Spillrom
Sjiraffen | 0 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 0 |
Mobilspill
Pågående | 8 492 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
sarita | 2010-05-31 19:26 | |
![]() | Fjelltur Noen som kan anbefale en femdagers fjelltur. Kan gjerne være litt krevende, men ikke klatring med tau. Hvis ruta begynner et sted man kan reise med buss eller tog er det gull :-) | |
Tedh - Ikke medlem lenger | 2010-05-31 19:34 | |
![]() | Sjekk DNT s hjemmesider. Bøttevis med forslag der. Ruter, dager, krevende, lett osv:)) | |
sarita | 2010-05-31 19:57 | |
![]() | Ja, DNT har mange bra forslag, men vil gjerne få tips fra folk som har gått turene selv. | |
gompedyret | 2010-07-29 23:44 | |
![]() | Ble det fjelltur på deg? Hvor da, i så fall? Skulle gjerne foreslått strekningen Gjendesheim - Utladalen, men jeg har aldri gått den i ett strekk så aner egentlig ikke om det passer for en femdagers. | |
Galois | 2010-07-30 00:09 | |
![]() | Kan være lurt å bo på et sted flere dager i stedet for å gå fra hytte til hytte. Da slipper man tung sekk og kan gå på toppturer i stedet. Det finnes mange enkle topper i Jotunheimen f.eks. Enda greiere i Rondane. Bli gjerne med et taulag en dag også. Flere store hytte rhar tilbud om sånt. OK hytter å bo på er Gjendesheim, Rondvassbu, Sognefjellshytta, Valdresflya vandrerhjem og Leirvassbu selv om sistnevnte har blitt veldig dyr. Unngå Spiterstulen og Øvre Dørålseter. Der er betjeningen kjip. Unngå Krossbu og Juvasshytta pga nedslitt og lite trivelig Turtagrø er Ok men dyr. Fanaråkhytta et must hvis mulig. | |
kness - Ikke medlem lenger | 2010-07-30 00:22 | |
![]() | Snikksnakk. Betjeningen på Spiterstulen og Øvre Dørålseter er både pen og hyggelig. | |
Snømannen | 2010-07-30 00:41 | |
![]() | Dra til Bolzano i Italia, masse mulgheter rundt der. | |
Torill | 2010-07-30 00:49 | |
![]() | Peru | |
Snømannen | 2010-07-30 01:12 | |
![]() | Nær toppen på Høgronden er det ei steinbu med en vannkilde. Det perfekte overnattingstddet. | |
gompedyret | 2010-07-30 01:35 | |
![]() | Psst. Det er to måneder siden hun spurte. Jeg skulle bare høre hvordan det gikk! | |
Duppedingser | 2010-07-30 21:34 | |
![]() | UT.NO | |
sarita | 2010-07-30 21:52 | |
![]() | Turen ble til slutt en som ble listet som en klassiker på ut.no Rondvassbu, Øvre Dørålsæter, Bjorhollia, Rondvassbu. Altså en hytte til hytte tur rundt Rondaslottet. Turen er uten de store stigningene, og er ikke så tunge å gå, fin utsikt osv, men skulle jeg valgt igjen hadde det nok blitt tre netter på Rondvassbu og toppturer derfra. Det er noe eget med å komme seg opp på en topp! Jeg likte Dørålsæter, hytta er sliten, men det er ikke så mange folk der og det er helt fantastisk "location". I august blir det Jotumheimen, med rute fra Leirvassbu, Skogdalsbøen, Turtagrø (og forhåpententligvis en topp tur til Fanaråken). | |