Spillrom
| Sjiraffen | 9 |
| Krokodillen | 2 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 11 |
Mobilspill
| Pågående | 8 593 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| rime | 2011-04-10 14:05 | |
![]() | vet ikke om jeg vil sette barn til fremtiden som kvinne midt i 20årene kommer tankene stadig innom spørsmålet om barn. hvem har ikke lyst til å lage en liten kjælighetskryssning av seg selv og sin kjære, men hvilken fremtid vil møte barna som skal vokse opp ? | |
| BettyBlue | 2011-04-10 14:31 | |
![]() | Tror du ikke vi kvinner har tenkt den tanken i mangfoldige år? Hvilken fremtid vil det bli om ingen barn ble født?.. Vi kan jo ikke gjøre stort annet enn vårt beste. Sortere søpla, kjøre litt mindre bil, smile og være hyggelige. Om Naturen vil sparke tilbake er det ikke stort vi kan gjøre med det. Krig vil det dessverre alltid være, sånn er mennesket skrudd sammen. Vi må bare gjøre det beste ut av alt :) | |
| kuami | 2011-04-10 15:29 | |
![]() | Kjære rime! Du er slett ikke nødt til å få barn, uansett begrunnelse. Et barn er dessuten en selvstendig skapning, ikke bare en krysning av foreldrene. Er du usikker, utsett det! | |
| verb | 2011-04-10 15:53 | |
![]() | Begynn før du blir for gammel om du ønsker det. Har selvl2 barn m 3 forskjellige. En typisk kjernefamilie. | |
| Angelbaby - Ikke medlem lenger | 2011-04-10 16:38 | |
![]() | Målet må jo være å kunne gi barna kjærlighet, omsorg og en stabil oppvekst.....uavhengi av hvordan det er rundt omkring i verden. Vet du at du kan klare det bør det ikke være det som holder deg tilbake i hvert fall:) Men viktig og være klar. Var 25 da jeg fikk første mann...og tredve da nr tre ble født:) De er alle tre de beste gavene jeg har fått:) Og jeg gjør det beste jeg kan hver dag for at de skal ha det bra!! Og det livet vi lever sammen NÅ....Det er det som er viktig!!! Lykke til med fremtiden Rime....du er med og bestemmer hvordan den skal være:) | |
| rolig | 2011-04-10 17:24 | |
![]() | Vi som er endt opp som avhengige ordspillere skjønner godt betenkeligheten. | |
| Speciale - Ikke medlem lenger | 2011-04-10 17:56 | |
![]() | @verb Hvordan har du klart å få 2 barn med 3 forskjellige? | |
| piaf | 2011-04-10 18:11 | |
![]() | Tror det mangler et 1-tall der, så han mener nok 112, Speciale. Signerer ellers rolig og kuami her! Det er ingen plikt å få barn, og atskillig bedre å ikke få dem enn å angre på at man fikk dem. Er man i 20-årene har man dessuten et hav av tid. En bekjent av meg traff ingen hun ville ha som far til sine barn før hun var fylt 40. Men derfra gikk det unna - fire spretne unger før fylte 48. Aber plötslich! | |
| utlending | 2011-04-10 18:41 | |
![]() | Piaf - det er upassende aa snakke om sex naar det dreier seg om folk over 40. | |
| piaf | 2011-04-10 18:46 | |
![]() | Gru deg til jeg blir 66, utlending ;) | |
| mymlen | 2011-04-10 20:23 | |
![]() | Utlending da - med dagens teknologi kan man utmerket godt få barn uten sex! Hold grisepraten for deg selv er du snill... :-D | |
| HanneIL | 2011-04-10 21:19 | |
![]() | Er det noen som angrer på at man fikk dem? Bortsett fra Dagbladmagasinetjournalis ter.. | |
| Snømannen | 2011-04-10 23:17 | |
![]() | Nei denne diskusjonen vil jeg ikke være med på da blir jeg bare upopulær. Zappfe hadde rett. | |
| mymlen | 2011-04-11 00:45 | |
![]() | ...i....? | |
| sommerfugl | 2011-04-11 01:05 | |
![]() | Jeg er 35 og vet ennå ikke om jeg har lyst på barn. Ta deg en tur på IKEA en lørdag - det er ganske preventivt! For å gi et mer seriøst svar så støtter jeg kuami. | |
| Bakerboy | 2011-04-11 06:59 | |
![]() | Jo for så vidt har du rett sommerfugl. Men ingenting er som å være med på bringe fram et barn til verden. Det er stort det! Om man vil ha barn el ei, det er opp til en selv. Hvor mange også, eller adoptere. Verden går videre og ingen skal dømme en om en ikke vil ha barn selv | |
| AaseB | 2011-04-11 10:46 | |
![]() | Eg har respekt for folk som vel å ikkje ha barn, det er fullt mulig å leve et rikt og meiningsfullt liv uten. Mine to ungar er desidert det beste som har hendt meg:-) Kva framtida inneber, veit ingen, men me må tru at gode ting kan skje om me ikkje resignerar. Me bør oppfordre ungane våre til å tenke sjølstendig og tru dei blir litt smartare, og finn betre løysingar, enn oss. Folk som ikkje grublar litt over alvoret i det spørsmålet du har, rime, bør kanskje få kraftig rabatt på prevensjon? ;-) | |
| krini | 2011-04-11 13:00 | |
![]() | Hehe, artig tråd. IKEA ER prevantivt. Har du lyst på barn, reiser du dit etter ni på kvelden.. | |
| kuami | 2011-04-11 13:23 | |
![]() | Barn er fremtiden, og du kan således påvirke fremtiden ved å få barn. Men også uten barn påvirker du hver dag fremtiden. Gener kan slå salto, barn kan bli født med eller få stort omsorgsbehov (ikke alt man kan se på ultralyd, heldigvis), og er du da innstilt på at din prioriteringsliste blir helt endret? Selv helt "vanlige" barn gjør at du stiller i annen rekke. er du voksen nok til det? Hvis jobben din el hobbyer er veldig viktig, er det kanskje ikke plass til barn i din verden. Barn bør ikke bare være en del av statussymbolpakken (bil, hytte,hund, barn). Lån vennebarn (barnevakt, helg, ferie) og se hva du føler. Ellers er du i en flott alder for å få barn, hvis du kommer til at det er tingen. Ikke vent for lenge. Selv har jeg tre ønskebarn, men er opptatt av at det er greit at andre velger annerledes. | |
| Oheidia | 2011-04-11 14:04 | |
![]() | Det er heldigvis ingen som tvinger en til å få barn!!!! Men, hvis du er i tvil, så ønsker du deg kanskje barn eller føler et press fra andre rundt deg om å få barn? Det å få barn har vært mindre problematisk enn det jeg hadde trodd og jeg er ikke en av dem som drar med meg unger på Ikea! Da låner jeg dem heller bort til noen. Nå er barna så store at de kan være hjemme litt alene (10 og 13). Bekymringer rundt barna har ikke begynt før nå. Kjæresterier og jentegjengtrøbbel gir mor hodepine av og til - men noe skal man da bekymre seg over! og du, et tips til lutt - velger du ett barn så får du garantert en roligere tilværelse enn om du får flere. og du, det blir hva man gjør det til!!! | |