Spillrom
Sjiraffen | 1 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 1 |
Mobilspill
Pågående | 8 302 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
gompedyret | 2010-04-05 02:24 | |
![]() | Hjernevask Makan. Fortsatt ingen her som har diskutert Harald Eia og hjernevasken hans. Kanskje det ikke er noen kjønnsforskere og adferdsbiologer blant ordspillerne? | |
VeldiGlad | 2010-04-05 02:53 | |
![]() | Eller man har bare gått lei? Lei'a Eia! | |
Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2010-04-05 07:31 | |
![]() | Har hatt feil med TV-en så har ikke fått med meg mer enn ett Hjernevask. Forstår det slik at Harald Eia får det fremstilt slik at norske universitetsforskere mener arv har større betydning for utviklingen av mennesket. Så er Eia lur, han drar til utlandet og finner annerkjente forskere som påstår at biologi/arv er den vesentlige faktor i utformingen av mennesket. Harald Eia`s skjulte agenda er jo klar. Han ønsker å gjøre litt narr av norske forskere og det norske forsker- og universitetsmiljøet. Selvsagt har Eia også flere andre og da positive hensikter med denne TV- serien. Selv heller jeg generelt til at arv/biologi har 78 % betydning og miljø 22 %. som et slags snitt for utformingen av mennesket, men folk er jo forskjellige, noen vil f.eks. sterkere kunne påvirkes av miljø enn andre. | |
Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2010-04-05 07:32 | |
![]() | Nå skrev jeg feil ovenfor, jeg mener at Eia prøver å fremstille det som om norske forskere mener MILJØ er viktigst i utformingen av mennesket. | |
Smarten T | 2010-04-05 11:00 | |
![]() | nå virka de norske forskerne ikke så inteligente heller da, feks var det en som påsto at viss begge kjønnene hadde fått helt lik oppvekst så ville det ikke vært noen forskjell hverken i forhold til hva de ville like best å leke med og hvor voldelige de var. Denne meningen var helt personlig for denne forskeren allikavel framsatte hun det som om det var dette som var riktig selv om mange hundre tester har bevist det motsatte. denne tenkningen er jo dessuten veldig dårlig tenkt igjenom, som kjønnsforsker bør ho da vite at gutter og jenter har helt forskjellige hormonermengder i seg . ble veldig sur på de norske forskerne når jeg så flere lignende eksempler, disse forskerne burde jo omtrent ikke en gang blitt sett på som forskere ettersom de flere ganger unnlot å nevne bevis og i stedet sa sine helt personlige meninger!! ;) | |
Smarten T | 2010-04-05 11:01 | |
![]() | likte forøvrig de smarte utenlandske forskerne ;) | |
grå - Ikke medlem lenger | 2010-04-05 13:25 | |
![]() | Man(n) kommer lengst ved å bruke sine små grå | |
slengbukse | 2010-04-05 13:48 | |
![]() | Jerry1: alle episodene ligger på nrk.no | |
Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2010-04-05 14:18 | |
![]() | slengbukse: Ikke bredbånd | |
slengbukse | 2010-04-05 14:31 | |
![]() | det har de sikkert på biblioteket. | |
Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2010-04-05 14:56 | |
![]() | Korrekt . og :-) Ja, tror det, men så interessert er jeg kanskje ikke at jeg og bestiller 30 min pc-bibliotek. | |
Snømannen | 2010-04-05 15:13 | |
![]() | Jeg ser på hjernevask og ler meg skakk. De påstandene Eia kommer med er alment aksepterte, enkle å forstå, bevist sanne. Det som er utrolig er at han klarer å finne fram til noen som klare å framstå så dumme som de norske forskerne. Forskere og forskere forresten. Ingen av dem er åpne for nye sannheter, ingen av dem så mye som har hørt om den vitenskapelige metode. Mer snakk om yrkeslobbyister på statslønn. | |
Snømannen | 2010-04-05 15:13 | |
![]() | Slisomt å lage nye innlegg hele tiden for å få en finere medalje forresten. | |
cruella23 | 2010-04-05 15:25 | |
![]() | Eia på deia! Eia på budeia! Eia på deia...du bruka bleia! | |
mumilein - Ikke medlem lenger | 2010-04-05 16:19 | |
![]() | OI! han "kan" mere enn å være morsom. Snakk om 40års krise. | |
Nordavind | 2010-04-05 16:29 | |
![]() | Det fins bedre programmer om dette her enn Hjernevask. Mener å huske at BBC laget noe lignende for et år eller tre siden. Med litt mer seriøs vinkling og eksperimenter laget for programmet. | |
contender | 2010-04-05 16:51 | |
![]() | Hva om Eia hadde reist til Cambridge og Harward for å intervjue kjente, medievante og selvsikre samfunnsforskere - og med kryssklipping prøvd å framstille norske evolusjonsteoretikere som skrullete? Er det kanskje Eia som driver hjernevask? Jeg får inntrykk av det når jeg leser og hører folks reaksjoner. Når det er sagt: problemstillingen er interessant. Konflikten mellom de to retningene er sikkert reell, men her er jo bare ytterpunktene presentert. For hvert av temaene kunne forskningsresultat fra begge "sider" blitt belyst og debattert. Selv mener jeg fast og bestemt at det er 100% arv og 100% miljø......., basert på egen erfaring.... | |
USA - Ikke medlem lenger | 2010-04-06 12:16 | |
![]() | Ja den Harald Eia, den Eia. Norge skal være glad for at vi har en slik artig person som herjer i TV-media. | |
Snømannen | 2010-04-06 12:28 | |
![]() | Å framstille de norske forskerne som skrullete klarte de desverre utmerket selv. Uttalelser som "jeg trenger ikke undersøke dette, det eneste beviset jeg trenger er at jeg kjenner på meg selv at dette er riktig" klarer den biffen helt fint. | |
Duppedingser | 2010-04-06 21:46 | |
![]() | Problemet er at Harald Eia er ikke rette mannen for en serie som dette, dessuten hadde det tatt seg bedre ut med 2 dyktige journalister (en mann + en kvinne) | |