Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 932

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
JamesO - Ikke medlem lenger2010-02-19 19:21
Antall innlegg: 2649

UFO observasjoner
Det britiske forsvarsdepartementet har frigitt tidligere hemmeligstemplede ufo-observasjoner. Mye spennende å lese her:

www.abcnyheter.no/ve...-a vgradert

news.sky.com/skynews..._R egion__0

Selv har jeg bare et par tre ganger observert UFO på himmelen. (UFO = uidentifisert flygende objekt)

Den ene gangen (vinteren ca 1998) var det en UFO med mange lyspunkter i ulik farge , klart rødt, klart blått og klart grønt og klart orange. Ca 1,5 km nord øst for huset mitt. Beveget seg sakte gjennom lufta. Lydløst. Mistenker at dette kunne være et helikopter, men hvorfor alle punktene med ulike farger ?


Den andre gangen (vinteren ca 2003) var et svært gult lys som av og til skiftet til rødt farge, ca 40 m i diameter som fløy over huset mitt i ca 400 meter høyde og fløy så videre over et nabohus, stanset opp litt der, og lyste hele huset og gårdsplassen der opp rødt for et par sekunder. 8Mulig med en etterfølgende svært lavfrekvent vibrerende lyd) Senere ringte jeg og spurte naboen om han hadde merket noe, men det hadde han ikke. Ringte også og snakket med en journalist om dette, om det var flere i bygda som hadde merka noe, men avisa hadde ikke fått inn noen meldinger.


Så har det vært noen mindre observasjoner med gule lys i stjernestørrelse eller litt større som flyr mye raskere enn jagerfly og som virker å ha en kontrollert flyvebane og dermed ikke direkte virket som såkalte stjerneskudd.

Dette var mine UFO- observasjoner.

Er det andre som har hatt UFO-observasjoner på himmelen de har lyst å fortelle om ? Seriøst.


(Bruker ikke den forrige "UFO"-tråden undertegnede startet da temaet her er anderledes).
 
miamaria2010-02-19 19:26
Antall innlegg: 1002

for tre uker siden så jeg et stort lys på himmelen.
tror det var stjernen helios.
 
liselotta2010-02-19 19:37
Antall innlegg: 564

Det er vel litt merkelig at det kun er du som observerer de uidentifiserbare? Hva kan det komme av?
 
Alfa932010-02-19 19:39
Antall innlegg: 7771

Men er det uidentifiserbart når du har identifisert det som en UFO? Hm... Kanskje har du sett en FO?
 
Rune2010-02-19 19:58
Antall innlegg: 110

Da blir det IFO.
 
grå - Ikke medlem lenger2010-02-19 20:06
Antall innlegg: 47

Hvorfor er det bare gale mennesker som ser ufo'er?
 
JamesO - Ikke medlem lenger2010-02-19 20:15
Antall innlegg: 2649

liselotta: Det er utrolig mange som observerer UFO. Bare se på de sikkert tusener av UFO rapporter som de nordiske UFO-organisasjonene, i Norge UFO-Norge, har samla inn.

Videre bor jeg på landsbygda og det er langt mellom husene og man er ikke forstyrret av byens trafikk og lys, så bare av den grunn er sannsynligheten mye større for å observere fenomener på himmelen.
 
therese1232010-02-19 21:21
Antall innlegg: 19


Det kan vel ha vært kometer eller observasjonsatelitter? Du skriver BARE tre ganger??? De færreste ser UFOer og de fleste kommer opp med en langt mer jordnær forklaring når de ser lys på himmelen.
 
liselotta2010-02-19 21:54
Antall innlegg: 564

seriøst: syns du virkelig ikke at det er merkelig og påfallende at det kun var du i hele bygda som så ufoen?
Som therese skriver: de færreste ser ufoer. Inkludert meg selv. Mens du har sett en faktisk tre ganger.
 
martin84 - Ikke medlem lenger2010-02-19 22:45
Antall innlegg: 580

Når folk ser de såkalte 'ufoene' er det nok alltid flyvende objekter som kan bli identifiserte. I may be wrong...
 
scapegoat - Ikke medlem lenger2010-02-19 22:53
Antall innlegg: 225

Kanskje det er noen som "ser" ting andre ikke kan se....
 
martin84 - Ikke medlem lenger2010-02-19 22:54
Antall innlegg: 580

Ja meget mulig men tror ikke noe på det.
 
scapegoat - Ikke medlem lenger2010-02-19 23:08
Antall innlegg: 225

hermetegn...
 
Mr_Pusten2010-02-19 23:27
Antall innlegg: 224

Nordlyset er et vakkert skue....sånn ellers så jeg en IFO i lav høyde over asfalten etter forrige ordspill treff.... .D
 
JamesO - Ikke medlem lenger2010-02-20 00:28
Antall innlegg: 2649

liselotta: Når det gjelder disse to største UFO -observasjonene så har jeg faktisk ikke spurt så mye folk i nabolaget om de observerte disse bortsett fra den telefonen til den ene naboen. Mye av årsaken til dette er at den ene observasjonen var over i løpet av kun ca 4 sekunder og den andre observasjonen, som vel varte flere minutter, mistenket jeg mye var et helikopter og skjedde langt ut på natta. Det kan godt være at andre observerte disse to sakene også.

Videre var det en arbeidskollega av meg, da jeg var lærer, som kunne fortelle om helt utrolige UFO observasjoner, som overgår mine, som han observerte i Hessdalen Sør-Trøndelag. I det siste har vel UFO-aktiviteten blitt noe redusert i Hessdalen. Jeg har lenge drømt om å ta feriebilen min og kjøre til Hessdalen, overnatte i bilen og studere den vakre sommernatthimmelen der og kanskje om man er heldig får man se en UFO.

scapegoat: Når det gjelder den første UFO observasjonen følte jeg at alle skulle kunne se denne. Den andre kortvarige observasjonen var helt tydelig, men likevel var denne av en karakter som muligens ikke alle kunne se, men jeg er svært usikker på dette og tror mest på at alle kunne se denne observasjonen også, men jeg følte meg i en spesiell stemning da dette ble sett. Den andre observasjonen ble sett igjennom kjøkkenvinduet, den første gjennom stuevinduet i nabohuset.
 
JamesO - Ikke medlem lenger2010-02-20 00:39
Antall innlegg: 2649

Må vel også tilføye at jeg ikke engang har rapportert disse UFO-observasjonene til UFO-Norge, da jeg synes de ikke var spesielt spektakulære. Burde vel kanskje rapportert om dette.
 
scapegoat - Ikke medlem lenger2010-02-20 00:39
Antall innlegg: 225

Nå har vel "ufoene" i Hessdalen for lengs fått sin naturlige forklaring... alt annet vil jeg foreløpig avskrive som overaktiv fantasi.
 
JamesO - Ikke medlem lenger2010-02-20 00:54
Antall innlegg: 2649

Helt greit for meg :-).
Platons hule ble nevnt i den andre UFO-tråden.
Det man ser det ser man.
 
mysteria - Ikke medlem lenger2010-02-20 02:45
Antall innlegg: 1124

Hehe.
Bravo!
Stakkars Platon.
 
liselotta2010-02-22 22:02
Antall innlegg: 564

hva tror du om spiralen som dukket opp på den nordnorske himmelen da?
 
Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?