Spillrom
| Sjiraffen | 12 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 12 |
Mobilspill
| Pågående | 8 635 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Oheidia | 2011-08-15 19:00 | |
![]() | Skolestart og struktur igjen Da er det skolestart. Mine to barn begynner på torsdag. Jenta mi begynner på ungdomsskolen og gutten skal i 6. klasse. Ser frem til å få litt struktur på livet igjen, ungene skal i seng på kvelden og vi voksne kan prate litt om kvelden uten at barna er våkne. Feriemodus må vekk!!! Ser dere frem til skolestart og jobb igjen? | |
| Happy4You | 2011-08-15 20:51 | |
![]() | hehe... ja... for nå er det skoleår med hart arbeid :) så kan jeg puste ut ^^. mvh (han som skal begynne i 2 vgs ) :) | |
| ave - Administrator | 2011-08-15 20:55 | |
![]() | Absolutt deilig med skolestart igjen, blir litt mer normal rytme igjen på ungene her (fint for meg). Var ikke sååå gøy å begynne å jobbe igjen, mye pga det gjennomsyra feriemoduset i huset her..... | |
| Gyda Lill | 2011-08-15 20:58 | |
![]() | Kunne godt hatt litt lengre ferie jeg, men gleder meg til elevene kommer til mandag. Men skolestart er også starten på høsten og etterhvert årets mørkeste tid. Ser ikke fram til å gå på jobb og hjem i mørket. | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-08-15 21:10 | |
![]() | Nei | |
| SandraLinn | 2011-08-15 21:43 | |
![]() | Jeg ser virkelig frem til skolestart. Mine barn skal siste året i barnehagen, 3 klasse, 9 klasse og 10 klasse. Selv begynner jeg på helsefagarbeideren :) | |
| ajnor | 2011-08-15 21:44 | |
![]() | Jeg starter på onsdag, elevene kommer på mandag igjen. Tror det skal bli bra! Har skolestarter selv også. Hun gleder seg v e l d i g ! Har begynt på SFO, og det svarer visst til forventningene. :-) | |
| Snømannen | 2011-08-15 21:58 | |
![]() | synes synd på alle barna som skal inn i undervisningsmakinen for å bli herjet med av selvgode yrkespedagoger uten virkelighetserfaring. Og skoledagen må være lang må vite, barna kan ikke være hjemme, for næringslivet har eierskap på mor og far store deler av døgnet. Skolen er en propagandamaskin og en oppbevaringsplass. stakkars barn! | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-08-15 22:02 | |
![]() | Godt å være snømann da, så slipper du og dine unna. | |
| berrum | 2011-08-15 22:32 | |
![]() | Til Snømann: Godt at vi har blitt herjet med i undevisningsmaskinen. Hadde vi vært analfabeter hele gjengen, så hadde vi ikke hatt Ordspill. Selv skal jeg begynne å herje med mine elever til mandag, som den selvgode, virkelighetsfjerne yrkespedagogen jeg er. Hihi:) | |
| stalekg | 2011-08-15 23:31 | |
![]() | lurer på om snømannen egentlig er et troll, for så nedsnedd og virkelighetsfjern kan noen umulig være? (sorry, kunne ikke dy meg ... dette er da ordspill! ) Til temaet: Joda, blir fint å nådeløst dra opp ungan igjen .. annahver uke :) | |
| Snømannen | 2011-08-16 00:43 | |
![]() | kunnskapsformidling har jeg ingenting mot | |
| Bhå | 2011-08-16 01:18 | |
![]() | En snømann med sans for kritikk fikk selv ta i mot mangt et stikk men selv i hans verden må man bruke "nerden" som lærer hans barn folkeskikk !!! | |
| Snømannen | 2011-08-16 10:09 | |
![]() | bra dikt! Ellers synes jeg personkarakteristikker og slikt er en uting i diskusjoner. Alle som er uenig med en er ikke nødvendigvis nedsnødde troll. Likte den med nedsnødd snømann forresten. Jeg tror ikke synspunkter mitt er så virkelighetsfjernt. Bare spisset litt. Lytt til "another brick in the wall (part II) og rapporter tilbake hva du tror den handler om stalekg. | |
| bakko | 2011-08-16 10:38 | |
![]() | Kjenner at eg kvir meg, skal kjøra yngstemann på internatet i dag. Sommarfuglar i magen, trur ikkje eg er klar for å senda han avgarde.... I sommar har det vore sommarjobb, så feriemoduset har vore heller fråverandes. Til dels er eg enig med Snømannen, men det endrar seg litt på vidaregåande skule... Trur ikkje det er mange her som meinar den Norske skule er perfekt... Grunnen er nok ikkje bare pedagogane sin feil. | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2011-08-16 12:02 | |
![]() | Pink Floyd lager storslagen musikk! Men sitter de på den fulle fasiten om skoleverket av den grunn? Ellers; det den norske skolen scorer høyt på er trivsel. Så koslig på skolen, atte.... ;-) | |
| Snømannen | 2011-08-16 12:57 | |
![]() | Jeg har lest at det er et stort problem at den norske skolen er den mest bråkete av alle. Så bråkete at det hindrer undervisningen :-) Sikkert koselig det. Jeg har da aldri påstått å ha fasiten til noe som helst? Jeg mente bare å argumentere for at problemstillingen faktisk kan reises og ikke er helt fjern. Noen sa at de gleder seg til å bli kvitt ungene igjen. Alt jeg har sagt er at jeg synes synd på ungene som må tilbake til maskinen. Opp tidlig og lange dager. Barn skal springe barbeint i gresset i en myggfri og temperert fantasiverden uten utslipp og tidsmålinger. Ugh. Jeg har talt! | |
| Bhå | 2011-08-16 17:33 | |
![]() | Nå jobbes det med mye bra i skolen, blant annet det som kalles "uteskole" der elevene lærer gjennom ting i naturen. Matematikken er blant ett av de fagene der det har vært høsta god erfaring med det og være utendørs og jobbe praktisk med form og tall, flatemål, kubikk osv. Om de får lov til å gå uten sko vet jeg ikke, men jeg vet med sikkerhet at mygga biter desidert minst ved minusgrader ;-) (H) (SE) | |
| Lene T | 2011-08-16 18:10 | |
![]() | Interessant å merke seg at Snømannen synes at personkarakteristikker og "slikt" er en uting i diskusjoner samtidig som hans syns det er helt uproblematisk å stemple en hel yrkesgruppe som "selvgode yrkespedagoger uten virkelighetserfaring"... | |
| Happy4You | 2011-08-16 21:24 | |
![]() | uff jeg gruer meg til å starte på skolen :O :O :O | |