Spillrom
| Sjiraffen | 3 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 3 |
Mobilspill
| Pågående | 8 720 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Lullen1 | 2012-06-27 23:46 | |
![]() | 7 tap etter hverandre Da tar jeg en pause med dette spillet så jeg ikke ender på null. I dag er det ikke mulig å vinne for meg. Så farvel så lenge. | |
| Valpen | 2012-06-28 08:16 | |
![]() | Dette var virkelig en melding av høy viktighet! | |
| Lullen1 | 2012-06-28 09:12 | |
![]() | Hehe, var bare et forsøk på å være morsom! Det er vel ikke akkurat så viktig alt som er her inne ellers. | |
| roarulv | 2012-06-28 09:47 | |
![]() | Det er veeldig viktig at meldinger har høy viktighet. Akkurat som denne. ;-) | |
| roarulv | 2012-06-28 09:48 | |
![]() | Og denne. | |
| OutOfWords | 2012-06-28 10:11 | |
![]() | samt denne. | |
| sogame | 2012-06-28 16:46 | |
![]() | ik glem denne | |
| Snømannen | 2012-06-28 18:22 | |
![]() | Viktig melding: Lytt på radio | |
| nabodama | 2012-06-28 20:46 | |
![]() | 7 tap på rad = en vanlig dag på ordspill når man sitter i utur, kan gjerne bli 50 for den saks skyld, og så plutselig snur det, merkelige greier, men det beviser jo at det ikke er dyktighet/kunnskap som betyr noe er, men mer flaks ? | |
| Ettigrib | 2012-06-28 21:14 | |
![]() | Vel, skal nok ikke helt utelukke flakselementet i spill hvor tilfeldighet er tilstede - MEN dyktighet veier nok opp for uflaksen til en viss grad vil jeg tro. Hvorfor? La oss begi oss ut i ett virrvarr av tanker fra mitt hode som kanskje kan presenteres kortfattet som et par teorier: 1. Om dette kun gikk på tilfeldighet/flaks ville vel alle stort sett ligge på ca. samme rank. I hvertfall mener jeg å huske å ha lært at tilfeldighet fungerer slik at det i det lange løp jevner seg ut. Eksempel: Myntkast - kaster man mange nok ganger vil man oppleve at man får en 50/50-fordeling mellom kron og mynt når mynten lander. 2. Jo flere ord man kan, jo flere muligheter ser man og har man - selv for de dårlige bokstavene. 3. Utnytting av spillebrett og poengfelter - det handler om å legge slik at det gavner en selv mest mulig og blokkerer for motstanderen.. Og der stoppet egentlig tankerekka mi. Så skal det sies at jeg ikke er av de beste, men at jeg har hatt en oppadgående læringskurve og blitt bedre etterhvert er ikke til å stikke under en stol. Konklusjon: Dyktighet må nok regnes med i det hele og store bildet selv når vi snakker om et tilfeldighetsspill som ordspill/scrabble. Forøvrig beklager jeg om dette ble et meget uviktig innlegg i en ellers så særdeles viktig tråd! :-) | |
| nabodama | 2012-06-28 21:18 | |
![]() | Joda noe kunnskap hjelper selvsagt, men man må jo begynne å undres når man kan tape 500-1000 i rating på et par dager ? Jeg spiller jo tross alt med den samme hjernen ikke sant ? | |
| ingercarin | 2012-06-28 21:57 | |
![]() | Og man spiller med dagsform. Jeg kan fint gå ned 100 i ranking på et par kamper på en dårlig dag. Men det er nettopp på en dårlig dag at ordspill er fint som distraksjon, så det er verdt det:-) | |
| lillys25 | 2012-06-28 23:14 | |
![]() | ingercarin: Sånn er det hos meg og :). På en bra dag, går jeg opp og på en dårlig dag ned, hehe. Rart dette :) | |
| Ettigrib | 2012-06-29 04:22 | |
![]() | Jeg er fullstendig enig - flaks har noe med greia å gjøre, i hvertfall synes det å utarte seg slik for meg. Dog står jeg fortsatt på det at jo dyktigere man er, jo mindre rolle vil flaks/uflaks spille. Men det er jo bare hva jeg innbiller meg da. | |
| Porthos | 2012-06-29 11:07 | |
![]() | Flaks/uflaks rammer nok alle,som tilfeldig spiller går det mye opp og ned i rank. Enkelte dager med my 6 og 9 dobbeltordp.til motstander i åpningslegg spiller jeg wordfeud eller dataspill i stedet som før å tape 4-500 poeng. De store talls lover er nok mer beskrivende for varierende resultater i spill som scrabble.Opp og ned,hvis spill hadde vært av konstant karakter der man hadde vunnet eks.4 av 10 kamper hver dag i det uendelige,hadde nok folk slutta med all slags spill. Over tid jevner resultatmessige variabler basert på tilfeldigheter seg ut. | |
| Porthos | 2012-06-29 11:13 | |
![]() | Ser at du allerede har vært inne på tilfeldigheter som jevner seg ut Ettigribb. | |