Spillrom
| Sjiraffen | 8 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 8 |
Mobilspill
| Pågående | 8 596 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-04-03 22:53 | |
![]() | sirkus Et sikkert, men begredelig, vårtegn er sirkusene som popper opp som gigantiske glorete paddehatter. Sirkus er systematisk dyremishandling. Styr unna - er mitt budskap! | |
| Snømannen | 2011-04-03 22:58 | |
![]() | Trodde det var gammeldags jeg. Hvilke konkrete tilfeller er det du viser til? Kan du være så snill å dokumentere denne dyremisshandlingen. Kan du også være snill å dokumentere at norske myndigheter ikke gjør jobben sin når de ikke griper inn mot den dyremishandlingen du sikter til. Noen bønder mister 20% av dyra sine hvert år, men mener det er urimelig at noen kritiserer dem for det. Du mener virkelig sirkusdyra har det verre en sauene i Østerdalen? | |
| Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2011-04-03 23:22 | |
![]() | Du er opptatt av dyrevelferd wstine, men er du medlem i noen dyrevelferdsorganisasjon ? Gir du penger til formålet. Eller er det bare ord ? | |
| VeldiGlad | 2011-04-03 23:29 | |
![]() | Er noen hundre kroner sterkere enn ord Jerry? | |
| mammakristin | 2011-04-03 23:40 | |
![]() | Har aldri likt sirkus | |
| Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2011-04-03 23:45 | |
![]() | Vanskelig å sammenligne VG, begge deler både ord og penger, må til, men jeg antar at w har god økonomi, så derfor synes jeg at folk som taler for en god sak også bør støtte den økonomisk om der har penger til det. Selv har jeg det siste året støttet økonomisk noen få organisasjoner alt fra miljøvern av natur til menneskerettigheter.... | |
| cammie | 2011-04-03 23:50 | |
![]() | Helt enig, Wstine! Dyr på sirkus burde forbys. Klovner og artister er helt greit, men så lenge dyr inkluderes bør man styre unna. | |
| Magne Suim | 2011-04-03 23:59 | |
![]() | Klovnene er dessuten dritskumle. | |
| Oheidia | 2011-04-04 00:21 | |
![]() | Vi kan erstatte sirkus med klovner istedetfor dyr - og kanskje noen politikere - de pleier i alle fall å bidra til sirkus av og til! | |
| Mira7 - Ikke medlem lenger | 2011-04-04 10:58 | |
![]() | Enig med wstine!! | |
| tante g | 2011-04-04 16:19 | |
![]() | Det går en video rundt nå, om en elefant. En dyrepasser ved et sirkus sluttet fordi han ikke greide å se mishandlingen. Men før han gikk laget han en video om denne spesielle elefanten. Alle med sterke nerver bør se den, resten kan godt stå over. En annen ting er hvordan de lever, i alt for små bur, der de er stengt inne netter og under frakt. Og hvor mange timer i året tror dere disse dyrene er på landeveien? Tror dere disse dyrene har vinterferie når sirkusene i Norge har det? Nei, da er de på jobb i søreuropa osv. Det er samme dyrene. Jeg kan godt prøve å finne igjen videoen (dokumentasjon) på behandlingen av elefanten jeg nevnte. Men da forlanger jeg dokumentasjon tilbake på at disse dyrene har det godt. Jeg vil også gjerne se bevis for at det er sunt for en elefant å stå på ett ben og snurre rundt eller hva de nå gjør. Og hva er egentlig morsomt med å se ville dyr kuet og dressert til å gjøre ting som strider mot deres kropp og natur? Ja, jeg jobber frivillig i Dyrebeskyttelsen, og jeg støtter både dem og FOD økonomisk. Hva mer synes du jeg skal gjøre Jerry1? | |
| twiver | 2011-04-04 17:20 | |
![]() | Hmmm er tante g og wstine samme person ? Eller har jeg misforstått noe ? Jeg trodde alle dyr var ville i utgangspunktet jeg, også hunder, katter, kaniner, fisk etc. Fordi om man lærer dyr noen "triks", som ikke er naturlige for dem, så er det vel ikke ensbetydende med dyremishandling. Jeg vet at noen prøvde å ha et dyrefritt sirkus, men det ble så dårlig besøkt at de måtte gi seg med det. | |
| tante g | 2011-04-04 17:58 | |
![]() | Tror du har misforstått noe ja. Hvorfor skulle jeg være 2 forskjellige? Det er faktisk forskjell på tamdyr og ville dyr - selv om nok alle i utgangspunktet var ville. Ei ku har mistet det meste av de ville instinktene, mens mange dyr på sirkus f.eks. faktisk er fanget ville eller i beste fall er en 2. eller 3. generasjon som tamme. Det er ikke alltid å gjøre triksene som er dyremishandling. Det er metodene som blir brukt for å få dem til å gjøre triksene som er det. Det nytter nok ikke med klikkertrening og dressurkurs for å kue en tiger eller elefant. Det er mange metoder som blir brukt, og det er ikke mange av dem som er snille. I tillegg kommer hvordan disse dyrene lever. Fullstendig forkastelig. Jeg kan godt være med å diskutere sauehold, hunder og særlig kattehold (som er min hjertesak). Men jeg synes ikke det har noe i denne tråden å gjøre ettersom den omhandler sirkusdyr. | |
| twiver | 2011-04-04 18:18 | |
![]() | Fordi du tante g, svarte på spørsmålet som Jerry1 hadde stilt til wstine. Var derfor jeg ble litt i stuss her. Og ja, jeg går gjerne på sirkus, men har desverre ingen barn å ta med meg. Synes egentlig det er mest underholdende for barn. | |
| tante g | 2011-04-04 18:26 | |
![]() | Å nå. Egentlig svarte jeg ikke på spørsmålet, jeg bare forsto det slik at jeg burde opplyse om dette for å kunne uttale meg i saken..... Jeg kan ikke bestemme om folk skal gå på sirkus eller ikke. Men jeg kan prøve å opplyse om disse dyrenes virkelighet. Så får det bli opp til hver enkelt om de vil støtte dette eller ikke. | |
| pikachu | 2011-04-04 19:08 | |
![]() | Har man vært på sirkus en gang så trenger man ikke å dra flere gang...samme greia som går igjen år etter år...kjedelig | |
| elgen1994 | 2011-04-04 20:25 | |
![]() | jeg syns det ikke er så kjedelig. jeg var på sirkus i går :)! men det er ikke kjedelig for det! det er ganske morsomt når man f.eks. blir skremt av en klovn :P! det ble jeg :P | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-04-04 20:45 | |
![]() | tante g: gode innlegg! www.sirkus.info/ Her kan man lese og se NOAHs kampanje mot dyr i sirkus www.dyrsrettigheter....pa -sirkus/ Jerry1: Ja, jeg er medlem i flere dyrevernsorganisasjoner. Ja, jeg bidrar økonomisk. Ja, jeg engasjerer meg i ulike fora for dyrevelferd, inkl. ordspillforumet - som du har fått med deg. Joda, økonomien min er god. Fornøyd med svarene? Men du: hva har privatøkonomien min med dette å gjøre? (Forventer ikke svar..) Ellers syns jeg sirkus er passè så det holder, men det er jo en annen sak. | |
| Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2011-04-04 23:29 | |
![]() | Ok wstine, trodde ikke du var så økonomisk engasjert. Her overrasket du meg. Og det sier jo seg selv hva privatøkonomi har med det å gi ølonomisk støtte å gjøre.. | |
| Grøpp | 2011-04-05 10:03 | |
![]() | Sirkus er kultur, og dyrene blir ikke mishandlet. Dere som er imot dyr på sirkus... så dere ikke TV-serien fra norges beste sirkus, CIRCUS ARNARDO. Jeg tviler på at NRK ville gjort opptak og sendt denne flotte serien to ganger. Mattilsynet gjør en god jobb når det gjelder sirkusdyra. | |