Spillrom
Sjiraffen21
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede21
Mobilspill
Pågående8 691

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
jeykz2012-01-23 01:12
Antall innlegg: 346

Har du vært i London?
Hvor og hva vil du anbefale?
Severdigheter, opplevelser, resturanter og shopping!

Jeg og kjæresten skal snart til London for første gang begge to :-) Hadde vært flott med noen tips!

Shuchun2012-01-23 01:44
Antall innlegg: 3

Klesbutikken Primark er virkelig å anbefale! Veldig fine klær til en billig penge, og veldig stort utvalg.

Ellers er det Rainforest Café, en restaurant som skal se ut som en jungel, med legemsstore figurer av ville dyr, jungelaktige planter og trær, osv. Veldig spennende.

Og naturligvis alle de vanlige; Madam Tussauds, Tower of London, Buckingham Palace, London Eye, osv. Vil også anbefale St. James Park, som er en meget vakker park rett ved Buckingham Palace.

Ellers er det bare å ta en tur rundt på Oxford Circus, altså, og se etter flotte butikker; de er ikke særlig vanskelig å finne. Også ønsker jeg dere en herlig tur! :)

Bhå2012-01-23 03:04
Antall innlegg: 232

Piccadilly Rock Circus er et "must". :-)

Kgirl2012-01-23 08:07
Antall innlegg: 5

British museum, i grunn veldig mange av museene er verdt å avlegge et besøk. De fleste er gratis, bare spesialutstillinger det koster noe å komme inn på. Tower er selvsagt et must:) Jeg vil og anbefale dere å få med dere en av byens mange musikaler, utrolig mye bra. Billetter får dere billigst ved å kjøpe dem hos en av bodene i nærheten av Piccadilly/Haymarked som selger, det blir billigst. Anbefaler dere å kjøpe en guidebok over London og bestemme dere for noen ting på forhånd dere vil gjøre. Anbefaler dere også å ikke gjøre for mye i løpet av en dag, man blir ganske sliten av all traskingen:D Ha en flott tur, London er en herlig by!!

Snømannen2012-01-23 09:14
Antall innlegg: 1556

London Eye
London Dungeoun
En musical
En god pub

leonella2012-01-23 09:33
Antall innlegg: 890

Shopping; bra i Kensington High Street (egen tubestation) - her er alle butikkene på et mer konsentrert område, samt en del indie designere - alt fra billig til dyrt, og ikke så mye traving som på Oxford Street.
Markeder: London har utrolig mange fine markeder - Camden Market er et av de største og strekker seg langt, med masse rariteter, klær, bøker, god mat etc - åpent lørdager og søndager 11-6, Portobello - ca 5 min å gå fra Notting Hill Gate station - masse rart - lørdager.
Anbefaler et travel pass, 1-2 soner for de dagene dere er der, det er den enkleste og raskeste måten å komme seg rundt på, kan brukes på undergrunn og busser. Taxi går tregt.

terø2012-01-23 09:55
Antall innlegg: 1916

Kanskje kjæresten ville ha sett en fotballkamp eller to ?

Siggie2012-01-23 11:57
Antall innlegg: 5

Tate Modern.
I will rock you.
Hotell midt i sentrum. hotels.com er supert.
Styr unna shopping på kjærestetur.
Sitte oppe i en buss og se alle steder dere har hørt om.
Brun pub er supert. Prøv dagens lokale lunsj.
Ha en fortreffelig tur. London er supert.

Angelbaby - Ikke medlem lenger2012-01-23 12:07
Antall innlegg: 100

Har også vært i London på kjæreste tur...og alle forslagene over her er verdt og ta med seg :) Jeg som er veldig glad i shopping, vil anbefale Harrods....Sååå utrolig masse fint om du vil shoppe eller om du bare vil inn og kikke....Mener og huske det er syv etg...og utrolig mange flotte butikker å handle i :) Men det er ett litt finere senter altså så litt dyrt er det der! Harrods ligger i Knightsbridge rett sør for Hyde park i Bromton Road :) Lett og finne frem når man kjører undergrunnsbanen.... Anbefaler i grunnen det som skyss om ikke akkurat skyssen er det du har lyst og bruke mest penger på ;) God tur og kos dere masse :)

mor mø2012-01-23 12:19
Antall innlegg: 1

Regel nummer en : gode sko og kart.
Beste måte å se London er til fots. Og husk alt må ikke sees første gang. Forslag, start dagen på Madam Tussauds ( vær der 15 minutter før det åpner ). Så tar dere the tube eller går ned på Oxford St. ( må bare ha vært der, sikker første og siste gang for det er en turistfelle av av de største ), gå så ned Regent St og innom Hamleys en fantastisk leketøysbutikk som imponerer både store og små, gå så bak Hamleys og inn i Carnaby St ( motegata fra 60 tallet ) så gjennom Soho og ned på Picadilly Cirkus, videre over Leicester Sq og videre inn i Covent Garden. Dette tenker jeg holder mer enn nok på en dag. På kvelden ville jeg sett en musical, og der er det bare å velge og vrake. Dag to ville jeg startet på Trafalgar Sq ( husk å ta på en av løveføttene for da vil du komme tilbake til London sies det ), gå så ned Whitehall, der vil dere passere House of guards og Downing St no 10 før dere kommer til HP med Big Ben og Westminister Abbey gå så vider mot Buckingham Palace gjennom St James Park. Er dere der en helg ville jeg også prøvd å fått med meg et marked, f.eks Camden Market , dette har dessverre blitt en turistfelle, men er dog spennende. I stede for å brukt masse tid og penger på å ta London Eye ville gått opp på Primrose Hill rett nord for Camden Market, der kan man se mesteparten av London og det helt gratis. Der kan man også støte på en kjendis eller to da Primrose Hill er et ettertraktet strøk for kjendiser.
Skal dere shoppe og ikke bruke for mye tid på å stå i kø ville jeg anbefalt Westfield i Shepards Bush. uk.westfield.com/london
God tur og kos dere ! Selv har jeg bodd der i 2 år og vært tilbake mange ganger etterpå men føler fremdeles at det er mye mye jeg skulle ha gjort og sett der borte .

jeykz2012-01-24 01:44
Antall innlegg: 346

OI! Jeg har ikke fått sett svarene enda, her er det mye å lese og notere :-) TUSEN TAKK for at dere har tatt dere tid til å svare meg og komme med tips! Setter jeg stor pris på :-)

kingspencer2012-01-24 03:42
Antall innlegg: 74

Go inside the Tower Bridge, and go to Abbey Road studios. I was in London long ago, for 1 week, I remember a lot of rain.

tvea2012-01-24 14:02
Antall innlegg: 127

Primark,Trafalgar sq,Buckingham palace,Oxford Street,-og så alle markedene da---det er jo så mye--GOD TUR !!!

budbundy2012-01-24 14:31
Antall innlegg: 47

folk foreslår faktisk primark til noen som skal på ferie. jajamennsann. god jul dere.

Shuchun2012-01-24 14:31

Notting Hill er også verdt å besøke. De har marked, jeg tror det er på lørdager (om ikke flere dager i helgen?). Da er det kjempemange mennesker der, og mange boder. Veldig artig å se! :)

AaseB2012-01-24 16:33
Antall innlegg: 8147

De burde besøke ein Wagamama-restaurant! Japanske rettar som ofte er basert på nudlar og bestandig på friske og næringsrike råvarer. Masse spennande smakar..
Det ligg ein i Wigmore Street nær Marble Arch i sentrum.
God tur:)

Vidic2012-01-24 16:50
Antall innlegg: 20

Mange gode tips her, men styr unna vokskabinettet. Dyrt, kjedelig og laaang kø.

bearo2012-01-24 17:10
Antall innlegg: 888

Ta toget til en anna plass og ver der i stedet for. Southampton for eksempel. Eller Bristol.

Shuchun2012-01-24 18:47

Det er sant som Vidic sier at det er mye kø, og generelt mye folk på Madam Tussauds, men så er det også en veldig populær turistattraksjon, og personlig synes jeg det er verdt turen (skjønt jeg ville prioritert London Eye). Så vidt jeg vet er det mulig å ta en sightseeing-buss som stopper på flere steder man bør sjekke ut, og gir passasjerene tid til å sjekke ut stedet. Jeg vet ikke om det er noe for dere, men det går jo an å prøve å finne ut mer om det :)

DollyD2012-01-24 19:03
Antall innlegg: 334

Anbefaler musicalen The Lion king. Den er fantastisk.

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?