Spillrom
| Sjiraffen | 19 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 19 |
Mobilspill
| Pågående | 8 646 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| wstine - Ikke medlem lenger | 2012-01-27 21:20 | |
![]() | gratis ferjer!! Ikke til å tro! Nå vil de bofaste på den ytterste nakne ø ha gratis ferjer. Men er det norske folk modne for dette? Skal vi innfri kravet om gratis ferjefrakt i sør og nord, øst og vest? Jeg for min del ønsker meg gratis sykkelstier. | |
| gompedyret | 2012-01-28 01:50 | |
![]() | Jeg kunne godt tenke meg en gratis ferge. Men så var det det med parkeringsplass, da. | |
| mymlen | 2012-01-28 03:06 | |
![]() | Det følger sikkert med et fergeleie....? | |
| terø | 2012-01-28 08:37 | |
![]() | Det er sikkert kjekt med ferge når vegen er stengt for rasfare over lengre tid - og det ville vel vi også satt pris på. Det koster vel staten(oss) en del kroner å lage veier også! | |
| terø | 2012-01-28 08:41 | |
![]() | Jeg har ennå ikke sett forslag om å bomfinansiere sykkelstier. | |
| bris1 | 2012-01-28 11:15 | |
![]() | terø, da leser du ikke riktig avis. Forslaget er presentert i Harstad Tidende av en som synes det er urettferdig at bilistene skal være de eneste som skal belastes for bruken av de nye flotte veiene som vi skal velsignes med her i distriktet. | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2012-01-28 11:17 | |
![]() | Det er vel ikke overhengende rasfare ut i øysamfunnene? | |
| Actros | 2012-01-28 11:49 | |
![]() | Ferge er i utgangspunktet en forlengelse av vei! Uansett hvordan man vrir og vender på ting så vil det aldri bli gratis ferge. Staten finner garantert en måte å inndrive pengene på. Vedrørende sykkelstier så har det ingen hensikt å sette opp en bom der. Sykkelstier blir sjelden brukt. Sykklister skal helst ut i veien og være til hinder for de trafikanter som trenger plass og ikke har så lett for å passere. Halvfeite karer i kondomdress med terengsykkel i desperat kamp mot overvekten trenger ikke ut i veien for å vise hvor flink de er. Det må da være mye bedre å sykkle der det er litt lavere risiko for å bli nedkjørt! | |
| Actros | 2012-01-28 12:32 | |
![]() | Sant skal være sagt at noen steder i landet er folk flinke å bruke gang og sykkelveg til det skal brukes til!! | |
| Porthos | 2012-01-28 13:20 | |
![]() | Bedre med gratis ferje enn å bygge undersjøiske tuneller til håpløst mange millioner. Trenden i Sverige med at folk trekker inn til tettstedene,vil nok i sterkere grad komme til Norge framover. Bedre da å hogge opp rustne ferjer enn å gjøre tuneller til kjeller for fiskene. Hvis jeg skulle fått gratis ferje,Holger danske. | |
| Snømannen | 2012-01-28 13:36 | |
![]() | I Sverige er fergene gratis, de er jo en del av veinettet. Forresten, veiene er gratis også, og har bedre standard en her i potetlandet. | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2012-01-28 14:10 | |
![]() | Ja til gratis ferje i utkantstrøk.....Jada, så kan vi finansiere driften med ytterligere bompenger i pressområdene. En opplagt tanke, skulle bare mangle. Værsågod Gudrun og Olai og dere andre som holder liv i grissgrendte strøk..... og slik kan vi holde på til eldrebølga tar utkantstrøkene, ikke lenge til det forresten. | |
| gompedyret | 2012-01-28 16:07 | |
![]() | Halvfeite karer i kondomdress på terrengsykkel? Synd at forsøket på å provosere fullstendig blokkeres av den hjelpesløse mangelen på presisjon. | |
| Snømannen | 2012-01-28 16:11 | |
![]() | I Oslo tar det meg en halv time å kjøre en mil på morgenen. Vi bør ha den samme veistandarden over hele landet. Veier hvor det går fortere enn dette bør ikke vedlikeholdes. | |
| Boubou | 2012-01-30 19:26 | |
![]() | Gompe :-) Så deilig når noen klarer å uttrykke min noe ulne tanke med presisjon og vidd. | |
| JesusLover | 2012-01-31 03:34 | |
![]() | Ferge er kjekt det. I alle fall når'n bor i Indre Østfold. Veit dere å dem gjorde her i Askim? 4 år før motorvegen kom, faktisk før dem begynte å pløye vekk jorda til traséen, så satte dem opp bomring. Ikke bare ene vegen fra Oslo og inn til Indre Østfold, nei en bom på E18 sør-øst for Askim (fra Sverige og Mysen), og en bom nord-vest for Askim (E18 fra Follo og Oslo). Og på en av småvegene rundt så satte dem opp ca 20 30-km/t fartsdomper på en 3 km strekning så det skulle bli mindre OK å kjøre rundt bommen. Det var i 2001. 4 år etterpå (høsten 2005) så åpna dem første strekningen av motorvegen fra Vinterbro (der E6 møter E18) til Sverige. Det var en strekning på 6 km rundt Askim (midt i den totale traséen fra Vinterbro til Sverige). Et par år etterpå var vegen forlenga til Momarken ved Mysen, og der er det fortsatt stopp på motorvegen (fortsatt 3 mil igjen til Sverige). Så et par år etterpå så forlenga dem motorvegen ca en mil andre vegen (vestover, til forbi Knapstad i Hobøl - retning Oslo, fortsatt et par mil igjen til Vinterbro). Greit nok med en liten intern motorvegstump i Indre Østfold hvor det bor maks ca 30.000 innbyggere, men atte dem satte opp bomring 4 år før første vegstump (som går i en sirkel rundt Askim så at alle som bor i Indre Østfolds største sted ikke vil bruke vegen) ble åpna slik at massevis av folk som aldri kom til å bruke den nye vegen måtte betale, tja... Å skal man si... Kunne like gjerne satt opp ei ferge over Glomma...? Så kunne Viggo Sandvig og Vazelina Bilopphøggers syngi så her i sin versjon av "Ferry cross the Mercy" ("Ferge over Mjøsa"): "I ei ferge over Glomma kæn det skje så mye rart - har vi erfaaaart"... | |