Spillrom
| Sjiraffen | 8 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 8 |
Mobilspill
| Pågående | 8 596 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| renegade | 2011-04-05 18:24 | |
![]() | Regler Jada, jeg er sikkert treig, men kan noen forklare meg hvorfor jeg stadig vekk mister ranking selv om jeg vinner OG legger ut siste bokstaven på brettet? Dette skjer når jeg spiller mot en med lavere rank og sluttsummen vår er jevn. Starter vi med handicap? Og med unntak av fratrekk av bokstavpoeng, kan noen forklare hvorfor jeg noen ganger får 40 poeng for en seier, og 1 poeng andre ganger, ja og til og med minuspoeng? | |
| Snømannen | 2011-04-05 18:29 | |
![]() | Ja det kan noen forklare deg. | |
| Alfa93 | 2011-04-05 18:41 | |
![]() | Når du spiller mot en med lavere ranking, forventes det at du vinner med mer enn om du spiller med en jevnbyrdig. Burde du vunnet med 120 poeng, men klarer bare å vinne med 80, vil du altså tape ranking. Når fratrekkene for bokstavpoengene regnes ut, blir det først trukket fra hvor mye hver enkelt spiller sitter igjen med på hånden. Derette vil den spilleren som var først ferdig, få hele denne summen i bonus. Si dere spilte tre pers. på et brett. Du satt igjen med 3 poeng, den andre med 2, og den siste tømte seg for brikker. Da får du -3 poeng, den andre -2 poeng, og den siste +5 poeng. Mer om ranking kan du lese her: www.ordspill.no/rating/ Ettersom spørsmålet er blitt besvart, vil tråden bli stengt. | |
Diskusjonen er arkivert og ikke åpen for nye innlegg.