Spillrom
| Sjiraffen | 8 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 8 |
Mobilspill
| Pågående | 8 612 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| anino | 2011-03-06 12:43 | |
![]() | Samfunnsnyttigarbeid frivillig eller betalt? Jobber dere som frivillig i besøkstjenesten, rød kors, gir blod eller lignende??? Vi har tatt på oss å være avlastningshjem. Så nå har vi et ekstra barn en helg i månden. Blod kan jeg ikke gi, men har lyst til å gjøre mer for samfunnet. Noen ideer? | |
| kuami | 2011-03-06 13:25 | |
![]() | Hør med stedets Frivillighetssentral om noen trenger en turvenn el lignende. Hva med å være telefonvenn? Ellers støttekontakt? Har du barn, trengs det jo alltid klassekontakter. | |
| ajnor | 2011-03-06 13:53 | |
![]() | Jepp, gjør en del frivillig arbeid for idrettslaget og er foreldrerepresentant i bhg og har et par styreverv i frivillig arbeid. Kan aldri tenke meg at det ikke blir flere oppgaver etterhvert. Har tenkt på å melde oss som fosterforeldre, men kanskje avlastningshjem er en ide til å begynne med. | |
| tante g | 2011-03-06 15:27 | |
![]() | Jeg er aktiv i dyrebeskyttelsen. Hovedsakelig jobber jeg med katter. Har en telefon hvor jeg gir råd om generelt kattestell. Jeg rykker også ut og henter/ fanger en del katter som er hjemløse. Har dem her i starten, til de er kastrert og friske, og prøver så å finne nye hjem til dem. Noen er for ville eller for syke og må avlives. Det koster mye, både økonomisk, psykisk og fysisk - men gir meg så mye også. Kattene er vel de som er desidert nederst på samfunnsstigen, og jeg har vurdert det til at det er de som trenger min hjelp mest. Jeg sitter også i styret i idrettslaget, noe som egentlig ikke gir meg noen ting. Men man gjør jo sin plikt i lokalsamfunnet.... | |
| roannima | 2011-03-06 16:05 | |
![]() | gir blod og er i beinmargsregisteret, og-donor om det skulle bli aktuelt :) | |
| picassa | 2011-03-07 18:20 | |
![]() | Jeg og kjaeresten er stoettekontakter for hverandre og DET TRENGS. Uten Loenn forvi gidder ikke aabytte penger.:) | |
| picassa | 2011-03-07 18:20 | |
![]() | Uten loenn,for vi ------------------------- | |
| miamaria | 2011-03-07 19:30 | |
![]() | jeg har donorkort i lommeboka. skulle det bli slik, så må svært gjerne mine organer gi liv og helse til medmennesker som måtte trenge dem. jeg har også vervet gubben til det samme. vi er begge inspirert av vår datter som har testamentert kroppen sin til forskning. | |
| innocenta | 2011-03-07 20:19 | |
![]() | Jeg er frivillig i Interesseorganisasjonen for kvinner med spiseforstyrrelser. Dessuten har jeg nettopp adoptert to unge, voksne katter som skulle avlives. | |
| Fidelma | 2011-03-07 20:42 | |
![]() | Jeg er spillvert på Ordspill! Det betyr at jeg forbarmer meg etter beste evne over ordspillavhengige sjeler. Det gjør jeg helt frivillig:-) Jeg har gjort flere forsøk på å bli blodgiver, men mine edle dråper er ikke ønsket av blodbanken. Jeg ble rett og slett veid og funnet for lett... Jeg håper likevel at organene mine kan resirkuleres dersom det skulle bli aktuelt (selv om jeg innerst inne håper at de nærmeste skal slippe å ta den avgjørelsen). Donorkortet er i alle fall på plass og de nærmeste er informert om mitt ønske. | |
| kuami | 2011-03-07 21:55 | |
![]() | jeg har også donorkort, har gitt noen liter blod og hatt div. verv. Har stilt opp som frivillig objekt for div forskning og studenter. Hjelper folk der jeg kan, men ikke på fast basis. | |
| mornorge | 2011-03-08 08:41 | |
![]() | jeg er frivillig gjennom frivilligsentralen. Kjører eldre folk hit og dit. Og så er jeg telefonvenn. Ringer eldre/ensomme 1 til 2 ganger i uka. Begge oppgavene er veldig koselige. | |
| akantus | 2011-03-08 08:48 | |
![]() | Har vært blodgiver i mange år, men plutselig kunne de ikke bruke blodet mitt lenger. Slo feil ut på en prøve. Heldigvis er det testen, og ikke meg det er feil ved. Har donorkort i lommeboka, og noe av det første jeg skaffet på nytt da jeg ble frastjålet lommebok før jul, var donorkort. | |
| mornorge | 2011-03-08 08:57 | |
![]() | det heter "frivilligsentral" nå,ikke "frivillighetsentral" | |
| Snømannen | 2011-03-08 16:03 | |
![]() | Noen spør: Forslag til hva JEG kan gjøre og ALLE løper til for å fortelle hvor flinke DE er. Hvis jeg gjør for noen andre, kanskje jeg gjør det, kanskje ikke, vil jeg i hvert fall ikke skryte av det her. Jeg er for god for det. | |
| kuami | 2011-03-08 16:21 | |
![]() | Nei, Snømann, folk forteller hva de faktisk gjør og gir dermed idèer til andre. Er du blodgiver, gjør du faktisk noe som er bra for andre, men som kan komme deg og dine til nytte en dag. Det trengs stadig nye blodgivere, og da er den beste og enkleste måten å rekruttere på at de som allerede gir, forteller om det. (Det gjelder også andre frivillige tiltak.) Dessuten er det en god følelse i seg selv å gjøre noe for andre uten betaling. Bare prøv! Du behøver slett ikke fortelle om det. | |
| Snømannen | 2011-03-08 16:28 | |
![]() | Innlegget mitt var et forsøk på humor. Noen kan påstå at jeg aldri gjør noe. Andre at jeg skryter. Ved å si at jeg er for god til å skryte legger jeg meg åpen for hogg alle veier. Det er hyggelig at noen faktisk stiller opp for andre. Verden er kald nok som den er (-1 her akkurat nå, jeg gikk faktisk og så etter). | |
| picassa | 2011-03-10 00:09 | |
![]() | Helt enig i at det er bra aa minne andre paa at aa gi blod er en viktig ting aa gjoere. Det koster saa lite av en blodgivers tid og det kan redde liv.Jeg har vaert blodgiver i 20 aar,men paa grunn av sykdom kunne ikke blodet mitt brukes lenger. Til dere som er unge og friske.:detter en samfunnsnyttig oppgave!!! Min blodtype er A+ ,den mest vanlige,som da ogsaa trengs mest..Dere som har mer sjeldne blodtyper,isaer O,dere boer melde dere som blodgivere. En venn av meg med blodtype O ,har blitt tilkalt som blodgiver direkte til f.eks.trafikkskadde fordi det fantes ikke denn blodtype paa lager. Tenk paa det som et innskudd i blodbanken.En dag er det du som trenger noen draaper. | |
| minos - Ikke medlem lenger | 2011-03-10 00:19 | |
![]() | Den ene gangen jeg trengte 'noen dråper' (etter keisersnitt) fikk jeg brev fra sykehuset i etterkant ... Jeg måtte inn og testes for eventuell smitte (hiv). Derfor: ja til flere blodgivere - og ja til bedre testing av blodgivere. PS Jeg var heldig, det gikk bra :) | |
| mornorge | 2011-03-10 07:56 | |
![]() | jeg trodde blodet som er i blodbanken ble testet før det " blir satt inn" | |