Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 908

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Philologicus - Ikke medlem lenger2008-07-08 18:40
Antall innlegg: 352

Personlig er jeg mer opptatt av om spillestilene passer sammen, som i livet ellers.
 
aiT2008-07-08 18:42
Antall innlegg: 5

yawavarma skriver : Det må da være lov å avise folk med mindre poeng. Det er jo mye mere moro å spille mot en som man ikke på forhånd veit hvem som kommer til å vinne.

Ehe, får du bokstaver som h, p, w, c, u osv. hele veien under tildeling av tilfeldige bokstaver, så er det neppe gitt at du er vinner av akkurat det spillet, men men... noen klarer jo det utroligste ;o)
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-07-08 21:25
Antall innlegg: 1944

Mange spillere har inne som overhodet ikke har proplemer uansett bokstaver.

Dette er en av grunnene til at de har høy ranking.
 
ingercarin2008-07-08 22:47
Antall innlegg: 17

Hvis man ikke har lyst til å spille med noen med lav ranking så kan man bare skrive det når man oppretter nytt spill! Istedenfor brukernavn_spill så kan du kalle spillet ditt 2000++ eller 1800-, jeg har sett noen gjøre det og syns det er helt greit.
 
Alfa932008-07-08 23:41
Antall innlegg: 7771

Det er ikke alle som ser på navnene. Og mange ser ikke på ranking heller, det er tid og type brett som avgør. når det kommer en til meg som har fe hundre mer eller mindre enn jeg, pleier jeg å fortelle at jeg synes de har for høy / lav ranking og be dem om å gå, så jeg slipper å nekte.

Jeg er enig i at folk skal kunne velge motspiller, enten de oppretter et spill eller går inn i et nytt, og for at det skal være mulig, må man noen ganger nekte.
Det er også sant at en som har høy ranking vil miste veldig mye hvis denne spiller mot en som har lav, og det er gjerne mer utfordrende å spille med en på samme nivå, og derfor nekter jeg innimellom. Nye spillere får alltid en sjanse hos meg, men så har jo ikke jeg så fryktelig høy ranking heller, da.

Jeg synes folk skal ha lov til å bruke nekt-knappen, og de som ikke liker det må velge spillere med omtrent samme ranking. Det er ikke for å være uhøflig man nekter, det er for å få motstand som passer seg selv.
 
Mooseman2008-07-09 08:27
Antall innlegg: 1596

Jeg fikk en veldig hyggelig melding i går, fra en som ønsket å spille mot meg, med bakgrunn i rankingen.
Denne personen sa at det var helt greit å spille uranket, men det var for å få lov å prøve seg mot en vesentlig høyere ranket spiller.

Det ble et usedvanlig hyggelig spill,siden vi valgte hurtig, og fikk skravlet endel underveis.

Metoden anbefales 8=)
 
Nate2008-07-09 11:55
Antall innlegg: 13

Mange klager fordi enkelte med en høyere ranking avviser dem...
Hva med de som har litt lav ranking og avviser de som har ganske høy...? Skal dem også lage en "survetråd" på det her inne..?
Dette går nemlig begge veier.....
 
BeateS2008-07-10 01:56
Antall innlegg: 17

Så lenge "nekt"-funksjonen finnes, så må det være opp til hver enkelt spiller om de vil bruke den eller ikke.

Jeg er drittlei sure kommentarer fra både høyrankede og lavrankede når jeg nekter dem, men jeg kommer ikke til å la være og bruke "nekt"-funksjonen av den grunn.

Om jeg blir nektet, så finner jeg alltids et spill hvor jeg er velkommen, uten at jeg kaller noen "blære", "jævla feiging" eller "hore" av den grunn.
 
Blikkboks2008-07-10 16:07
Antall innlegg: 85

''Om jeg blir nektet, så finner jeg alltids et spill hvor jeg er velkommen, uten at jeg kaller noen "blære", "jævla feiging" eller "hore" av den grunn.''

Helt uhørt, syns jeg. Jeg ville notert nickene dems, og rapportert dem inn på flekken.
 
ordknapp2008-07-10 16:39
Antall innlegg: 89

Har også opplevd et par sånne meldinger. Det er spesielt morsomt når folk går inn i spillet mitt etter å ha blitt nektet, bare for å skrive skjellsord og så skynde seg ut igjen. Jeg rapporterer dem ikke, for det gidder jeg ikke bruke energi på. Kan kanskje også klandre meg selv, fordi jeg ikke gidder å skrive en melding om hvorfor før jeg nekter folk. Regner med at de fleste forstår hvorfor, og kun hvis folk går inn flere ganger, så skriver jeg en melding som "sorry, for lav rank" eller noe sånt.
Nekt-funksjonen er til for å brukes, og denne tråden er fin å bruke for å avreagere litt ;-)
 
LoboTommy - Ikke medlem lenger2008-07-11 16:43
Antall innlegg: 170

Jeg tror det er en myte at man taper så mye ranking på å spille mot de med lav ranking. For å teste dette skal jeg fra nå av i en periode spille bare mot spillere med under 1000 i rank. Jeg har 4142 når dette skrives, så får vi se hvordan det går.
 
starey - Ikke medlem lenger2008-07-11 22:51
Antall innlegg: 956

Jeg tror også dette er en myte. Har man høy ranking er man jo også god, og bør klare å slå personer med lavere rank så mye at det går i pluss. Kontakinte som er på toppen av lista, må jo nøye seg med å spille med lavere rankede spillere, men han går ikke ned på 200-plass med det første. F.eks spiller jeg en del med david, 2. plassen på lista, men han er nok den som har gått mest opp i ranking av oss under våre kamper ;) gøy læll.

På en annen side kan man si at det kan være morsommere og mer utfordrende å spille mot bedre spillere, for å lære taktikker o.l.
 
kath23 - Ikke medlem lenger2008-07-12 11:45
Antall innlegg: 14

hvordan blir poengene i et spill regnet ut?
f.eks. minus poeng når man vinner?
På den engelske og svenske versjonen er det ikke sånn, og man har mange flere muligheter der.
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-07-12 12:01
Antall innlegg: 1944

Feil kath23, det er helt likt. Det er helt samme konsept. Det er de samme utviklerene som har alle tre sidene. Administratorene odin og monk.

De flere mulighetene du nevner er f.eks datormusen på svensk. en spesiell ordiste med forkortelser bl.a.

En forskjell som kanskje kommer hos oss, er nynorsk.

Men siden fungerer på akkurat samme måte som her, og rankingformelen er helt lik.

Under vanlige spørsmål finner du "hvordan regnes min ranking ut". Der står det først en liten forklaring, så kan du gå videre på en link der du kan lese om formelen.

Er denne noe innviklet for deg, kan du lese matias sitt innlegg her i Forum, under tråden, rankingsystemet. En veldig oversiktlig forklaring.
 
qua - Ikke medlem lenger2008-07-12 14:03
Antall innlegg: 97

Eg trur ikkje det vil vere lurt å tillate bokmål og nynorsk i det same spelet - men tek gjerne imot 2 versjonar. Grunnen til at eg ikkje vil bli glad for blanding er at dagens bokmålsversjon viser kor utruleg stort mangfald og brei variasjon ein kan ha i norsk skriftspråk, og kan vere med på å utvide ordforrådet til folk. Ein nynorskversjon ville fungere akkurat på same måten, og kan vere nyttig for dei som vil lære seg meir nynorsk.

Ei blanding der begge målformene er tillatne i det same spelet vil berre forvirre - jamfør ein tidlegare tråd som m.a. omtalte ordet "kjøve"; mange ser ut til å tenkje "Det ordet er så rart at det heilt sikker må vere nynorsk" - eller noko slikt.
 
Mooseman2008-07-12 14:36
Antall innlegg: 1596

Det vil ikke bli blandede ordlister, men to helt separate systemer dersom nynorsk ordliste blir implementert :)
 
ordknapp2008-07-12 15:52
Antall innlegg: 89

Blir det www.ordspel.no, da eller? ;-)
Kanskje lurt å skynde seg til å kjøpe det domenet...
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-07-12 16:05
Antall innlegg: 1944

Det blir nok ekstra rom med egen ordliste her inne, vil jeg tro.
 
candyk2008-07-12 17:24
Antall innlegg: 9

jeg blir aldri sur om noen stenger meg ute, jeg gjør det jo selv. er ingenting i veien med taktikk. det må være OPP TIL HVER ENKELT.
 
IftikarAli2008-07-14 20:32
Antall innlegg: 1

Hvis du har mange poeng og ikke tåler at ranking synker, da er du taper, azz. Ikke i Scrabble, men i virkelighetens verden.
Scrabble er bare et spill, vet du...
Man har ikke IQ på 150 fordi man vet at CF er et ord, mens OL og FN er forbudt.
Autister med IQ på 70 kan lære det.
Slapp av, gå ut i sola lite granne, sier jeg. Livet er ikke bare Scrabble, da.
Hilsen Ali
 
Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?