Spillrom
Sjiraffen15
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede15
Mobilspill
Pågående8 643

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
terø2011-10-25 13:22
Antall innlegg: 1916

Har du et favoritt turmål ?
Stien slynger seg fint oppover mot toppunktet
- og med ett åpner et utrolig panorama seg.
Ikke mer enn 10-15 minutters gange fra der jeg
bor ligger MARSTEINSHØGDA. En topp ikke høgere
enn 556 meter.
Utsikt til Bygdin/Gjende-fjellene med Torfinnstinden
og næremere Bitihorn, og enda nærmere utsikt
til Skrautvål og Øystre Slidre med gardsbruka
som kryper oppover mot heimåsen, og med
blinkende vann i dalbunnen.
Med en kaffetår og smultringer kan jeg drømme
meg inn i det forjettede land: Jotunheimen.

Bhå2011-10-25 13:59
Antall innlegg: 232

Kemer i Tyrkia. Lander i Antalya og så er det vel en time med bil/buss derfra. Kemer er nok en ganske død by vinterstid, men det er lett å finne gode restauranter. Kelnerne behandler deg som konger/dronninger (lett å gjøre når de vet de får godt med tips) og det er flust med shoppingmuligheter. Selgerne er litt VEL pågående for min smak, men du lærer fort hvordan forholde deg til det.
Det som er bra, er muligheten til å dra på oppdagelsesreiser til områder som ligger noen mil utenfor Kemer. Alt fra gamle ruiner, til oppegående steder der de serverer mat av klasse, der du kan bo og kose deg på rideturer med flotte hester. www.altomreiser.no/8...ke mer.html forteller bl.a. om "havnebyen Phaselis som ble grunnlagt for 2500 år siden, den antikke byen Perge med sine romerske bad – og berget Olympos der det sies at gudene bodde og hvor den evige ild brenner. Du kan ta en tur med jeep oppover i Taurusfjellene, se amfiteatret i Aspendos eller reise en knapp time til regionhovedstaden Antalya, som med sine ca. 600 000 innbyggere kan by på atskillig puls og liv. Her bør du besøke den sjarmerende havnen og gamlebyen, du kan gå på shopping og nyte restaurant- og utelivet." (klipp-lim fra nettstedet). Jeg og kona mi samt 3 vennepar til, var på flere av de stedene og vi anbefaler turene.

Bhå2011-10-25 14:02
Antall innlegg: 232

Her var vi og feiret 50-årsdag.... Fantastisk bra mat og nydelig service. no.hotels.com/ho2727...es cription

heidihv2011-10-25 14:47
Antall innlegg: 90

Glomfjellet i Meløy!! :) Vi kjører opp til Holmvassdals-deminga og går derfra innover fjellet. Fantastiske fjellformasjoner, grotter, lemmen og mus som piler fra kratt til kratt, turposter og helt utrolig utsikt! :)

Tengil2011-10-25 14:51
Antall innlegg: 106

Gibraltar! et helt unikt lite land (i den grad det kan kalles for land). også den eneste plassen i europa der aper lever i fri tilsand.

Tengil2011-10-25 15:00
Antall innlegg: 106

tilstand sku det stå

Emmas2011-10-25 15:46
Antall innlegg: 1671

LOFOTEN! Har et utall av muligheter for toppturer. Står du på toppen av Justadtind en klar dag, har du virkelig 360 graders panoramautsikt!
Men det er mange, mange topper du kan nå på kort tid. Vidt utsyn over hav og hei. ANBEFALES!

Snømannen2011-10-25 17:15
Antall innlegg: 1556

Ja jeg har et favorittturmål

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?