Spillrom
Sjiraffen18
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede19
Mobilspill
Pågående8 874

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Jensine1 - Ikke medlem lenger2019-03-20 20:28
Antall innlegg: 1984

Dikt om smartmålere:

Hva skjer med oss?

Hva er det som skjer i vårt land? Vi tror vel ennå på at det er demokrati i Norge, eller? Regjeringen arbeider for at norsk vannkraft skal kontrolleres av EU-organet ACER. Regjeringen innfører det ene EU-direktivet etter det andre. Tror Erna Solberg og Siv Jensen at Norge er med i EU? Har de ikke fått med seg siste folkeavstemning?

Og dette EU-direktivet med innføring av såkalte smartmålere, eller AMS som det også kalles. Det er ikke mye smart med disse nye strømmålerne. Folk opplever å få høyere strømregninger enn før. Veldig mange i ulike grupper på Facebook rapporterer om at de ble syke etter at de fikk smartmåler i huset eller i blokka der de bor. De ulike Nei til smartmåler-gruppene på Facebook teller nå godt over 20.000 medlemmer og er sterkt voksende.

Det er også snakk om å innføre effektprising med de nye strømmålerne. Strømmen skal bli dyrere den tiden på døgnet når flest folk bruker den. Er dette noe det norske folk har blitt spurt om er ønskelig? Undersøkelser viser også at dette ikke engang er minimalt miljøvennlig.

De nye strømmålere medfører også mer administrasjon for kraftselskapene. Det er mye mere data som skal behandles da bl.a. strømselskapene får info om strømforbruket til hver husstand hver time. Dette er også noe som gir økte kostnader for strømkundene. Ønsker det norske folket dette?

Smartmålerne kommuniserer med hverandre og stråler signaler gjerne hvert sekund i alle retninger bare for å overføre husets strømforbruk en gang i timen til en mottaker i nabolaget. Stråling i alle retninger som går gjennom vegger, betong og menneskekropper.

Utallige forskningsrapporter viser at denne strålingen er helsefarlig. Google f.eks. professor Martin Pall. Les bloggen til Einar Flydal, tidligere forsker i Telenor og universitetslektor i telematikk. Det skal ikke mer enn en feltstyrke på 1,4 µW/m² til før kalsiumkanaler i cellene åpner seg og slipper inn altfor mye kalsiumioner i cellene, viser forskningen. I avstanden 5 meter fra en smartmåler som stråler på halv styrke så er strålingen 1300 µW/m2.....

Grenseverdien i Norge er for tiden vanvittige 10 millioner µW/m2 og basert på helt gale forutsetninger som er akutt oppvarming av vev 1 grad over 6 minutter. Vi trenger nye grenseverdier som er baserte på riktig forskning og kontinuerlig langvarig eksponering for stråling slik som de grenseverdiene gitt av Europaem, som er 1µW/m2 for syke personer og 10µW/m2 for friske personer nattestid.

Det strålingen fra smartmålere gjør at det skjer en oksideringsprosess i cellene med kjemiske reaksjoner som er felles for mange ulike sykdommer. Av dette er det lett å konkludere med at slik ikke-ioniserende stråling kan forverre sykdommer og få latente sykdommer i mennesket til å bryte ut. Typiske symptomer folk sier de opplever i forbindelse med slik stråling er hodepine, øresus, ekkel vibrering i kroppen, kvalme, søvnproblemer m.m.

Cellene i kroppen vår består av cellestrukturer som igjen består av molekyler med sine atomer. Det er ørsmå svake elektriske krefter som avgjør hvordan atomene, molekylene og dermed også hvordan cellestrukturene reagerer i forhold til hverandre. Alle celleprosessene, selve livet og kroppens funksjoner, er basert på svake elektriske krefter på cellenivå. Så da sier det seg nesten selv at ikke-ioniserende elektromagnetiske felt (EMF) fra hverdagens trådløse teknologi med ulike frekvenser kan påvirke hvordan disse ulike cellestrukturene reagerer med hverandre.

En nasjonal og internasjonal helsekatastrofe bygger seg opp. Hundrevis av organisasjoner verden rundt er blitt danna av folk som protesterer mot helsekonsekvensene av denne strålingen fra smartmålere og annen trådløs teknologi.
www.iemfa.org/suppor...ni zations/

Bør ikke det norske folket informeres om dette? Har det norske folket blitt spurt om de ønsker en slik trådløs strømmåler i sitt hjem som sender ut helsefarlige pulser hvert eneste sekund i alle retninger? Den naturlige bakgrunnsstrålingen på den frekvensen smartmålerne sender på er mye mindre en billiontedel av strålingen for eksempel 10 meter fra en smartmåler. Den menneskelige evolusjon gjennom mange hundre tusen år har ikke bygd opp en cellebiologi som evner å forsvare seg mot slik stråling fra moderne teknologi. Statistikker viser at sykdommer som hjernekreft og øresus øker i omfang …

Firmaet EMF-Consult har funnet ut at en AMS stråler mer enn tre ganger kraftigere enn en mobiltelefon når begge stråler maksimalt.
Flere kommuner har i mange år hatt utmerkede systemer for automatisk måling av strøm over kabel. Dette er et system som ikke medfører noen helsefarlig stråling. Hvorfor ikke fortsette med dette utmerkede systemet? Det beste er måling av strømforbruk på egen kabel, ikke selve strømkabelen, fordi da unngår man såkalt skittenstrøm-indusert stråling. Noen forskere i USA har nå gått sammen og krever en tilbakeføring av kablede informasjonssystemer og en bortgang fra trådløst.

I Frankrike har over 400 kommuner protestert mot innføringen av smartmålere. I Nederland er smartmåler fullstendig frivillig for den enkelte husholdning. I Tyskland er vist bare smartmålere innført i industribygg og i andre bygg som har særlig stort strømforbruk.

Det beste ville vært om smartmålere ble fullstendig frivillige i Norge. Og at strømnettselskapene blir forpliktet til å gjennomføre slike tekniske løsninger som nuller ut strålingen fra smartmålere hos kunder som ønsker dette.. Det kan da være snakk om å kable smartmålerne . Eller gjennomføre skjermingstiltak mot strålingen og/eller benytte retningsstyrt antenne med skjermet kabel til smartmåler.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-03-20 20:37
Antall innlegg: 4429


Hm- ikke misbruk dikttråden er du grei. Du kunne ha åpna "Smartmålertråden".
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2019-03-20 21:19
Antall innlegg: 1984

Jada

så puttet man noen ord i feil tråd

og kjeften kommer som en sviende slegge

hun putter ordene frem

til glede for oss begge

og ordene vil hun skal ha sitt rette hjem

 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-03-20 21:30
Antall innlegg: 4429


Flott! God natt Jensi skatt; av og til får jeg litt fnatt, av deg, men det er godt at du ikke tar din hatt, eller lue, og reiser vekk ifra vårt kjære forum. Det ville vi ikke tåle.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-03-21 20:18
Antall innlegg: 4429


Strømdrøm

Bank Bank Bank! Hva? Hvem banker på min dør? Hva? Midt på natta banker noen på metall rett ved mitt hode. Men jeg har ikke metalldør, så hvor kommer lyden fra? Jo, den kommer ifra sikringsskapet ikke langt fra min seng! En mus i sikringsskapet? Nei, der hører jeg en liten stemme som roper Hjelp! Slipp meg ut! Jeg skjelver på hendene når jeg forsiktig åpner døra til skapet. Lyser med lykta, og der! En bitte liten skapning med blå lue er illsint! Jeg holder på å svime av; dette må da være en drøm! Den lille illsinte gnomen holder på å svime av også; inni mitt sikringsskap! Hjelp Hjelp; jeg skriker høyt, og gnomen skriker høyere! Da kommer sambo til unnsetning vekker meg med en klaps så det suser! Puh; både gnomen og jeg og sambo er lettet for at det bare var en drøm.

 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2019-03-21 21:43
Antall innlegg: 1984

Morsom den.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-03-22 08:12
Antall innlegg: 4429


He he- litt morsom. Og "inspirert" av opplevelsen jeg hadde natta før; som, når sant skal sies ikke var særlig hyggelig, men fikk meg til å skrive et "drømmedikt". Og så skrev jo du noen linjer om Putter. Og det minner meg igjen på at jeg snart må få lagt ut mitt eget gnomebilde, også med en lue på hodet, en litt spesiell lue som ikke er min. Nei, nå må jeg da få lagt ut det bilde, ikke bare glede meg over ditt fine gnometryne med gakke. Skriver det på lappen.

 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2019-03-22 11:33
Antall innlegg: 1984

Supert
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-03-22 14:17
Antall innlegg: 4429


He he- ja, det er jo hyggelig å se ditt blide/artige åsyn; men det spørs om jeg kan få til et så godt bilde. Og så er jeg jo redd for kamera også; det er faktisk helt sant! Mens folk tar selfies og smiler til fotografen, så gjemmer jeg meg bak noen, så det finnes nesten ingen bilder av meg i voksen alder. Men et gnomebilde er jo noe helt annet selvfølgelig!
Får ta flere da, så sambo kan hjelpe meg å ta ut det mest gnomete.
Supert...
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2019-04-01 11:29
Antall innlegg: 1984


Kjære Gud ,
kor gammel e du no

e, e 44 milliarder år gammel

e du det

Javel
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2019-04-01 12:38
Antall innlegg: 1984

Men Gud

jeg trodde du hadde eksistert for alltid

Jo kjære venn det har eg på ein måte, men sidan eg vart Gud, har det gått 44 milliarder år

Javel
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-04-01 17:40
Antall innlegg: 4429


WHY ME LORD: Ja, kan du gi meg et svar?
Hvorfor akkurat meg?
Og hvorfor ga du meg ikke et hint?
Hadde vært greit å forberede seg litt da!
Om jeg er glad for sjansen jeg fikk;
vel, regnskapet har ikke helt gått opp, men
kanskje neste gang?
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2019-04-13 15:12
Antall innlegg: 1984


Sjå korleis knoppane bristar
på bjerkegreinane ho gamla sjøl
satte på stugobordet
i ein vase


ein vase som e eit ølglass på ein liter

som eg kjøpte i ei bruktforetning i Tromsø for mange år sedan
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2019-04-15 01:10
Antall innlegg: 1984

å hei å hei, å hei, å hååå
no ska trollungan fååååå

juling ta
verdens beste fotballag

Bodø Glimt superlag... Det er det beste vi har i dag
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2019-04-15 09:06
Antall innlegg: 1984

Ja før alle banke RBK ….
nå som Ingebrigtsen måtte gå

Å hei å hei å hei å håååå


Å mine han e litt gla
for at gamle laget gjør det så bra

så no e trøndern i han blitt blitt liten
og nordlendingen har overtatt nesten heile biten ….



 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2019-04-15 09:07
Antall innlegg: 1984

Ja før alle banke RBK ….
nå som Ingebrigtsen måtte gå

Å hei å hei å hei å håååå


Å Mini han e litt gla
for at gamle laget gjør det så bra

så no e trøndern i han blitt blitt liten
og nordlendingen har overtatt nesten heile biten ….

 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2019-04-26 09:19
Antall innlegg: 1984


Han fikk utbytte på aksjene sine i Orkla

Nå kan han le hele veien til banken

skrev Hegnar


Han kjøpte seg en grandiosa på vei til banken
og lo så mye
i banklokalet
at han ble innlagt

på lukket avdeling

med homoerotisk kunst på veggene
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2019-04-26 11:18
Antall innlegg: 1984

For de som lurer på ordvalget i diktet:

I dag er det utbytte på Orkla-aksjer, 2,6 kr per aksje. Journalisten, redaktøren og investoren Trygve Hegnar pleier å bruke uttrykket "Le hele veien til banken"

Grandiosa er det Orkla som eier. Stein Erik Hagen som er styreformann i Orkla samler på homoerotisk kunst. …..
 
LineErle2019-04-26 22:18
Antall innlegg: 94

Hehe, ;-) . Når dikteren finner det nødvendig å analysere diktet sitt ;-)

Nytt dikt: (aldri utgitt før). Uten tittel.

Han sat der i nord og skrøna og dikta
og telte på pengar han hadde tent
for han hadde satsa og vann då han sikta
på endå meir pengar, då var det fortent
å slå ut med håret og flotta seg, ja
ein Grandis er nett det eg vil ha.






 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2019-04-26 22:37
Antall innlegg: 1984

Pengene jeg har tjent har kommet fra arbeide og litt av disse pengene, 1/10, har jeg lagt i aksjer som har gitt aksjeutbytte., :)
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?