Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede2
Mobilspill
Pågående8 703

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Lillemis2012-04-11 23:29
Antall innlegg: 153

Halve meg
Flere som så Lydverket og fikk med seg Vinnis sang Halve meg?

Synes dette er et stjerneeksempel på at de beste verkene blir laget i den største smerte - utrolig bra og sårbar tekst!

Lillemis2012-04-11 23:59

www.youtube.com/watc...MD AViv6LOA

salute2012-04-12 00:14
Antall innlegg: 126

vakkert....

Dansmdmg - Ikke medlem lenger2012-04-12 09:26
Antall innlegg: 29

Enig. En utrolig sterk tekst som synges av en mann med vågemot! Vakkert og sårt fra den godeste Vinni!

Emmas2012-04-12 10:43
Antall innlegg: 1671

Dette er kunst! Munchs bilde SKRIK dukker opp på netthinnen...
Alle som har hatt det inderlig vondt, kjenner seg igjen i smerten som høres/vises. Måtte det hjelpe andre til å ta et oppgjør med destruktive handlinger og tanker i livet!!

Lillemis2012-04-12 13:41

Det jeg synes er så bra er at Vinni er ærlig i forhold til at "han kåla det til" - ingen unnaluring eller bortforklaringer i ettertid. Han ønsker henne lykke til videre, og til slutt: Takk for at du gjorde meg til mann! Prisen var høy, og han ser at han må betale den, men i møte med dette har han også vokst. Ingen bitterhet, men sorg og ettertanke - og lærdom som han kan ta med seg videre.

irenramsy2012-04-12 15:33
Antall innlegg: 80

Det er vel egentlig ikke bare halve vinni som er knust, hele hans og konas verden slik han hadde forestilt seg den er endret og borte for godt. Også for familien for øvrig. Vet ikke om det egentlig hjelper så mye å synge om det......

Snømannen2012-04-12 17:38
Antall innlegg: 1556

Låte skriker etter en bedre sanger
- Dagbladet

Personlige tekster er best når de ikke vekker Se & Hør instinktet
- Bjørn Eidsvåg

Vet ikke om kona har akseptert å få privatlivet sitt utlevert. Virker på meg som middels god selv-terapi med svisketendenser. Smart måte å bruke egne feil til å skaffe seg sympati og inntekt.

Lillemis2012-04-13 00:25

Ja, la oss bruke Bjørn Eidsvåg som mål på hva som egner seg og ikke når det gjelder utlevering av privatliv! La oss ta for oss tekstene fra hans pure ungdom og frem til i dag, alt av duvende bryster og hvor mange minutter han bruker på elskovsakten. La oss det. La Bjørn Eidsvåg, som har vært utleverende langt utover det pinlige, være anmelder og kritiker til Vinnis tekst. Det slår deg ikke at det er nettopp ironien i dette som gjør at de velger å fronte Bjørn Eidsvågs mening om sangen, og som gjør det hele litt latterlig? At Bjørn Eidsvåg, som nettopp på forsida av Se og Hør ble avbildet med en fling han hadde et utenomekteskapelig forhold til, men som ble tatt tilbake av kona i etterkant? Det eneste jeg kan se er at det er komplett tåpelig og selvmotsigende at nettopp han skal uttale seg om selvutleverende tekster. Og de fleste vil humre litt med seg selv for at han faktisk har så lite selvinnsikt at han gjør det allikevel - på twitter, hvor han visstnok er temmelig aktiv når det gjelder å kommentere sine medartisters liv og levnet. Det er nok en ting eller to Fru Eidsvåg kunne ha tenkt seg å holdt innenfor husets fire vegger også - men hva gjør man ikke for kunsten? Hva Dagbladets anmelder mener om stemmekvaliteten får være vedkommendes egen vurdering - for meg holder den i massevis.

lillemormeg - Ikke medlem lenger2012-04-13 08:24
Antall innlegg: 2

Godt sagt Lillemis !

Emmas2012-04-13 09:50
Antall innlegg: 1671

Vi er mange som har feilet. Jeg har feilet! Jeg har virkelig dumma meg ut. Egoismen tok overhånd. Såret andre, og fått føle at den beste delen av meg forsvant. Mine "virkemidler" var ikke de samme som Vinnis, men han er den som best har satt ord på det slik jeg hadde det en gang på 1970 tallet...

Stemmen er perfekt til teksten! Hvis selvterapi fører til slike uttrykk, sier jeg JA TAKK til mer av det. :-)

divaen2012-04-13 11:13
Antall innlegg: 341

Hva er vitsen med å brette ut privatlivet på den måten. Synes det var en utrolig treg låt

Monnor2012-04-13 22:34
Antall innlegg: 50

Sårt og vakkert....

salute2012-04-14 19:21
Antall innlegg: 126

En kunstner ønsker å formidle noe fra sitt liv og å gjøre inntrykk om til utrykk. Kunst er ikke kunst før det skaper reaksjoner hos en betrakter - det være seg negative eller positive. Meg kjent er musikk kunst - da er vel dette det også....

nurken2012-04-14 19:39
Antall innlegg: 12

Så naken og flott...Tar av hatten!

ThinLizzy2012-04-14 21:30
Antall innlegg: 115

Du fikk sagt det, Lillemis:-)

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?