Spillrom
| Sjiraffen | 10 |
| Krokodillen | 2 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 12 |
Mobilspill
| Pågående | 8 763 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| USA - Ikke medlem lenger | 2012-09-23 15:03 | |
![]() | Tips om vektreduksjon Her kan ordspillerne komme med tips for å redusere fett fra kroppsvekta. Her er det første: Drikk Farris eller vann med kullsyre eller vann istedet for brus. Dette (Farris og vann med kullsyre) smaker etterhvert bedre enn brus da man vet at man ikke får i seg sukker eller søtstoffer (som også er fetende). | |
| Boubou | 2012-09-23 15:14 | |
![]() | Seriøst? Jamen da er det jo ingen sak å bli tynn og lækker... | |
| scrblle - Ikke medlem lenger | 2012-09-23 15:19 | |
![]() | mye salt i farris | |
| frubacon | 2012-09-23 17:55 | |
![]() | Spis godteri kun i helgene...drikk en halv liter vann før hvert måltid. Tren 3gnr i uka og gå tur hvis du kan...Kjøp deg en rokkering:-) | |
| miamaria | 2012-09-23 20:28 | |
![]() | drikk vann. ikke spis godteri. | |
| bestemormor | 2012-09-23 20:45 | |
![]() | Hold deg frisk, sprek og ung - nekt klimakteriet adgang. Løp hele tiden mens du drikker vann. Ikke slit ut knærne mens du løper, og hold tunga rett i munnen. Ikke kos deg men drikk vann. Forsak alt som smaker deilig dersom du ikke kan løpe nok- men husk å ikke slit ut knærne. osv. osv. Neiii... for å være alvorlig så hjelper faktisk VGs vektklubb... | |
| krakemor | 2012-09-24 00:06 | |
![]() | bravo bestemor :-))) alt er så enkelt når det bare virker, alt virker når en bare har energi, helse og futt til og gjennomføre det, det er noe som heter att en skal være frisk for og orke og være syk, -derfor, en skal være sprek og energisk for og kunne trimme nok og spise riktigog gjøre aaaaaalllle de riktige tingene, god natt folkens, sover godt lell jeg :-))) | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2012-09-24 00:14 | |
![]() | ikke tenk så mye på vektreduksjon da. Tenk heller over hvordan du har tenkt å komme deg til den deilige Bømmeløen! På julebord. Frisk sjøluft, en fest og litt ordspill. Det er hva alle trenger. | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2012-09-24 00:18 | |
![]() | ...eller slå to fluer i en smekk ved å ta turen til Bømlo og julebordet som en herrlig forfriskende spasertur! Begge veier! | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2012-09-24 00:20 | |
![]() | Godt tenkt, erik! | |
| lillys25 | 2012-09-24 07:15 | |
![]() | Som noen andre skrev her, masse vann. og unngå brus og sjokolade :) | |
| veslesprett | 2012-09-24 08:12 | |
![]() | Fasiten er: Bruk flere kalorier enn du tar inn! Det er jo så enkelt som det.... Og så vanskelig... | |
| Yber - Ikke medlem lenger | 2012-10-03 04:03 | |
![]() | Spis mye kål.. | |
| pd9000 | 2012-10-08 16:29 | |
![]() | Spis naturlig mat, kjøtt, fisk, frukt, grønt. Spis så mye du vil. Ikke spis ferdigvarer, tilsetningsstoffer, brød eller sukker. Vil du i tillegg ha en tight kropp trener du intensivt tre halvtimer i uka. | |
| Snømannen | 2012-10-08 17:19 | |
![]() | treduksjon? Ta en tur tuil Dehli. | |
| lillefixen | 2012-10-08 18:26 | |
![]() | Bruk hvert ledige øyeblikk til å spille ordspill. Hjernen forbrenner mange kalorier når den brukes aktivt ;-) | |
| Mocie | 2012-10-08 19:16 | |
![]() | Velvel, siden jeg er ernæringsfysiolog og egensertifisert treningsnerd, så tenkte jeg å være litt seriøs, og dessuten avlive en del myter (mye jåss i denne tråden). Vektreduksjon handler kun om en ting og det er å fjerne fett fra kroppen. Det finnes sunne måter å gjøre dette på, og det finnes usunne måter å gjøre dette på. Den sunne måten er ett moderat kaloriunderskudd i kombinasjon med trening. Den usunne måten er ett svært kaloriunderskudd og helsikkes masse trening. Det fører ingensteds henn annet enn at kiloene renne av deg ei stund før du blir svært syk. For å ta av ekstra fett på kroppen må du ta fett ut av fleskesparebanken din. Dvs at vil du ned 5 kg må du finne ut en måte å ta ut 5 kg fett fra fleskebanken din. 5 kg fett er 37500 kalorier som du må eliminere fra kosten din og/eller bruke på trening. Dette er omtrent 120 moderate styrkeøkter, 85 timers jogging eller 70 dager med 500 kalorier i underskudd. De beste tipsene er å - Trene smart, dvs fullkroppsstyrke 2-4 ganger i uken, + intervaller (korte intervaller, ikke 4x4 - det finnes bedre måter å dø på) - Ligge i kaloriunderskudd - Spise mer protein, minimum 1,5-2x din egen kroppsvekt - Få i deg 2 ss tran/fiskeolje hver dag - Spise smarte karbohydrater - Eliminere hel og halvfabrikata fra den daglige kosten - Spise minst en kg grønnsaker hver dag - Ikke stresse - Sove godt og nok - Huske på at ett kakestykke på lørdag ikke spiller noen rolle, det er det du spiser 90% av tiden som teller - Ikke ta råd fra randoms på nettet som ikke vet hva de snakker om - Pass deg for de skjulte kaloriene (det er kalorier i drikke også) - Husk på at in the end så handler det om energibalanse, uansett hvor mye noen påstår at man blir feit av ditt og datt. Man går fint ned på 250 sjokolade pr dag også, gitt at 1500 kalorier ikke tilsvarer ett energioverskudd for deg. | |
| USA - Ikke medlem lenger | 2012-10-12 10:50 | |
![]() | Ja vektreduskjon kan jop sammenfattes gangse enkelt: Ligge i kaloriunderskudd. Nå har jo dette vært mye opp i media i det siste, dette med overvekt. Riksmobberen Kari Jakkeson har jo skrålet ut i media. Jeg synes ærlig talt mest synd på henne, tenk å gå rundt med en slik overfladisk holdning til livet. Om folk vil være tykke så ikke mobb dem for det. Vi har alle ulik forbrenning. Noen kan spise enormt og ha en BMI på 20 hele livet, mens andre har lavere forbrenning. Noen vil heller køle i seg masse mat og leve til de er 50 mens andre vil spise forsiktig og leve 25 år lengre. Når dcette er sagt så tror jeg livslengden likevel er mye forutbestemt. | |
| baremeg60 | 2012-10-12 15:45 | |
![]() | Jeg tror jeg kan alle teoriene, men jeg vet også at i virkeligheten er mye av det jeg har lyst på/til enten fetende, umoralsk eller ulovlig... | |
| Boubou | 2012-10-12 17:12 | |
![]() | Det som gjør til ørlite mer komplisert enn det er i super-Karis spreke verden er at sålenge vi snakker seriøst vekttap, og ikke 5 kosekilo etter en ferie eller en litt slapp vinter som skal bort, så har den overvektige nesten alltid ganske sammensatte grunner til overvekt. Forskere har funnet at bakterieflora i tarmen er linket på den ene siden til overvekt og på den andre siden til depresjon. I tillegg har søvnmønster mye å si - søvnapne er klart linket til overvekt. For ikke å snakke om det at mange bruker mat enten som dop (sukker - og hvor lett hadde det vært for en heroinist å bli nykter hvis sprøytene lå i kassa i alle butikker - eller en alkoholiker, hvis venner og bekjente stadig prakket på henne bare et lite glass? For det må man vel kunne unne seg med god samvittighet...) - eller som trøst... Eller faktisk som en form for selvskading. Og USA, var det deg som snakket om "å ville"? Please! | |