Spillrom
Sjiraffen8
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede9
Mobilspill
Pågående9 028

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
karmensita2010-03-10 01:56
Antall innlegg: 110

Bare noen tanker.....
Etter min menig har det blitt utrolig tamt i forum. Jeg fulgte stadig med på ulike diskuskjoner som dukket opp i forum; noen gjorde meg forbanna, noen fikk meg til å smile, noen gjorde meg oppgitt. Men en fellesnevner var det; de fenga meg! Fikk frem føleser, tanker og meninger. Nå synes jeg det er så tamt. Alt skal være så korrekt. Og er det ikke det, blir man skvisa ut. Resultater er oppkonstruerte tema som ikke betyr en "dritt". Jeg lurer på om dette er en direkte kosekvens av at man blir sensuret her på Ordspill? Nå venter jeg i spenning på reaksjoner. Jeg regner med at det kommer mange steke og velfunderte meninger om dette innlegget. Det får så være, men det er uansett min mening. Gleder meg til å se om, og hvike, reaksjoner jeg får på dette innlegget.
 
Torill2010-03-10 02:10
Antall innlegg: 3658

Kom gjerne med et eksempel på en debatt du mener vi burde hatt her og som vi ikke har på gunn av sensur.
 
Kirsti2010-03-10 03:49
Antall innlegg: 1946

Det kan hende enkelte lar være å skrive i forum på grunn av innstrammingene som ble varslet for en tid tilbake. På det tidspunktet var det dessverre nødvendig, men jeg synes fortsatt takhøyden er ganske høy.

Jeg tror imidlertid det er en helt annen årsak til at forum er blitt så tamt - for det er jeg helt enig med deg i at det er. Forum har dessverre i nokså lang tid preget av tråder om hva slags yoghurt folk spiser og hvilken farge man har på sokkene sine, og av diverse parodier på disse trådene. Ikke bare er de dørgende kjedelige, de signaliserer også at selve forum er en vits. Hvorfor i all verden skal vi "diskutere" hva slags frukt vi spiser? Og hvorfor skal noen gidde å lese, bidra eller ta opp noe i et forum som er preget av fullstendig uinteressant visvas?

Man skal nok ikke se helt bort fra at mange av oss har andre å snakke med og velger å ta opp ting som betyr noe for oss i helt andre fora. Men forum blir hva vi gjør det til. Vi kan velge å fylle det med tråder om fruktspising eller å hente frem to år gamle tråder, eller vi kan fylle det med noe morsomt, interessant, intelligent og ikke minst engasjerende.
 
May Lene - Ikke medlem lenger2010-03-10 04:34
Antall innlegg: 614

Jeg ga ganske greit opp å diskutere i forum. Og jeg var vell en av de som blåste opp ting vell mye ei stund...

Men verste sensureringa jeg har opplevd her inne var da jeg ble ip-blokkert for å si "faen" under turneringstap. Og alle profiler jeg oppretta etter det ble sletta uten varsel..
Så det har blitt litt snillere sensurering fra moderatorenes sin side her da^^
 
grå - Ikke medlem lenger2010-03-10 07:39
Antall innlegg: 47

tålte dem ikke ordet faen? faen også dem er hårsår.

de som kunne skrive gode innlegg, eller sette opp diskusjoner e vel alle kasta ut med hode først... ser mange av dem ikke er medlemmer lengre. måtte vel bli kvitt dem slik at man bare har dem med yoghurt og frukt på hjernen igjen. Da blir forumet koooooselig! AVR lever!
 
HanneH2010-03-10 09:34
Antall innlegg: 2289

En ting er helt sikkert, vi kaster ikke ut alle som ytrer seg i forum som vi ikke er enig med.
Tror veldig mange av de du muligens tenker på grå har valgt å avslutte medlemskapet selv, enten for å komme tilbake med ny profil, eller for de de er lei :)
 
JamesO - Ikke medlem lenger2010-03-10 10:55
Antall innlegg: 2649

Det er jo viktig at vi har det hyggelig her på ordspill og diskusjonsforumet er i så måte viktig.

Man må tenke på at ordspill brukes av barn også og at disse kan lese alt i forum.

Ønsker man å diskutere mere rått og tøft finnes det jo andre diskusjonsforum på nettet. På den annen side så er det mange ordspillere som føler seg mere hjemme her på ordspill mye fordi de kjenner de andre forumdeltakerne og å diskutere rått og tøft med folk som virker fremmede hver gang, i et annet forum, gir langtfra samme personlige tilfredshet. Men som sagt hensynet til barn og et hyggelig forumsted må være tilstede.

Jeg synes diskusjoner om sokker, frukt og yoghurt faktisk kan være meget interessante bare man stuper inn i temaet med følelser og fantasi.

Min mening er at det spillvertene først og fremst må slå ned på er (langvarig) forsøk på latterliggjøring av andre forumdeltakere og samtidig må spillvertene kunne se at motreaksjoner fra den som har vært utsatt for dette må komme til overflaten dersom de foregående latterliggjørende innlegg ikke har blitt slettet.

At man reagerer med negative ord i ulike sammenhenger og når disse ordene ikke er rettet mot andre så er ikke dette etter min mening noe spesielt negativt.

 
Kirsti2010-03-10 11:42
Antall innlegg: 1946

Vil man ha følelser og fantasi, må man kanskje åpne for det nettopp ved hjelp av følelser og fantasi. Å be folk oppgi hvilke tre frukter de spiser mest av er vel ikke akkurat preget av noen av delene.

Barn finnes overalt på Internett. Jeg har vondt for å forestille meg at forum her på Ordspill kan komme til å utvikle seg til noe som kan bli verre enn alt annet som ligger der ute fritt tilgjengelig.
 
Alfa932010-03-10 14:01
Antall innlegg: 7771

Jeg må innrømme at jeg selv synes forumet er blitt litt trist i det siste, men har dessverre vondt for å tro at grunnen er overdreven sensur ;)

Det er fullt mulig å åpne forumtråder hvor det er rom for litt diskusjon, hvis folk holder seg til et forholdsvis akseptabelt språkbruk, og unngår usaklige personangrep.

Beklager forøvrig at dette ble nok et kjedelig og altfor hyggelig innlegg uten temperatur ;)
 
Cygnus2010-03-10 14:37
Antall innlegg: 44845

Vil en ha høyere temperatur, kan bare noen starte en tråd om religion, eller høyre/venstrepolitikk, evt hijaber! Garantert til å få fart!
 
Mr_Pusten2010-03-10 15:20
Antall innlegg: 224

Det er 22 grader i solveggen her nå, noen med høyere temperatur ?
 
baltez - Ikke medlem lenger2010-03-10 15:34
Antall innlegg: 1398

Definitivt, Pusten.
 
martin84 - Ikke medlem lenger2010-03-10 19:31
Antall innlegg: 580

Personangrep er som regel ikke usaklige.
 
martin84 - Ikke medlem lenger2010-03-10 19:32
Antall innlegg: 580

Hehe, ser at dette var nok et surt oppstøt :p.
 
bris12010-03-10 19:33
Antall innlegg: 2594

Mr_Pusten, termometeret viser 37,4
 
grå - Ikke medlem lenger2010-03-10 19:39
Antall innlegg: 47

vann
strø
kongs
vinge
grunn
gifte
 
bestemormor2010-03-12 18:02
Antall innlegg: 66

Behøver forumet være så veldig intellektuelt, da? Trenger det ha temperatur, aktualitet eller dybde?
Selv synes jeg uansett foruminnleggene viser at det finnes virkelige mennesker bakom nickene- sånn at jeg vet det ikke bare er en computer jeg spiller mot. Noen er kjedelige, noen morsomme, noen teite, og noen smarte. Sånn som årntlie fålk er!
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?