Spillrom
Sjiraffen | 12 |
Krokodillen | 1 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 13 |
Mobilspill
Pågående | 8 396 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Aricpt | 2012-02-10 10:32 | |
![]() | Normal folkeskikk???? I ordspill treffer jeg mennesker fra hele landet, noen kjente og noen helt ukjente...... Når jeg treffer nye mennesker her inne så savner jeg ofte normal folkeskikk og oppførsel.... Trodde det var vanlig å hilse i begynnelsen av et spill..... si hei eller goddag..... Når spillet er avsluttet er det etter mitt syn ganske så uhøflig og bare forlate spillet.... uten et smil, uten å ta imot en gratulasjon eller gi en gratulasjon!! Noen andre som har synspunkt på dette?? | |
mymlen | 2012-02-10 10:39 | |
![]() | Dette har det vært synspunkter på så lenge ordspill har eksistert.... Og konklusjonen kan vel sammenfattes i: det er folk til alt. Noen ønsker høflighetsfraser i spillet, andre ikke. Noen ønsker å småprate underveis - noen ønsker ro til å spille. Noen har god tid, noen ikke - osv. | |
sypike | 2012-02-10 11:08 | |
![]() | Hei, jeg er helt ny på dette, og må bare beklage et jeg ikke helt får med meg alt. Damt at jeg er litt sen til å finne ordene. Er det ikke et rom der nybegynnere kan spille også, uten å føle seg helt overkjørt. | |
trampoline - Ikke medlem lenger | 2012-02-10 11:21 | |
![]() | Kunne ikke brydd meg mindre om folk sier hei og tfs, er ikke derfor jeg er med her! Kan da være gøy å spille selv om man ikke viser høffelighetstegn?? Og er det virkelig uhøffelig? : Nei.. | |
GreteSB | 2012-02-10 11:29 | |
![]() | Sypike: Du kan spille i hvilket rom du vil, bortsett fra Katten. Det er for turneringer. Forsøk å finne noen som har omtrent samme ranking som deg, det er mange nye her som sikkert føler det samme. Hvis du leser litt i forum og på vanlige spørsmål, vil du sikkert finne svar på mye av det du lurer på. Lykke til! | |
vimsaa | 2012-02-10 11:40 | |
![]() | Jeg syns det blir veldig upersonlig å bare snakke sammen i forkortelser "tfs" "grt" osv. Det gjør ikke meg noe om motspilleren er taus dersom dette er alternativet. | |
Lillemis | 2012-02-10 11:47 | |
![]() | Er helt enig med Aricpt her - det er både trivelig og normal folkeskikk å si hei når man starter et spill, og i alle fall tfs til slutt. Det er også hyggelig om man skryter litt av hverandre under spillet - kanskje med et smilefjes etter et godt legg og en gratulasjon når motspiller får en bingo - men det er jo mer frivillig. Man merker fort hvem som er pratsomme og hvem som ikke er det. Har også opplevd å bli "belært" i chatten - "sånn kan du ikke legge - da blir det bare tull" osv., men da har jeg bare passa meg ut. Jeg er blid og pratsom, og gidder ikke bruke tida mi på sure folk - da vil jeg heller finne en motspiller som jabber like mye og som er raus med positive kommentarer og smilefjes - og dem er det heldigvis mange av! :-) | |
rilo | 2012-02-10 12:00 | |
![]() | Jeg synes det er koselig å kjase litt underveis:) Men blir ofte bare med Hei:) i starten og tfs:) på slutten. Men har hatt et par morsomme samtaler underveis i spill her og:) Aldri opplevd å bli belært heldigvis;) | |
ninamams | 2012-02-10 12:03 | |
![]() | Jeg synes også det er ikke så greit når motspiller bare spiller uten hverken å si hei eller tfs.. men alt m måte.. jeg har noen venner her inne, vi prater en del.. det er så koselig ! | |
Stig C | 2012-02-10 12:56 | |
![]() | Jeg synes det er altfor lite høflighet generelt, og er en type som kan irritere meg over "sure butikkansatte", som ikke gidder å se opp eller hilse på kundene, som tross alt er levebrødet deres. Videre synes jeg det er uhøflig hvis jeg starter et spill, andre klikker seg inn på mitt spill og ikke gidder hilse selv om jeg hilser. Hvis man blir hilset på, er det normal folkeskikk å hilse tilbake! | |
alone | 2012-02-10 14:07 | |
![]() | Helt enig vi må vise vanelig foklkeskikk...Noen vet kankje ikke hvordan de skal oppføre seg..Synd på dem...Jeg er ganske ny her inne har ikke en mnd enda.Her om dagen spilte jeg med en som hadde mye mer en meg i ranking.Da spillet var slutt og han seiret så leser jeg fra han..Du er jævlig tett i skolten..Jeg ble litt satt ut sånn med en gang men .Vet hvem det er har navnet hans hvis ikke han har falsk profil da...Jeg oppfordrer alle til å være høffelige med hverandre:) Ha en fin dag.Hilsen alone | |
deatheater | 2012-02-10 14:15 | |
![]() | Personlig spiller det ingen rolle for min del, men det er alltid hyggelig å hillse eller kanskje till og med slå av en prat.. Men en venninde av meg opplevde å bli kalt dust og idiot og slike ting under spillet, og venninda mi ledet ikke engang! Det var egentlig litt underholdene :P Tenker, det er ikke noe vits i å henge seg opp i at folk ikke er hyggelige tilbake. Mest sannsynlig vil du ikke se dem noensinne, og hvis folk er grumpy så er det ikke så mye å gjøre noe med :) | |
jeykz | 2012-02-10 14:25 | |
![]() | For meg spiller det ingen rolle, jeg sier hei, grt og tfs og det er ment hyggelig fra min side :-) Er det et ord som blir lagt på av motspilleren som var helt rått så kommenterer jeg også det. Helst ingen småprat under spill, kommer litt ann på. Noen tror jo dette er et sjekkested virker det som, og det er jeg IKKE intr i!! | |
Snømannen | 2012-02-10 14:27 | |
![]() | Det er mennesker vi spiller mot. Og det er derfor å kunne forvente at man oppfører seg slik man ville gjort mot mennesker i andre sammenhenger. Hverken mer eller mindre. Hei og takk er minimum. Jeg mener også at man får mer igjen for spillingen, en bedre opplevelse, hvis man er litt hyggelig også... Det der var jammen en flott bingo... For eksempel. Hyggelige mennesker er naturlig hyggelige. Det er kanskje ikke lett for de andre å måtte late som, hvis de ikke er det. Så en viss toleranse må vi ha for disse også. Men sure kommentarer og slengbemerkninger. Det er uakseptabelt. | |
mymlen | 2012-02-10 14:32 | |
![]() | Det siste må vel alle være enige i? (om enn ikke alle etterlever det...) | |
AaseB | 2012-02-10 14:44 | |
![]() | Eg er heilt enig med trådstartar, Ninamams og Texnes. Men eg syns det er mest synd på folk som av ein eller annan grunn ikkje er høflige mot andre, om det er i eit anonymt spel på nettet eller på jobb. Fordi dei rett og slett går glipp av ein heil del hyggelege ting i livet. (Sure folk i serviceyrke er av og til latterlege, Texnes. I møte med slike blir eg ofte overdrevent blid). Men folk må få velge sjølv og eg gidd ikkje la meg opprøre av det. Og sjølv om hei og tfs bare kan karakteriseras som høflighetsfraser, er det likevel på sin plass her, syns eg. Unntaka er sjølvsagt for dei menneska der seier eller tap i eit spel her inne verkeleg betyr liv eller død. Det er vel et par tre av dei blant medlemmane her. I desse tilfella kan vi ikkje forvente høfleghet, bare vera glade for at dei tør å stikke innom og spela. ;-) | |
Marita13 | 2012-02-10 14:50 | |
![]() | Jeg synes at vanlig høflighet bør gjelde selv om man er på nett. Vi vil da vel ikke sette oss ned og spille med noen i det virkelige liv uten å si hei og hadet?? Hvorfor skal det være annerledes bare fordi vi er i en annen setting..... Jeg har god erfaring med de aller fleste her, og takk til Acript for flere hyggelige spill og samtaler :) | |
Angelgrinder | 2012-02-10 16:04 | |
![]() | Jeg pleier ikke skravle noe særlig, fordi jeg stresser ofte med tiden. Men jeg skriver gjerne en slags 'beklagelse' når jeg legger ord som kan tolkes som litt ufine, gjerne hvis jeg får vanskelige bokstaver. 'sæd' som eksempel :) Man må jo kvitte seg med æ'en..De fleste skriver bare en latter tilbake, så det går stort sett greit. | |
wstine - Ikke medlem lenger | 2012-02-10 16:06 | |
![]() | Det er det jeg alltid har sagt; æ-en får det verste fram i oss. | |
Aricpt | 2012-02-10 16:26 | |
![]() | Synes det er flott at flere har samme synspunkt som meg på dette med folkeskikk..... og er såååå enig med deg Marita13... om at det ikke er forskjell på virkelighetens verden og på nett ang å være høflig.... Men når det er sagt ser jeg jo også at når en spiller "panikk" eller "stress" der tiden er meget begrenset.... så bruker en tiden helst på å spille og ikke chatte...... men som flere sier et smil og et tfs koset uendelig lite og gjør spillet uendelig mye koseligere...... iallefall for meg...... Er også helt enig med deg som sier at normal folkeskikk er noe som dessverre er veldig fraværende ofte i det virkelig liv også.... trist og en tankevekker...... | |