Spillrom
Sjiraffen13
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede14
Mobilspill
Pågående8 974

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
margra2008-06-20 12:02
Antall innlegg: 31

Kunstbøker da?
Frank Warren sine Post Secret bøker er helt geniale!
Anonymt innsendte postkort med hemmligehter fra hele verden!

www.postsecret.com

Den tidsreisendes manns Kvinne av Audreuy Niffenegger for de som liker kjærlighet..
Litt annerledes enn de vanlige romantiske bøkene, og den skal snart bli film med Brad Pitt i hovedrollen..

Johnathan Strange og Herr Norell av Susanna Clarke!!
Er allerede blitt en moderne klassiker, og er rett og slett en slags Harry Potter for voksne..

 
baurora2008-06-20 12:58
Antall innlegg: 16

Det er nevnt mye bra krim her, og Drageløperen selvfølgelig- den er flott. Jeg leser veldig mye og de bøkene som har gjort inntrykk på meg i det siste er Louis de Bernieres Fugler uten vinger, den bør passe til late dager i sola:) og Mankells Kineseren. Anbefales!
 
Victor17752008-06-20 17:30
Antall innlegg: 1

jeg foretrekker å lese avisen , blant annet vg og byen våres avis SA , (Sarpsborg Arbeideblad) og nyheter på nrk , blant annet på nettet.
Du lærer mye om hva som skjer i verden og blir fort oppdartert og i Norge.
 
marimaria - Ikke medlem lenger2008-06-20 17:39
Antall innlegg: 19

enig med Margra: leste jonathan strange og mr norell for et-par år siden og ble frivillig med inn i trollmennenes verden. passe lesning på slappe sommerdager.
ellers kan jeg anbefale Pamuks 'Det nye livet'. handler om å bli så besatt av en bok at man forlater alt man har... skjønt, hovedpersonen blir like besatt av en kvinne.
kanskje man skal la seg overmanne av en og annen besettelse? hvem vet hva det kan føre til :-)
man kan i alle fall la seg forføre av en fortelling, som en begynnelse.
 
Alfa932008-06-20 20:48
Antall innlegg: 7771

Jeg elsker å lese Harry Potter-bøkene (Joanne Kathleen Rowling Murray). Gang på gang på gang har jeg lest dem. Jeg kan lese dem to ganger i løpet av en måned, noen ganger skummer jeg dem, eller hopper over de delene jeg ikke liker eller er lei av. Sidene i 2-eren har faktisk detti fra hverandre, og jeg har begynt å teipe den, men nå har jeg kjøpt et nytt sett.

Ellers leser jeg veldig mye annet også. vil anbefale Jean M. Auels bøker om Ayla; Hulebjørnens Klan, Hestenes Dal, Mammutjegerne, Steppevandringen og Klippehulens Folk. De er og¨så bra, og jeg har lest dem også mange ganger.
Men selvfølgelig har jeg også lest Dracula og Jane Eyre og Stolthet og Fordom, og de er jo fine og gamle, og jeg liker dem.
Jeg leser også krim og mye annet. Jeg ville også anbefale Stieg Larssons bøker om Lisbeth Salander, nevnt ovenfor, og I All Evighet, den frittstående oppfølgeren til Stormenes Tid av Ken Follett.

Jeg liker også å lese barnebøker, eller bøker for eldre barn, i hvert fall. Bartimeus-triologien (Jonathan Stroud), Den Mørke Materie (Phillip Pullman), Artemis Fowl (Eoin Colfer), Eragon (Christopher Paolini), Narnia (C.S. Lewis) og De Fire og Han Som Gjør Galt Verre (Hans Fredrik Follestad).
Jeg vet det er litt rart, jeg er snart femten, og jeg leser mye rart, gammel og ny litteratur, for barn og unge og for voksne, men alt dette er faktisk bra bøker.

Håper det kommer noen spennende nye bøker i sommer som jeg kan lese også, også vil jeg anbefale alle å lese disse bøkene. Voksne har kanskje ikke så stor interesse av barne- / ungdomsbøkene, men kanskje dere har barn eller barnebarn (?), og alle bør lese de i de to første avsnittene.
Det er så mye bra bøker!
 
Tuppejenta2008-06-20 21:08
Antall innlegg: 5

Æ les stort sett alt æ kommer over. Alle bøkerne Alfa93 nevner går ned på høykant , også barne/ungdomsbøker enda æ e såkalt "voksen".
Klarer ikkje å komme på noen som e bedre enn andre. Min favorittforfatter av krim er Mary Higgins Clark og John Grisham.
 
brownie2008-06-21 02:28
Antall innlegg: 4

"Kunsten å gråte i kor" av Erling Jepsen. Fantastisk bok med et nydelig og annerledes perspektiv. ANBEFALES
Og til bilturen (uansett alder/passer hele familien): Kurt-bøkene av Erlend Loe - lydbøker, lest av forfatteren. Usannsynlig morsomt:)
 
Krisdal2008-06-25 01:45
Antall innlegg: 9

Hva med denne: "I skyggen av Bysants" en reiseskildring fra midtøsten av den skotske journalisten William Dalrymple. Opplysende og spennende!
 
Mooseman2008-06-25 08:01
Antall innlegg: 1596

Jeg kan trygt anbefale Eskil Aasmuls bok Blodføre. Morsomt plot og en bok helt uten dødpunkter ;)
 
Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?