Spillrom
Sjiraffen | 1 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 1 |
Mobilspill
Pågående | 8 304 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Duppedingser | 2010-04-11 13:40 | |
![]() | Forsøpling Fine vårdager i parken, men det er temmelig masse søppel som flyter rundt. Og selvsagt også på "badeplassen", en ganske utilgjengelig plass som er min favorittplass. Jeg føler aggresjonen komme over at flott norsk natur blir forsøplet. Jeg synest ikke det er morsomt å plukke opp søppel etter andre men blir nødt til det nå for å kunne trives ute og slippe å irritere meg over alt som ligger på bakken. Men hva i all verden skal til for å redusere dette problemet? Kommunen bøtelegger jo allerede for ganske mange ting, så burde det ikke vært folk som gikk rundt og bøtela folk for forsøpling? | |
May Lene - Ikke medlem lenger | 2010-04-11 15:41 | |
![]() | Er det ikke det allerede da? | |
Duppedingser | 2010-04-11 16:22 | |
![]() | På en måte er det vel det, men ikke noe skikkelig "politi". Det er nok bare de alvorligste "dumpingene" der de finner synderen som blir bøtelagt pr. i dag. | |
Nordavind | 2010-04-11 18:19 | |
![]() | Det burde utdannes et politi-light, som tar seg av slike små forbrytelser. Kortere utdannelsestid, avgrenset jobboppgaver. | |
slaktern | 2010-04-11 18:30 | |
![]() | enhver som er vitne til forsøpling bør gå bort til grisen og gi rolig uttrykk for hva man synes om det La parkeringsvaktene over hele landet kunne bøtelegge forsøpling, nå kan de det i bare noen få kommuner tror jeg, men flere er på vei. Kansje også alle vektere men det vil ikke hjelpe noe særlig for parker da. I bergen hadde de egne forsøplingsvektere en stund. | |
Smarten T | 2010-04-11 19:24 | |
![]() | politiet burde gå undercover og bøtelegge forsøpling. hemmelig politi likssom ;) | |
Smarten T | 2010-04-11 19:24 | |
![]() | ville skapt mye mer frykt for å forsøple =) | |
Cygnus | 2010-04-11 19:59 | |
![]() | Ja jeg må si at selv om diktaturer generelt er forkstelige, så er renheten i Singapore - hvor søppelkasting er strengt forbudt - ett godt resultat! | |
twiver | 2010-04-11 20:14 | |
![]() | Hvis jeg ser noen kaster sjokoladepapir e.l., så plukker jeg det opp og "løper" etter de og sier "hei du mistet visst dette". De tar det imot og sier et flaut takk. (+ litt mumling) Håper dette kan være nok til at de tenker seg om neste gang de skal kvitte seg med noe :) | |
Kara3 | 2010-04-11 20:30 | |
![]() | Jeg blir så sinnsykt irritert når jeg ser folk som bare hiver fra seg papir her og der... Det er jo søppelkasser overalt, er det så vanskelig å bare hive det oppi der i stedet for på bakken. Hvis man ikke gidder å gå den lille svippturen innom en søppelkasse, så stapp det i lomma og kast det når man kommer hjem! | |
roannima | 2010-04-11 20:55 | |
![]() | søppelkasser......tror jeg hadde minska probl litt..... er til tider LANGT mellom "offentlige" søppelkasser"..... | |
bastet | 2010-04-11 20:56 | |
![]() | twiver - skal prøve det! | |
Alfa93 | 2010-04-11 21:01 | |
![]() | Det er nok godt med søpppelkasser i "sentrum", men man skal ikke gå langt før man ikke lenger treffer søppelkasser (i alle fall her hvor jeg bor :). Det er faktisk ikke èn søppelkasse fra her hvor jeg bor og de to-tre kilometerne ned til sentrum! Jeg tror det hadde hjulpet mye med flere søppelkasser :) | |
Snømannen | 2010-04-11 22:58 | |
![]() | Flott at alt kan ordnes med regler og mer politi. Bedre å brenne papiret i et søpleforbrenningsanlegg som slipper ut dioksiner som dreper folk. Det viktigste er at vi slipper å se det. Skal bare de som slipper et sjokoladepapir på bakken bøtelegges? Eller alle som forsøpler og forurenser? Skal alle skattelegges eller bøtelegges etter hvor mye forsøpling de skaper? | |
Duppedingser | 2010-04-11 23:38 | |
![]() | Forebygging er nok det viktigste. Både da jeg gikk på barne og ungdomsskulen ble vi sendt ut for å plukke søppel rundt skulene men også lange turer langs veikantene. Det er nok umulig å ha søppelkasser overalt, og hvofor skal vi ikke ha samme respekt for næromgivelsene som hardangervidda? Å ha det like strengt som i Singapore er nok ikke noe mål, men har man et problem så må man jo finne løsninger. Problemet med holdningskampanjer og flyers er at det også medfører ekstra søppel... | |
kroko | 2010-04-11 23:49 | |
![]() | På 80tallet bodde jeg i Sør-California. Så knapt søppel langs motorveiene. Isteden stod det hyppige skilt med : 1000 dollar fine for littering. Det var en bot som svei, og funket! Stor bot, og det funket! Jeg har tro på det! Og til alle hundeeiere som bor i området der jeg bor (søppelkassen vår står plassert oppe i en blindvei med (lufte)skog som nærmeste nabo): Vi synes IKKE det er ålreit at dere dumper "doggypoopen" deres i søppelkassen vår. Vi har ikke hund. Og det er direkte ufint, når det ikke er en søppelsekk i kassen!!! Jeg tror at denne ufine fremferden fra enkelte hundeeiere kommer til å presse frem strengere reguleringer rundt hundehold. Noe alla røykere.... osv..... noe med å vise hensyn! Jeg ønsker ikke slike forbud. Men eier du hund, er det ditt ansvar og rydde opp etter den.Og det er ikke og dumpe dritten hos andre..... | |
twiver | 2010-04-12 15:01 | |
![]() | dt.no/nyheter/vurder...-1 .5164934 | |