Spillrom
Sjiraffen15
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede15
Mobilspill
Pågående8 643

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
wstine - Ikke medlem lenger2011-10-02 20:46
Antall innlegg: 2369

Fotballsupportere.....
www.dagbladet.no/201.../1 8412908/

Hva er det med fotballsupportere egentlig?

Sitat: "Skal vi ha en markering når det er en unge som blir født med Downs syndrom også? sier Bakke."

Smakløst.....!

kvedh2011-10-02 20:55
Antall innlegg: 64

Også stiller vi mennesker oss spørsmålet om hvorfor det er krig i verden? Hvorfor finnes det rasisme? Westine, du er så til de grader smakløs i din uttalelse. Jeg minner deg på at det finnes over en milliard fotballsupportere på den blå kula våres. Og du mener Bakkes uttalelse er i en kategori der ALLE mener/sier/står for noe sånt. Du trekker tydelig våpen raskere enn din egen tanke. Smakløst tankeløst!!!!

wstine - Ikke medlem lenger2011-10-02 21:03

Og hva syns kvedh om Bakkes, VIFklanens talsmann, om uttalelsen da?
Ubetalelig...!

Stig_752011-10-02 21:24
Antall innlegg: 218

Tja, kvedh. Han som blir intervjuet er jo talsmann for et femsifret antall supportere. wstine sa vel aldri at alle fotballsupportere stod bak det som ble sagt, sa hun?

Så kan vi heller diskutere etterpå hva som er mest smakløst: wstines innlegg eller talsmann Bakkes utspill på vegne av "Norges beste supportere".

Snømannen2011-10-02 21:28
Antall innlegg: 1556

Hva handler dette om? Trenger en referanse eller noe.

Fidelma2011-10-02 21:41
Antall innlegg: 3315

Referansen finner du i linken i wstines åpningsinnlegg, Snømannen.

Jeg skjønner ikke helt hva det er som er "så til de grader smakløst" med Wstines åpningsinnlegg? Kan det være at uttalelsene til denne talsmannen er så pinlig respektløse at de rokker ved stoltheten ved å være VIF-supporter?

wstine - Ikke medlem lenger2011-10-02 21:45

Hehe :-) Antakelig!

Vel, spillerne tar også avstand fra uttalelsene til Mr talsmann. Bra! Kanskje et bevis på at fotballspillere har det både i beina og hodet. I motsetning til endel supportere....

Og savner fortsatt en kommentar fra kvedh..

sommerfugl2011-10-02 23:02
Antall innlegg: 473

La oss håpe Bakke var dritings under intervjuet og ber om unnskyldning i morgen - dette var flaut!!!

JamesO - Ikke medlem lenger2011-10-02 23:52
Antall innlegg: 2649

:-0

upload.wikimedia.org...or illa.JPG

Snømannen2011-10-03 00:17

Forstår ikke hvorfor det er forferdelig at noen som har betalt penger for å gå på en forestilling for å underholdes forsøker å ha det fint mens de er der.

I forrige uke sang de i Molde enda det var en kar på Kongsvinger som hadde fått flis i fingeren.

Snømannen2011-10-03 00:20

Tok sikkert i litt der. La oss prøve en annen vri. Selvfølgelig god ledelse å vise bilde av han på storskjerm. Kan hensikten ha vært å tenne brannlaget litt ekstra?

redhy2011-10-03 01:08
Antall innlegg: 106

Jeg er en klansmann ( det betyr Vålengasupporter) som er stolt av det. Jeg også stolt av å være menneske og når Fidelma og Wistines prøver å beskrive situasjonene og henvende seg til meg som fotballsupporter " hva er det med med fotballsupportere" så føler jeg meg tråkka på slik som den der Bakke tråkker på andre mennesker. Men dere er vel inne her for å provosere vanlige mennesker og rakke ned på dem. Dere får reise på noen klansturer og se hva de fleste klansmenn står for. Bakke er tydeligvis i deres klasse og han kan dere rakke ned på for min del, en mennesketype som rakker ned på grupper av mennesker. Men får håpe at alle tre angrer sin dømmende stil for det er som regel noe godt ved alle mennsker. Livet er uansett herlig etter seier over LSK, RBK og Brann

Anitapita2011-10-03 01:48
Antall innlegg: 163

Ingen kan vel forsvare uttalelsen fra denne talsmannen, den faller på sin egen urimelighet og vil sannsynligvis føre til sterke reaksjoner innad i egne rekker, i tillegg til den skamfølelsen han nødvendigvis må kjenne på når han "våkner". Har registrert at en annen talsmann for klanen beklager det hele på det sterkeste ; "- Dette har ikke noe med Klanen eller Vålerenga å gjøre. Har man drukket øl hele dagen er ikke vurderingsevnen helt på topp og dette er nok en enkeltmanns handling, sier Kjellsen til VG Nett." ( www.vg.no/sport/fotb...d= 10039632 )

JamesO - Ikke medlem lenger2011-10-03 07:11
Antall innlegg: 2649

Fotballsupportere er mennesker, de er forskjellige. Her sakset fra wikipedia om destruktiv adferd blant fotballsupportere:

Hooliganisme betegner destruktiv og voldelig gruppeadferd. Uttrykket kommer fra engelsk og brukes gjerne om en spesiell subkultur blant britiske fotballsupportere, men kan også brukes om supportergjenger fra andre land og tilhørende andre idretter.

Ordets opprinnelse er uklar, men det har i alle fall blitt brukt i Storbritannia siden 1890-tallet til å beskrive gategjenger.

Fidelma2011-10-03 07:58
Antall innlegg: 3315

Denne saken handler om talsmannens uttalelser, ikke om klanen som sådan. At noen føler seg tråkka på av at disse uttalelsene påpekes, får stå for deres regning.

Jeg spurte om hva det var i åpningsinnlegget som var "så til de grader smakløst", men jeg har ikke fått svar. Det eneste smakløse jeg kan finne i åpningsinnlegget er linken til disse uttalelsene.

At klanen velger å beholde vedkommende som talsmann etter dette synes jeg er merkelig.

kvedh2011-10-03 09:08

At glimrende ordspillere som Stig og Fidelma ikke klarer å lese/se bøyningen i innlegget til Wstine, er for meg skremmende. Det står da tydelig fotballsuporERE. Hva er det med fotballsupporter?

Jeg leste om en tysker i går som hadde nazistiske synspunkter. Hva faan er det med TyskERE? Mange har fått med seg at en talsperson i den Kinesiske regjeringa oppfordrer til boikott av Norge. Hva i svarte svingene går det av KinesERE?

Så når Bakkes uttalelse etter 30 timer med fyl,l settes i bås av Westine som om det gjelder alle fotballsupportERE, gir jeg tilsvar på det. Jeg komenterer IKKE Bakkes uttalese, men Westine allle under en kam uttalese, som jeg mener er en farlig generaliserende holdning. Den som ikke ser den, sitter kanskje med ølbriller for å dekke over trangsynthet:)

bris12011-10-03 09:08
Antall innlegg: 2601

wstine, var du litt upresis i ditt første innlegg eller stiller du spørsmålstegn ved samtlige fotballsupportere? Litt forskjellig tolking i innleggene tyder på at man kan velge hvilken innfallsvinkel man ønsker.

Talsmannen fra Klanen tråkka skikkelig i klaveret med sitt utspill og har krenket et stort antall mennesker spredt over hele landet. Det blir litt for enkelt å skylde på ølinntaket. Inntak av alkohol fjerner hemninger og sperrer slik at munnen renner over med det hjertet (?) er fullt av. Man endrer vel ikke menneskesyn om man blir påvirket?

Stig_752011-10-03 09:58
Antall innlegg: 218

Jeg er ikke her inne for å "rakke ned på" eller "provosere vanlige mennesker", slik redhy mener å hevde at noen er. Men jeg synes utspillet til godeste Klanen-Bakke er ganske fælt og utrolig for å være fra en talsmann, samt at oppførselen til enkelte av Klanens medlemmer var respektløs.

For å snu det på hodet: Hvis dette med Torp hadde skjedd en VIF-spiller, og VIF ville markere det på Ullevål med en hilsen på storskjerm. Tror du da Klanen ville sett på det med blide øyne hvis noen av Branns supportere hadde sunget seg gjennom seansen?

Og til kvedh: Godeste Bakke har en rolle som offentlig person i denne saken, og det er å være talsmann for Klanen, en gruppe fotballsupportere. Altså flertallsversjonen av ordet. At definisjonen er noe upresis etterpå er så sin sak, men å kalle en litt sleivete definisjon for "til de grader smakløs" tyder i det minste på en selektiv nærtagenhet, spesielt siden du så lett bortforklarer talsmannens utsagn med alkohol.

Og hvis han har drukket i 30 timer før kamp, må jeg bare innrømme at vi har forskjellig oppladning til kamp. Jeg foretrekker å få med meg det som skjer når jeg er på fotballkamp.

Snømannen2011-10-03 10:03

Særriøst?
Klart det er et orvertramp fordi han velger et forferdelig dårlig eksempel.
Det er også helt naturlig at Brann ønsker å markere at han er på bedringens vei. At det at bortelagets supportere synger mens man spiller en filmsnutt på en storskjerm kan jeg ikke forstå at er et problem.

Da er det et større problem at kommentatorene på TV snakket under 'Ja vi elsker' sist det var landskamp.

kvedh2011-10-03 10:41

Stig. For 3. gang. Jeg har ikke kommentert hva Bakke sa eller hva klanen gjorde. Jeg nekter å gå inn i en diskusjon der en hel gruppe (over en milliard) er (stig)matisert før vi kan begynne å snakke om poenget.

Og kall det gjerne sleivete formulert. Men i disse opplyste tider burde man vite at stigmatisering er noe vi skal/burde være beviste på.

Viser siden: 1 2 3 4
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?