Spillrom
Sjiraffen15
Krokodillen2
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede17
Mobilspill
Pågående8 469

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Venus20102010-05-30 21:40
Antall innlegg: 16

Å velge et lynraskt spill... Hvorfor?
Hvorfor velger mange panikk? Eller de spillene som går over middels fort?

Bare spør :)

jeykz2010-05-30 21:44
Antall innlegg: 346

Aldri prøvd! Hvis det er panikk-hurtig så forstår jeg ikke hvordan folk klarer å legge brikkene på brettet så fort engang! hehe

awi2010-05-30 21:54
Antall innlegg: 2531

Fordi man da slipper å vente så lenge på motstanderen :) I de raske spillene blir tempoet også en utfordring i seg selv, og spillet får dermed en ekstra dimensjon.

Men når man først kommer bakpå på tiden, så kan panikk være i overkant stressende, også for drevne panikkspillere. Selv om høyt tempo nok kan virke umulig i begynnelsen, så blir det lettere å beherske etterhvert som en får en del kamper bak seg og får erfaring.

Nordavind2010-05-30 21:59
Antall innlegg: 167

Jeg spiller alltid normal, unntaksvis hurtig. Jeg finner ingen glede i å stresse bokstavene ut på bordet. Jeg spiller for å slappe av, og det finner jeg ikke i spill der tiden er et element.

Forøvrig etterlyser jeg turneringer for oss som liker rolige spill (jada jada, jeg kan regne, jeg vet det kan da sykt lang tid).

Kirsti2010-05-30 22:02
Antall innlegg: 1946

Fordi det er gøy, vel!

Duppedingser2010-05-30 22:09
Antall innlegg: 467

Man spiller panikk for da kan man legge flere bingoer på kortere tid, ren logikk!

kuami2010-05-30 23:27
Antall innlegg: 586

Har man først forsøkt panikk, er man hektet og synes ikke det går fort nok. Folk er forskjellige; noen liker det kjapt, andre ikke.

gompedyret2010-05-30 23:59
Antall innlegg: 4381

Folk er forskjellige, ja.

Hvis det raskeste man vanligvis spiller er en og annen Stress-runde, da vil nok Panikk oppleves som helt absurd kjapt. Men det handler mye om hvilket perspektiv og innstilling man har. Hvis man ønsker og tør å utfordre seg selv vil de aller fleste kunne takle et mye høyere tempo enn hva man trodde på forhånd, tror jeg. Etter noen spill vil du antageligvis bli overrasket over hvor godt du tilpasser deg.

Panikk er svært tilfredstillende å klare å beherske, for ikke å snakke om de praktiske fordelene som ligger i å presse mest mulig spilleaction inn på kostest mulig tidsrom. Men Panikk er ikke nødvendigvis noen dans på roser heller.

For min del er en omgang Panikk ganske annerledes enn for de andre hastighetene. Man rekker rett og slett ikke å gjøre noen analyser, man tvinges til å ta alle mulige mentale snarveier og nærmest spille på instinkt. Adrenalinet strømmer, og hjernen går i overdrive.

Mange av kanonene virker nesten provoserende komfortable med Panikkspill, mens om jeg spiller mange nok slike på rad vil etterhvert svart røyk komme sivende opp fra bakhodet og håret vil til slutt ta fyr.

Etter en runde eller elleve med Panikk er det også slik at både Lynrask og Stress fremstår som ren avslapning etterpå. Igjen, det handler om perspektiv og innstilling. :)

Snømannen2010-05-31 00:33
Antall innlegg: 1556

Har problemer med å få brikkene fort nok ut på brettet når jeg forsøker panikk.

Slik det er nå, kommer nye brikker til venstre så "klare" ord blir ofte liggende til høyre. Da kan ikke ordet legges ved å "klikke" på rutene på brettet. Skulle gjerne hatt de nye bokstavene til høyre ;-)

Da hadde jeg kanskje ikke fått panikk under panikkspill

Tweedygirl2010-05-31 01:06
Antall innlegg: 293

Enig med Snømannen, Hadde vært enklere om de nye brikkene la seg på andre siden.. :)

May Lene - Ikke medlem lenger2010-05-31 01:21
Antall innlegg: 614

Jeg klarer ikke spille noe som går treigere enn lynraskt, for jeg haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaater å vente på motspilleren... Og jeg trenger ikke å tenke i 3 minutter for å komme på ett ord :/

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?