Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 654

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
søtestian2010-09-09 19:08
Antall innlegg: 128

Styyge/stusselige steder i Norge
Søte Stian har nettopp fått kritikk fordi han betegnet Ringsaker som et sted hvor folk flest plukker poteter og har lese- og skrivevanskeligheter. For dette beklager han.

En ting skal Ringsaker har - tettstedet - Moelv - eller var det Gjøvik? - eller er det noen som bryr seg? - er ikke så stygt som Ørsta. Jeg husker godt da jeg først så Ørsta - Norges kanskje styggeste tettsted - jeg måpte, sjokkert. Men det som var mest vanskelig å skjønne var at selve tettstedet er jo midt opp i veldig vakker natur. Åpenbart Arbeiderparti som driver stedet - eller var det Frp?

Så her følger Søte Stians liste over Norges styggeste steder
1) Ørsta (skjønner ikke at folk klarer å bo der)
2) Romsås, Oslo - ja, de er kanskje fattige, men eier de ikke smak?
3) Skedsmokorset - er det kun smakløse og fattige barnefamiler som bor der, eller?
4) Brumunddal (stavet riktig)
5) Sarpsborg (lukter vondt, men en flott beliggenhet)
6) Moss (lukter vondt, men en flott beliggenhet)
7) Handelssenteret i Trondheim (arkitektonisk blasfemi!)
8) Ålesund rådhus (sikkert bygd av AP)
9) Svømmehallen i Kristiansand og Kristiansand for øvrig - hele byen er jo ødelagt - sørlandsidyll my arse.
10) Sandvika - Norges minst velplanlagte by

Og for å si noe positivt, Norges vakreste steder er Jølster i Sogn og Fjordane og - ja - Tøyen!

May Lene - Ikke medlem lenger2010-09-09 19:22
Antall innlegg: 614

Mener du Torget på nr.7?
Er da ikke noe grusomt det da?

Speciale - Ikke medlem lenger2010-09-09 20:14
Antall innlegg: 8

På hvilken måte har Sarpsborg en flott beliggenhet? Har selv bodd der og klarer ikke å begripe det. Moss derimot lukter ikke spesielt ille lenger, noe Sarpsborg også har overtatt.

Glory2010-09-09 20:17
Antall innlegg: 388

Jo, beklager, Speciale - Moss stinker fortsatt!

Chablis2010-09-09 20:26
Antall innlegg: 34

Søte Stian skriver om seg selv i 3. person. Det er det jo bare kongelige, banksjefer og journalister som gjør. Uansett hvilket yrke han har, forstår jeg ikke hvorfor han beklager at folk i Ringsaker plukker poteter og har lese- og skrivevansker. Eller beklager han at han har fått kritikk for dette? ;)

Speciale - Ikke medlem lenger2010-09-09 20:31
Antall innlegg: 8

Nei, Moss stinker ikke lenger. Det er kun enkelte dager hvor de renser pipene at man kjenner den velkjente mosselukten samt ved nordavind kombinert med høytrykk på kalde dager ettersom filtrene ved kaldt vær ikke fungerer så godt som vanlig.

Det som derimot stinker når man kjører forbi Moss er søppelfyllingen, og det er det svært mange plasser som gjør her i landet, men denne lukta brer seg sjelden særlig mer enn innen for 500 m i diameter fra søppelfyllingen. Det som selvsagt er uheldig for Moss er at europaveien går rett ved siden av fyllingen, så folk som ikke vet bedre tror at dette er lukta Moss er kjent for.

Lene T2010-09-09 20:32
Antall innlegg: 2918

Veldig uenig i Ørsta! Koselig sted med sjel og historie :-)

tante g2010-09-09 21:13
Antall innlegg: 94

Ad: Nr 8

Jeg vil gjerne gjøre oppmerksom på at Tynset Rådhus etter folkeavstemning faktisk er kåret til Norges styggeste.

Wordman2010-09-09 21:37
Antall innlegg: 12

Kristiansand er en pen by. Du kjenner ikke byen, og sikkert ikke de andre byene på listen heller. For meg er du bare en ignorant.

ajnor2010-09-09 21:49
Antall innlegg: 958

Og bare for å informere zøteztian ørlite grann:
Moelv og Brumunddal ligger i Ringsaker kommune, Norges eneste kommune med to byer. Vi holder til på østsida (altså rette sida) av Mjøsa, i Hedmark fylke. ZøteZtian nevner også Gjøvik i samme slengen - nettopp der forsto jeg at ZZs geografiske kunnskap er meget sviktende. Gjøvik ligger på vestsida (altså den gærne sida) av Mjøsa og ligger til og med i et annet fylke, nemlig Oppland.

Hadde vært fint om du hadde grunnleggende kunnskaper før du uttaler deg, ZZ. Hadde vært enklere å oppfatte deg som seriøs, også, lizzom...

AaseB2010-09-09 21:53
Antall innlegg: 8147

Det spørs vel om Den Søte egentleg vil bli oppfatta seriøst, da;-)

Mira7 - Ikke medlem lenger2010-09-09 22:06
Antall innlegg: 2459

Tror SøteStian er veldig glad i å provosere, og folk biter på:o)

hildebbb - Ikke medlem lenger2010-09-09 22:31
Antall innlegg: 82

Absolutt alt øst for Freia-reklamen.

søtestian2010-09-09 22:31

Bare for å presisere: Søte Stian har vært i ALLE de stedene listet i sin oversikt av Norges styggeste steder.

Men jeg glemte å si noe om Norges stusseligste stedene: og det er Brøttum (Ringsaker) eller muligens Lismarka.

Når jeg kjører gjennom Lismarka, låser jeg alltid dørene på gangsterbilen min, så redd er jeg.

Og et sted til som er Norges farligste pga innavl: Fjærland, Sogn og Fjordane.

Snømannen2010-09-09 23:03
Antall innlegg: 1556

2010

Jeg vil ikke skrive navnet en gang så stygt er det.

Snømannen2010-09-09 23:04
Antall innlegg: 1556

Å nei, nå vil mange smartigner tro det var et årstall jeg skrev.
Steder har ikke årstall.

søtestian2010-09-09 23:19

Det er mer eller mindre Lørenskog/Skedsmokorset - som var med i listen min over Norges forferdeligste stedene!

vyxir2010-09-09 23:19
Antall innlegg: 81

Svømmehallen i Kristiansand skal snart rives. Om det nye badelandet som kommer i stedet blir noe bedre, får tiden vise.... bare de kunne rive politistasjonen også, så hadde mye vært gjort. (Finnes det egentlig noen politistasjon her i landet som holder til i en pen bygning som passer inn der den ligger??)

vyxir2010-09-09 23:28
Antall innlegg: 81

Stedet 2010 er jo hovedgrunnen til at året 2010 uttales totusenogti og ikke tjueti - siden tjueti faktisk er et sted man ikke skal snakke høyt om!

Klaas Snoek2010-09-09 23:41
Antall innlegg: 18

Siden Kristiansand i sin helhet er nevnt, må jeg si meg enig at det ikke er en pen by. Den mangler noe, hva er det ikke lett å si noe om. Folket er forsåvidt greie, men "tar ikke av" for å si det enkelt og greit. Du får deg ikke kvinnfolk første natta i Kr.sand slik du får andre steder (spesielt i nord). Ånden er sikkert villig, men bibelbeltet strammer nok dessverre vel mye enda. Den enste byen i Norge hvor folk ikke raver fulle hjem fra fest kl. 08.37 på lørdag morgen. Rett og slett litt kjedelig og sedat, mangler ståkuk, rett og slett.

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?