Spillrom
| Sjiraffen | 9 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 9 |
Mobilspill
| Pågående | 8 732 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Anitapita | 2012-07-31 01:52 | |
![]() | Middag Jeg er så matlei - har stort behov for nye impulser på middagsfronten. Anyone...? | |
| Fidelma | 2012-07-31 07:35 | |
![]() | En egenkomponert gryte som er både god, enkel og full av futt: Kylling og bacon i biter, purre, fetaost, soltørkede tomater, salt, pepper, latterlig mye chili og minst like mye hvitløk. Bland alt oppi ei ildfast form og steik i ovnen til det freser. Rør innimellom. Godt sammen med ris og salat. | |
| MyRuin | 2012-07-31 08:43 | |
![]() | Matprat.no bruker jeg. Mange gode tips. | |
| Kattami10 | 2012-07-31 11:24 | |
![]() | I dag blir det hjemmelaget mat, kjøttkaker i brun saus, nye poteter og kålstuing. Tyttebærsyltetøy hører med. Gammeldags mat, så kan ikke akkurat si det er nye impulser, men det smaker godt av og til. | |
| Lene T | 2012-07-31 12:12 | |
![]() | Jassa opp hamburgere her om dagen, ble godt: Starta med å steike en blanding av finskjært sopp (champignon), løk, friske urter og litt tomat i panna. Tok det ut, og stekte burgerne (brukte rå "biffburgere"). La de stekte burgerne på stekeplate, bredde soppblanding utover hver av dem, la på en skive Jarlsbergost og stekte i stekeovn til osten var smelta. La på tomat, salat, cremefraiche og dressing på brødet, så burgeren med ost og det hele. Bør steke brødet litt først. Namnam:)) | |
| Waltie | 2012-07-31 12:49 | |
![]() | Lettsalta torsk med poteter, gulrøtter, kålrabi og bacon. OG: Hakkede soltørka tomater. Variasjon kan være kvitsaus og stekt løk i stedet for bacon. Panert seibiff: Vend seistykkene i piska egg, så i havregryn. Rømmesaus og stekt løk til. Ha krydder i eggmiksen - muskat og sitronpepper, men gjerne chili, kummin, sellerisalt, koriander... Ellers har matsidene på Dagbladet gode tips! De har noen knallgode kjøttboller der! | |
| snuppilura | 2012-07-31 17:09 | |
![]() | Fres løk og hvitløk, sammen med finstrimlet fenkål i olje. Ha på hakkede tomater, en terning fiskebuljong, saften av en halv sitron og chili etter smak. Jeg har oppi litt "Ajvar", hot variant, men det er ikke noe måste. La småkoke i ca 20 min, spe med vann om nødvendig. Kok pasta etter smak, og stek scampi, (eller fisk). Ha tomatsausen over pastaen, bland sammen og scampi opp på. Ellers annet jeg lager en del av er ulike paier, (finnes ferdig paibunn som funker utmerket), Chili con Carne, Shepards Pie, Crepes med "matfyll" Gryteretter etc.. Lykke til:) | |
| Snømannen | 2012-07-31 18:05 | |
![]() | Skogen er full av kantareller nå. Og blåbær. Søk på "kantarell middag" og ha pannekaker med krem og blåbær til dessert. | |