Spillrom
Sjiraffen2
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede3
Mobilspill
Pågående8 599

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Oheidia2011-07-15 01:01
Antall innlegg: 175

Borte bra men hjemme best!
Har vært på båtferie i nesten tre uker. Turen gikk fra Son til Lillesand og tilbake igjen og jeg skal i morgen telle alle havner og uthavner jeg har opplevd. Fantastisk flott og har hatt mye bra vær. Men, nå er jeg hjemme og jeg har hatt hjemlengsel den siste uka (må jeg inrømme). Jeg er hjulbent (bruker rullestol )og jeg har krabbet meg inn og ut av båten i tre uker og krabbet meg rundt ombord og bena er fulle av blåmerker og sår. Heldigvis har jeg en sterk mann men jeg vil da klare det meste sev. Utfordringene har vært mange men mulighetene har vært flere! - det er min konkusjon!

Dette har jeg alikevel savnet:
Flatt gulv og ramper!
Varmt vann til kroppsvask (kaldt vann i rattata er ikke behagelig!)
Pusekattene våre - gjensynsgleden var stor!
Vaskemaskinen
Hobbysakene!

Er dere andre enig med meg om at "borte er bra men hjemme er best?"

bearo2011-07-15 03:49
Antall innlegg: 888

Nææ. Trives godt borte eg.

Men så definere eg ikkje borte som bortvær av varmtvann, og har heller ikkje så store savn etter ramper og slikt.

GreteSB2011-07-15 06:10
Antall innlegg: 7777

Du imponerer meg! Båtferie er tøft nok med friske bein.

Enig i at borte er bra, men hjemme best, selv om jeg er litt i tvil om hvor hjemme er akkurat nå...

Snømannen2011-07-15 10:05
Antall innlegg: 1556

Jeg tror nok det kommer litt an på hva slags hjem man kommer hjem til. Kjenner noen som har det bedre borte enn hjemme.
Går gjerne i detaljer om ingen tror meg.

Oheidia2011-07-15 11:07

Bedre borte enn hjemme hørtes litt trist ut, snømannen. Men noen har det nok slikt.

Jeg har kost meg med varm dusj i dag, varme rundstykker fra ovnen og morsomt å bruke pc igjen. Og så kjenner jeg at jeg gleder meg til neste helgetur med båten:)
Og som alltid, det er godt å komme hjem igjen til alt det man ellers tar for gitt.

malmin2011-07-15 11:55
Antall innlegg: 13

du er tøff OHEIDIA!! borte bra men hjemme best, godt å komme seg bort å se andre vegger en stund, men godt å komme hjem til rutiner og hverdagen. og tror mange ganger det er bra å ha en aderledes ferie som gjør at en savner en god varm dusj eller en vaskemaskin, åpner øynene litt for ting som vi i daglig livet tar som en selvfølge......

Cygnus2011-07-15 17:14
Antall innlegg: 44845

Oheidia: Du er jamen en imponerende dame!

nutitta2011-07-15 18:27
Antall innlegg: 91

Jeg må si meg enig med andre her i at du er ei tøff jente Oheidia, og når det er vilje bak handlingene, klarer man det meste. Når det gjelder hjemme best, så er jeg også enig i det forsåvidt, men siden jeg for tiden lever et "omflakkende" liv i to land, så har jeg forstått at hjemme er der hvor hjertet er, og det er på begge steder uansett standard, så lenge jeg har det bra med de som er rundt meg. Men jeg har heller ikke de spesielle behov som du har, og jeg forstår deg veldig godt. Heia deg og fortsatt god sommer til alle!

Oheidia2011-07-17 00:44

Jeg tror ikke jeg er så mye tøffere enn andre. Jeg har vel altid likt å utfordre egne grenser og skape muligheter. Et stillesittende liv er definetivt ikke noe for meg. Det vet mannen min også og båtliv for han og meg og våre to barn er noe som fungere ganske så bra og vi får oppleve nye steder og være masse ute - akkurat slik jeg liker det.

Borte bra men hjemme best betyr vel egentlig at jeg synes jeg har det ganske så bra i hverdagen. Det er flott med ferie men det er flest hverdager.

MyRuin2011-07-17 13:01
Antall innlegg: 201

Borte bra, men hjemme best gjelder KUN om man kommer seg bort av og til da!
om man kun går hjemme, så blir det ganske så kjedelig,.

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?