Spillrom
Sjiraffen3
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede3
Mobilspill
Pågående8 844

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Wibef - Ikke medlem lenger2010-02-22 19:06
Antall innlegg: 39

Jeg synes det overhode ikke er morsomt å drite ut andre gennom å linke til andre forum for at man skal le eller helst hånflire av andres mer eller mindre elegante skriftspråk.

Jeg synes spillvertene på ordspill.no bør tenke seg nøye om hvorvidt nettopp slik linking er ønskelig på dette forumet.

Jeg synes dette er høyst upassende her.
 
baltez - Ikke medlem lenger2010-02-22 23:23
Antall innlegg: 1398

Enig, Wibef. Dette er ekstremt umoralsk. Tragisk at det skal være lov å ha det litt moro.
 
roannima2010-02-22 23:38
Antall innlegg: 302

helt enig med wibef . om dette er ett seriøst innlegg, (for ja, det finnes mennesker med så enorme skrivevansker) så er det lite nødvendig å fryde seg over andres problemer.....i dette tilfellet språket. og, hva om vedkommende bak det nicket der også er her på ordspill?? evt bekjente av han/hun?

hilsen ei som også har MENGDER av humor, men jeg ler ikke av andre som ikke "trenger" å bli ledd av.....
 
kness - Ikke medlem lenger2010-02-22 23:50
Antall innlegg: 1134

Nei, vi har alle vårt.... Innsenderen her har et problem det virkelig står respekt av - skrivevansker eller ikke. Enkelte ting spøker man bare ikke med. Dere som er mer opptatt av de små problemene her i verden - gå og se filmen "Precious"!
 
Maisen2010-02-23 13:02
Antall innlegg: 177

Indlægget kan da umuligt være seriøst. Hvis man har så store problemer med at formulere sig skriftligt, så må man da være klar over det selv og burde være smart nok til ikke at eksponere sig på den måde. Voksne mennesker kan selv vælge om de vil skrive på nettet eller ikke.

Når det i tillægg ikke akkurat er en tung problemstilling som tages op men lidt pjat fra hverdagen, kan jeg ikke helt se hvad problemet er.

Jeg tror at vi trygt kan le.
 
darksome2010-02-23 13:46
Antall innlegg: 145

så prektige dere var, da..

jeg ler fortsatt så jeg griner }:P
 
cammie2010-02-23 15:46
Antall innlegg: 189

Jeg mener å huske fra innleggene at vedkommende skrev at hun ikke gadd å lese over før hun publiserte. Så hun var klar over at det skriftlig ikke var helt korrekt. Men så var det tross alt ikke et literært verk hun prøvde å formidle heller. Kun sin frustrasjon over at mannen hadde hentet en uregistrert bil. Og det lykkes hun med å formidle :) Tror neppe hun tar det så tungt at noen ser humoren i forklaringen. Er det publisert på nett, er det tross alt tilgjengelig for alle :)
 
kness - Ikke medlem lenger2010-02-23 17:04
Antall innlegg: 1134

Det morsomme er jo også responsen hun får! Det gir håp for menneskeheten at så mange faktisk prøver å forstå hva hun mener, både for å hjelpe henne og antagelig for å finne ut om de har opplevd noe lignende selv (det er jo det trådstarter egentlig lurer på?????)
 
Glory2010-02-23 19:33
Antall innlegg: 386

Tror verken dysleksi eller språkvansker, ei heller mangel på korrektur kan føre til slike gjentatte uforståligheter. Ergo er vel dette ment å være for moro skyld, og trådstarter fryder seg derfor trolig bare mer og mer jo mer historien spres.

Morsomt var det, ja, men så er det vel også der det til slutt stopper seg selv... Nettopp det at det etterhvert blir mindre moro av akkurat den grunn at hi bare gjentar de samme uforståelighetene uten å tilføre særlig nytt...
 
Wibef - Ikke medlem lenger2010-02-23 20:16
Antall innlegg: 39

Jeg har to poeng her. Det ene går konkret på selve linken. Jeg finner ikke det minste morsomt å henge ut folk på nett - enten de ber om det eller ikke. Det går på selve saken. Mitt andre poeng er viktigere, og går på ordspill.no som nettsted, og om de ønsker å bidra til å spre ting på nettet. Det går konkret på nettstedets seriøsitet.
 
Wibef - Ikke medlem lenger2010-02-23 20:18
Antall innlegg: 39

Jeg har to poeng her. Det ene går konkret på selve linken. Jeg finner ikke det minste morsomt å henge ut folk på nett - enten de ber om det eller ikke. Det går på selve saken. Mitt andre poeng er viktigere, og går på ordspill.no som nettsted, og om de ønsker å bidra til å spre ting på nettet. Det går konkret på nettstedets seriøsitet.
 
Duppedingser2010-02-23 20:34
Antall innlegg: 467

Bare for å informere WIbef, Ordspill.no er en spillside og alt er ikke dønn seriøst. Har du i det hele tatt lest i forum tidligere?

Linking på nettet er helt vanlig og fullt lovlig, det er faktisk slik internett er oppbygd.

Du har en IKKE-SAK Wibef. Må jeg venligst anbefale å ikke spre deg selv på nettet?
 
May Lene - Ikke medlem lenger2010-02-23 23:41
Antall innlegg: 614

Trodde nettet var skapt i den hensikt i å nettopp spre ting jeg da.
Personen er dessuten anonym slik jeg forstår det.
 
pandemonium - Ikke medlem lenger2010-02-24 11:02
Antall innlegg: 82

Jeg støtter Wibef i denne tråden. Det finnes andre sosiale verktøy hvis man må spre slike ting.
 
tombola2010-02-24 14:39
Antall innlegg: 232

Etterlyser HIHIs støttegruppe.

Vi som ikke lo og heller ikke skjønte noe særlig, har kanskje en moralsk utfordring her?

Men nå er det jo OL, så ...
 
tombola2010-02-25 09:33
Antall innlegg: 232

Etterlyser ikke HIHIs støttegruppe likevel.

Personer med skarpt intellekt forteller meg at en som skriver under med 'hihi', overveiende sannsynlig ikke er helt seriøs - kanskje til og med er morsom.
Da står det 1-1: Ikke seriøs, ikke morsom.

Heldigvis er det fortsatt OL ...
 
Wibef - Ikke medlem lenger2010-02-26 10:34
Antall innlegg: 39

Duppedingser: Jeg har hengt på forum siden 1996 og har vært forumadministrator på ett seriøst nettsted, og ett meget useriøst nettsted. Dette nettstedet her eies av Aftenposten, og jeg vet ikke om Aftenposten liker seg assosiert som et nettsted der det er ok å henge ut hva som skjer på andre forum.

May Lene; du er kun anonym på nett dersom du benytter deg av tor og andre anonymiseringstjenester.
 
Duppedingser2010-02-26 10:55
Antall innlegg: 467

Det er bra med sånne som deg Wibef, men det må sees i sammenheng med andre norske nettsteder. Jeg går ut ifra at du også rekner vg og dagbladet sine nettsider som seriøse? Men dersom man analyserer innholdet i kommentarfeltene på disse sidene kan man jammen stille spørsmål om seriøsiteten.

Folk er ansvarlig selv for det de legger ut i forum, og et nettsted er ansvarlig for å luke ut grove overtramp, personangrep, brudd på generelle forumregler etc. Jeg mener fortsatt det er vel mye pirking om man skal gå på denne tråden. Da skulle man kanskje tatt for seg litt grovere ting rundt om på nettet i første omgang?
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?