anna Gavalda
 
Jamilet - Ikke medlem lenger2010-01-07 22:56
Antall innlegg: 7

Jah! Hørte "Saman er ein mindre aleine" som lydbok..kjempefin.. har sett filmatiseringen også. Holder på med noveller av henne innimellom:"Eg vil at nokon skal vente på meg." Anbefales begge to. Har hun flere på norsk?
 
Smartgirl2010-01-07 22:59
Antall innlegg: 184

Lykka er ein sjeldan fugl og Eg elska ho
 
Mr_Pusten2010-01-08 10:16
Antall innlegg: 224

Stig Larson selvfølgelig. . .
John Grisham . . .
Leser for øyeblikket "Kineseren" - Henning Mankell . .
Noterer meg "tips" i denne tråden. . . .)
 
Takal2010-01-08 11:03
Antall innlegg: 10

Jeg har akkurat lest Seierherrene, den kjedet meg og den renner ut i ingenting. Hoggerne derimot har etter min mening en helt annen intensitet i seg. Anbefaler Rohinton Mistry "Balansekunst" og Ron Mclarty "Jeg husker at jeg løp" Har fått Knausgård til jul og har såvidt begynt på nr 1, Synes den virker lovende.
 
HotLips2 - Ikke medlem lenger2010-01-08 11:04
Antall innlegg: 14

Henning Mankells "Italienske sko" er også bra,men til forskjell fra "Kineseren,er ikke dette krim.
 
Edro2010-01-08 11:07
Antall innlegg: 331

Nesbø, Mankell, Läckberg, Larsson m.fl. slukes her--men for å gi sjela noe annet enn krim koser jeg meg vidunderlig med Vidunderbarn om dagen. Anbefaler også : Linda Olsson "La meg synge deg stille sanger"
 
HotLips2 - Ikke medlem lenger2010-01-08 11:26
Antall innlegg: 14

Anbefaler:Bienes hemmelige liv av Sue Monk Kidd
Pinnsvinets eleganse avMuriel Barbery
Parfymen av Patrick Suskind
Svermen av Frank Schatzing (økothriller hvor noe av hand-
lingen faktisk er lagt til den lille bygda jeg kommer fra:))
 
mor482010-01-08 11:46
Antall innlegg: 66

"Bienes hemmelige liv" er min favoritt også-
Anbefaler ellers P.D, James- bl.a. "Fyret" er bra.
Krimbøker på nynorsk er sjelden men kom over ei bra som heter "Sirius".
 
mcsnurp2010-01-08 11:48
Antall innlegg: 88

Hva gjør all den krimmen på en side med litteraturanbefalinger..? Joda, Stieg Larson er veldig spennende, jeg er enig i det. Men høyverdig litteratur..neppe.. I så fall har jeg inntrykk av at Min Kamp har mere å fare med, uten å ha lest den selv.
Har selv kost meg med Shantaram i julen. Kan også anbefales :)
 
HotLips2 - Ikke medlem lenger2010-01-08 12:20
Antall innlegg: 14

For meg finnes to typer litteratur:God og dårlig. Innenfor disse to kategoriene finnes grader av god og grader av dårlig.
Krim kan for meg være like så "høyverdig " som en hvilken som helst sjanger. "Høyverdig" eller ikke-som et målebegrep for litteratur, blir helt meningsløst.Hvem skal definere hva som er høyverdig eller ikke? Åndssnobber? Gode leseropplevelser kan gis uavhengig av sjanger. Så krim har absolutt sin berettigelse som anbefalt litteratur på lik linje med andre sjangre.
 
aura - Ikke medlem lenger2010-01-08 12:28
Antall innlegg: 24

. . . .Hakkepølsa av Torgny Lindgren, ingen slår den. . . . . .
 
Roo - Ikke medlem lenger2010-01-08 12:37
Antall innlegg: 6

@hotLips2, jeg er helt enig med deg. Hvem bestemmer hva som er høyverdig litteratur? Jeg leser det jeg liker noe som sterkker seg fra Jane Austen til Ingvar Anmbjørnsen til Peter Robinson (som skriver kjempegode krimbøker!)

En kjempegod bok og klassisk reiseskildring av norge er: "Tre i Norge, ved to av dem". En veldig morsom bok som forteller om tre unge engelskmenns tur til norge i 1859.En bok vel verdt å lese :) Jeg storkoste meg med den!
 
Tredis - Ikke medlem lenger2010-01-08 14:51
Antall innlegg: 45

Skal til med Tre i Norge ved to av dem......gleder meg etter denne beskrivelsen.
Ellers så leser jeg mye, men syns det ofte er tungt å begynne på ny bok etter en kjempegod bok.....har flere det problemet?
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?