Spillrom
Sjiraffen14
Krokodillen2
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede16
Mobilspill
Pågående9 033

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Snømannen2010-03-08 22:37
Antall innlegg: 1556

I anledning dagen
En dag etter nesten en evighet i Edens hage, roper Adam til gud:
"Herre, jeg har et problem!"
"Hva slags problem har du, Adam?" svarer Gud.
"Herre, jeg vet at du har skapt meg og omgitt meg med denne vakre hagen med alle de vakre dyrene og den herlige maten, men jeg er bare ikke lykkelig!"
"Og hvordan har det seg, Adam?"
"Herre, jeg vet du har skapt denne plassen for meg, men jeg er så ensom."
"Nåvel Adam, i så fall har jeg den perfekte løsningen. Jeg skal skape en kvinne til deg!"
"Hva er en kvinne, Herre?"
"Kvinnen vil være den mest intelligente, følsomme, omtenksomme og vakreste skapning jeg noensinne har skapt. Hun vil være så intelligent at hun kan finne ut hva du vil ha før du selv vet at du vil ha det. Hun vil være så følsom og omtenksom at hun kjenner til dine sinnstemninger og hvordan hun skal gjøre deg lykkelig. Hennes skønnhet kommer til å konkurrere med himmelens og jordens. Hun kommer uvilkårlig til å oppfylle alle dine behov og ønsker!" svarer Gud.
"Det lyder herlig, Herre!"
"Det vil det også være, men det kommer til å koste, Adam."
"Hvor mye kommer denne kvinnen til å koste meg, Herre?"
"Hun kommer til å koste deg din høyre arm, ditt høyre ben, ett øye, ett øre og din venstre testikkel."
Adam grubler over dette, med et uttrykk av dype tanker og bekymring. Til slutt sier Adam til Gud:
"...øøøøhhh... hva får jeg for et ribbein?

Og resten er, som vi sier, historie.
 
VeldiGlad2010-03-08 22:43
Antall innlegg: 1077

:D

Snasen!
 
Alfa932010-03-09 00:16
Antall innlegg: 7771

Ahaha, takk for den ;)
 
anino2010-03-09 07:48
Antall innlegg: 196

Haha.....
 
mymlen2010-03-09 08:46
Antall innlegg: 701

He he. Og så har du denne, som også er fra Paradisets glade første tid:

Etter noen dager i Paradiset kalte Vårherre Adam og Eva til seg og sa: "Mine barn, det gjenstår to gaver som jeg ikke har gitt dere ennå. Dere får en hver, og må bli enige dere imellom. Den ene er å kunne stå og tisse....
"Den vil jeg ha! Den vil jeg ha!" skrek Adam mens han hoppet opp og ned. Vårherre så på Eva. "Det er greit for meg" sa hun. Og slik ble det. Vårherre og Eva sto en stund og betraktet smilende den elleville Adam som løp og tisset oppover trestammene, deretter ned på stranden for å skrive sitt navn i sanden, alt mens han jublet glad.
Så kom Eva på gaven og spurte "hva var den andre gaven, Gud?"
"hjernen, Eva - hjernen..."
 
kattibuskan2010-03-09 09:14
Antall innlegg: 76

Heia heia...flere!
 
baltez - Ikke medlem lenger2010-03-09 09:48
Antall innlegg: 1398

Merkelig det der med at kvinnene fikk hjernen må jeg si. Stemmer kanskje ikke veldig overens med all forsking som viser at menn stort sett er 5-10 % smartere enn kvinner, nærmest uansett hvordan man velger å måle intelligens.

Hvorfor i alle dager trenger dere egen klasse i for eksempel sjakk, når dere påstår dere er like smarte som oss? (1 kvinne blant de 200 beste spillere i verden forresten)

Hvorfor er 9 av de 10 beste ordspillerne her inne menn, når kvinnene er i et voldsomt flertall i antall spillere?

Hvorfor vinnes stort sett alle nobelpriser av menn?

Hvorfor er alle store oppfinnelser og oppdagelser gjennom tidende utført av menn?

Mange spørsmål som trenger svar her. Det enkleste veien til likestilling er å innrømme at kvinner er det svake kjønn. De er rett og slett hakket dårligere enn menn i alt. Sånn har det alltid vært, og slik kommer det alltid til å være. Det er ikke mer komplisert enn å innrømme at vi alle ikke er helt like.
 
gåsemor2010-03-09 09:54
Antall innlegg: 8

Forskning viser at intelligensen til ektefeller er likere enn den til to eneggede tvillinger. Like dumme eller like smarte?
 
medea - Ikke medlem lenger2010-03-09 10:06
Antall innlegg: 73

Stakkars den kvinne som måtte oppholde seg i samme sfære som Baltez.
 
Kirsti2010-03-09 13:29
Antall innlegg: 1946

Baltez, synes du virkelig det er SÅ stas å kunne stå og tisse at du trodde resten av historien var sann også?
 
mymlen2010-03-09 17:12
Antall innlegg: 701

:-D :-D :-D
 
VeldiGlad2010-03-09 18:13
Antall innlegg: 1077

For min del syns jeg kjønn henger sammen med svært få ting.
Det å kunne stå og tisse forekommer meg som en av de få..

Jeg kjenner mange smarte og dumme menn og kvinner :)
 
Sydsklie2010-03-09 18:18
Antall innlegg: 703

Men stå å tisse og veive rundt med den lille tassen er jo kult da. :P
(bør gjøres utendørs)
 
VeldiGlad2010-03-09 18:25
Antall innlegg: 1077

Det er bedre enn hjerne!
 
Harpo - Ikke medlem lenger2010-03-09 19:58
Antall innlegg: 30

Sydsklie og Veldig Glad er godgutter da:) Enkle gleder for enkle gutter...
 
Snømannen2010-03-09 20:11
Antall innlegg: 1556

sydsklie, svaret er ja!
 
miamaria2010-03-09 20:28
Antall innlegg: 1002

på sykehuset var pårørende til et alvorlig sykt familiemedlem samlet i oppholdsrommet. legen kom inn og så trett og dyster ut. "jeg er redd for jeg bringer dårlige nyheter", sa han og så på de engstelige ansiktene.
"det eneste håp som er tilbake for pasienten er en hjernetransplantasjon. dette er en vanskelig og risikabel prosess og dere må selv betale for hjernen".
de pårørende satt stille og tenkte over saken. etter lang tid var det en som spurte: "ok, hva koster en hjerne". legen svarte hurtig: "30.000 for en mannehjerne 1.200 for en kvinnehjerne".
det ble en litt pinlig stemning. mennene i rommet prøvde ikke å smile, unngikk øyekontakt med kvinnene, men satt med et tilfreds uttrykk i ansiktet. en mann var ute av stand til å styre sin nysgjerrighet og spurte om det alle ønsket å spørre om. "hvorfor koster en manns hjerne så mye mer?" legen smilte av den enkle mannen og sa " 30.000 er en standardpris. vi er nødt til å sette ned prisen for kvinnehjerner, da de har vært i bruk".
 
USA - Ikke medlem lenger2010-03-09 23:04
Antall innlegg: 1252

Intelligensen kan for meg gå en lang marsj, I am looking for the heart.
 
baltez - Ikke medlem lenger2010-03-09 23:07
Antall innlegg: 1398

Det har vi visst lenge, USA!
 
USA - Ikke medlem lenger2010-03-09 23:09
Antall innlegg: 1252

:-)
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?