Spillrom
Sjiraffen10
Krokodillen2
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede12
Mobilspill
Pågående8 656

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
wstine - Ikke medlem lenger2011-10-12 13:48
Antall innlegg: 2369

fordi vi fortjener det.....
wow!

www.tv2.no/nyheter/i...03 096.html

Og attpå til slipper de visst bompenger!

"Jeg syns vi fortjener det", sier en Coop-ansatt.

Ja, det koster å drive Distrikst-Norge.....

Kan jeg også få 3 mill da? Fordi jeg fortjener det?

Veistandarden ellers i landet er upåklagelig da....... Der det bor folk.

superseva2011-10-12 15:37
Antall innlegg: 145

Synes det er viktig at det er mulig å bo i distriktene også. Det var jo tydeligvis ikke meningen at denne brua skulle koste så mye da.

wstine - Ikke medlem lenger2011-10-12 15:40

Det er aldri det. Det er aldri meningen at vanvittige broprosjekt for de få, på den ytterste nakne ø, skal koste så mye. Det bare blir sånn. Gang på gang.

Snømannen2011-10-12 15:41
Antall innlegg: 1556

Når skal bøndene rundt Mjøsa få kanaler så de kan komme seg rundt med båt?

Porthos2011-10-12 15:43
Antall innlegg: 120

Imens dør folk i kø for å opereres for kreft og eldre blir korridorpasienter,fin bruk av penger for at øybeboere ska ha det helt ålreit når de reiser til og fra.

Emmas2011-10-12 15:56
Antall innlegg: 1671

Skal tro om denne brua hadde blitt noe av om det ikke var maaange hytteiere som også nyter godt av det?
Eller om vi hadde hatt 4-felts veier gjennom Vestfold hvis det ikke var for Oslo-folk som skulle på hytta?
All vår forflyttelseslyst er med på å skape behov for ny infrastruktur!
Norge er et meget dyrt land å bygge dette i! Om du reiser litt rundt i Norge fra nord til sør, og øst til vest, så ser du at det MÅ bli dyrt. Jeg er selv en som gleder meg over alle muligheter til å ferdes i Norge på kryss og tvers. Skal nok prøve denne nye brua og!

wstine - Ikke medlem lenger2011-10-12 16:00

www.tv2.no/underhold...08 472.html

Her er en vei du kan prøve Emmas

Emmas2011-10-12 16:07

Bekrefter vel bare: Det er et umettelig behov for utbedring og nye veier mange, mange steder. Vi bor og i et land hvor veier slites ned av været. Trygge, gode, rassikre veier koster her hos oss. Da virker det sikkert som dette ene tilfellet med brua er et galskapens prosjekt, for pengene skulle vært brukt bedre et annet sted...

Porthos2011-10-12 16:09
Antall innlegg: 120

Er viktigere at folk har mulighet til å forflytte seg uansett transportmiddel,altså er i live enn at folk skal ha mest mulig komfort når de forflytter seg. 4 felts vei sparer faktisk menneskeliv.

Emmas2011-10-12 16:11

Ja, da! Det gjør det!

irenramsy2011-10-12 16:18
Antall innlegg: 80

Norge har råd til en mye høyere vei standard en det vi faktisk har, slett politisk styring, og feilprioriteringer av våre penger er årsaken til dette

berrum2011-10-12 21:31
Antall innlegg: 322

Godt det er flere enn meg som reagerer på rådyre veiprosjekter til steder det knapt bor mennesker. Selv bor jeg i et av de tettest befolkede områdene i Norge. Her opplever jeg drøssevis av elendige veier. De veiene som har ok standard er selvsagt bompengefinansierte.

picassa2011-10-12 22:35
Antall innlegg: 596

Helt enig irenramsy.

Og ikke rart at folk gaar troett av alle bompengene som skal betales.Hadde de enda forlangt penger for aa kjoere paa en ny vei,neida de forlanger bompenger paa den gamle veien med lovnad om at en ny vei skal komme i en fjern framtid.
Direkte frekt.

terø2011-10-13 00:54
Antall innlegg: 1916

Det er mange veier som trenger utbedringer her i landet.
Noen får og noe får ikke - og misunnelse er ute å går.
Og alle skal ha ny vei, men ingen vil betale for det.

Snømannen2011-10-13 08:56
Antall innlegg: 1556

Selvfølgelig er det en rett å bo hvor man vil. Men er det en rett at man kan sende regninga til naboen?

Assistenten - Ikke medlem lenger2011-10-13 10:59
Antall innlegg: 90

Hvor lang tid tok det før sytekoret var på plass igjen? Veier? Really?

lonc2011-10-14 11:21
Antall innlegg: 75

Så fint at veinettet i Norge bygges ut. Vi er et langstrakt land og det er store områder det er lite befolkning nettopp på grunn av blandt annet dårlig fremkommelighet. Kanskje det blir mer fristende for folk å flytte ut til bygdenorge når fremkommeligheten blir bedre. Bor selv i Oslo... Ja det finnes da dårlige veier her også... Men jeg kommer meg frem dit jeg vil med bil. Aldri noe problem det. Og sånn bør det også være overalt der folk bor.

Emmas2011-10-14 17:19

Det er jo ikke slik at det finnes en prioritert liste med veiprosjekter, bruprosjekter, tunneler over eller under vann, som vi alle er enige om byggrekkefølgen på. Regning til naboen? Er ikke alle med og betaler for alt? Noen av mine skattepenger går til denne brua, andre går til operasjon av røykebein til en jeg ikke kjenner, noe går til de veiene JEG bruker. Ikke glem at MEDIENE elsker å sette sinn i kok! Ingenting er bedre enn å få fram folks "hellige vrede". Da kjøper vi flere aviser...

Fiskekroken2011-10-14 19:21
Antall innlegg: 290

Så lenge politikere (og det er jo vi som har valgt dem) ønsker å opprettholde et distriktsnorge, må det også legges tilrette for at det går an å bo der. Ja, dette var dyrt, men som andre her har skrevet tidligere, det er dyrt å bygge i Norge.
Denne brobyggingen er en prioritering innenfor samferdselsbudsjettet. Å snakke om lange sykehuskøer i samme slengen blir litt feil. Det blir ikke flere leger av at det ikke bygges broer.

bearo2011-10-14 20:18
Antall innlegg: 888

Å bygge infrastruktur i grisgrendte strøk betaler seg som oftast tilbake samfunnsøkonomisk over tid, sjølv om det i enkelttilfeller kan virke rart. Eit landsbygdliv som kan drive seg sjølv kjem sjølv Osloborgarane til gode. Den nødvendige skattebelastninga ved å finansiere eit proletarisert og yrkespassivt landsbygdliv overgår det å finansiere vekk eit forfall av der ingen Oslofolk skulle tru at nokon kunne bu.

Ellers er Noreg relativt til gjennomsnittslanda eit vanvittig stort land, med veldig små byar, og eit vanvittig kostnadsnivå korrelert med ein vanvittig høg levestandard. Ein kan ikkje ha flotte vegar på langs og på tvers i heile landet. Det burde brukast mindre pengar på veg, og meir pengar på å lære folk å kjøre bil.

Og bensin burde avgiftsleggast hardt, motsatt proporsjonalt med kollektivtilbodet.

Og alle burde vere vener.

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?