Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 761

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
USA - Ikke medlem lenger2012-11-27 22:45
Antall innlegg: 1252

Farmen Andreas
Hva mener vi om FarmenAndreas sine ytringer ?

Er FarmenAndreas født 300 år for seint ?

Skal det patriarkalske samfunn gjennoppstå ?

tigerbiffen2012-11-28 10:11
Antall innlegg: 5

spiller han ordspill?

tigerbiffen2012-11-28 10:11
Antall innlegg: 5

spiller han ordspill?

USA - Ikke medlem lenger2012-11-28 10:25

Sjansen for at han spiller ordspill er liten.

USA - Ikke medlem lenger2012-11-28 10:32

Og om FarmenAndreas skulle være blant dem som spiller ordspill så er han nå en offentlig person da han har deltatt på farmen og da må han regne med offentlige diskusjoner omkring sin væremåte og uttalelser på farmen.

wstine - Ikke medlem lenger2012-11-28 11:33
Antall innlegg: 2369

jeg håper farmenandreas spiller ordspill

gi deg tilkjenne andreas!

har du internett?

CaB2012-11-28 12:13
Antall innlegg: 2926

Om Andreas er ordspiller? Kan jeg aldri tenke meg! Det er vel krise at damer spiller ordspill. Vi skal jo bare lage mat og vaske huset, og gjøre som vi får beskjed om fra mannen :p he he

Audioman2012-11-28 15:05
Antall innlegg: 244

I disse 50 shades-tider, burde han jo være drømmemannen.......

nabojenta - Ikke medlem lenger2012-11-28 15:21
Antall innlegg: 39

Og jeg som har sett på Farmen og fått respekt for karen som tør å stå for sine meninger, (selv om jeg ikke er enig i det han mener,) og han oppmuntret jentene til å respektere seg selv og sin kropp og "ikke selge seg billig" til hvem som helst, noe som kanskje var på sin plass? Så leste jeg ved et uhell SE&RØR og får jammen vite at karen har barn utenfor ekteskap, trodde ikke det var så gunstig når du er så religiøs jeg da ? Hmm ... respekten fikk seg et skudd for baugen der ja.

USA - Ikke medlem lenger2012-11-28 19:48

Så Farmen Andreas har barn utenfor eksteskap, vel vel,....

Har folk som baserer sinn livsførsel på det skrevne ord bokstavlig fra bibelen noe eget innhold... ?

Snømannen2012-11-28 21:50
Antall innlegg: 1556

I motsetning til de fleste har han et klart etisk ståsted og kraft og mot nok til å leve det han lærer. Selv om hans syn på hvordan livet bør leves er ganske anderledes enn mitt, skal han ha respekt for dette.

I tillegg virker han litt umoden og småredd når det gjelder omgang med det andre kjønn.

Tobea - Ikke medlem lenger2012-11-28 22:11
Antall innlegg: 863

*liker* snømannen sitt innlegg ;O)

Mira7 - Ikke medlem lenger2012-11-28 22:20
Antall innlegg: 2459

Respekterer ingen som mener at homofili bør straffes med døden! Vi lever i 2012, men han lever vel i 1812...

stroem19872012-11-28 23:01
Antall innlegg: 1

FarmenAndreas kan dra tilbake til steinalderen.. Skulle vært ett eget program bare for han..

heidihv2012-11-28 23:07
Antall innlegg: 90

Synes det var helt topp at det endelig var noen som våget å si ifra om galskapen ved å dele seng med hvem som helst! :)
Angående at homofile skal straffes med døden - dette er hentet fra Koranen og Hadit-literaturen og har ingenting med den kristne tro som Andreas sier han står for. Bibelen setter homofili på lik linje med barnemishandling og sex med dyr - altså noe som utfra naturen ikke er naturlig :) For den som er kristen er homofili en synd på lik linje med andre synder; brudd på Guds regler. Bibelen sier ingenting om å drepe homofile, tvert imot! Jesus sier vi skal elske våre medmennesker, gjøre vel mot dem og be for dem.

Niillas2012-11-29 00:35
Antall innlegg: 6024

Også i Bibelen står det at menn som ligg med menn, må døy: "Når ein mann ligg med ein annan mann som ein ligg med ei kvinne, har begge gjort noko avskyeleg. Dei skal døy. Deira eige blod kjem over dei." (3. Mosebok, 20,13) - og også GT er vel ein del av dei heilage skriftene, innblåse av Gud? Dette er altså sams tankegods i jødedom, islam og kristendom. I Christian den femtes Danske lov fra 1683 vart dødstraff innført for homoseksuell åtferd i Danmark - og dette er det vanleg å forklare som eit resulatt av reformasjonen, Luther var svært negativ andsynes homofili. og i reformerte land skulle lova byggje på kristendommen. I 1687 kom Christian den femtes norske lov. Eg har ikkje klart å finne ut om den også foreskreiv dødsstraff for homoseksuell åtferd, men stort sett er den norske lova identisk med den danske, så eg går ut frå at det var dødsstraff også i Noreg.

Så - heidihv - dessverre står nok FarmenAndreas på trygg kristen grunn - om han verkeleg forsvarar dødsstraff for homoseksualitet. At det finst ulike syn på dette mellom kristne er ei heilt anmna sak, Dwet finst sjølvsagt ulike syn blant truande myuulimar også. Men for tre hundre år sidan trur eg du måtet leite lenge etter ein prest som ikkje ville forsvara dødsstraff slik Bibelen foreskriv. Og da er det vel like kriste som det er muslimsk?

Niillas2012-11-29 00:39
Antall innlegg: 6024

MED RETTINGAR :)
Også i Bibelen står det at menn som ligg med menn, må døy: "Når ein mann ligg med ein annan mann som ein ligg med ei kvinne, har begge gjort noko avskyeleg. Dei skal døy. Deira eige blod kjem over dei." (3. Mosebok, 20,13) - og også GT er vel ein del av dei heilage skriftene, innblåse av Gud? Dette er altså sams tankegods i jødedom, islam og kristendom. I Christian den femtes Danske lov fra 1683 vart dødsstraff innført for homoseksuell åtferd i Danmark - og dette er det vanleg å forklare som eit resulatt av reformasjonen, Luther var svært negativ andsynes homofili. og i reformerte land skulle lova byggje på kristendommen. I 1687 kom Christian den femtes Norske lov. Eg har ikkje klart å finne ut om den også foreskreiv dødsstraff for homoseksuell åtferd, men stort sett er den norske lova identisk med den danske, så eg går ut frå at det var dødsstraff også i Noreg.

Så - heidihv - dessverre står nok FarmenAndreas på trygg kristen grunn - om han verkeleg forsvarar dødsstraff for homoseksualitet. At det finst ulike syn på dette mellom kristne er ei heilt anna sak, Det finst sjølvsagt ulike syn blant truande muslimar også. Men for tre hundre år sidan trur eg du måtte leite lenge etter ein prest som ikkje ville forsvara dødsstraff slik Bibelen foreskriv. Og da er det vel like kriste som det er muslimsk?

Gubbjävel2012-11-29 08:32
Antall innlegg: 235

Tror ikke internett er forenlig med livsstilen hans, det florerer jo med lettkledde damer i undertøysreklamer på nesten alle nyhetssider. Om det også gjelder hjemmesiden til Felleskjøpet vet jeg ikke...
Andreas ville nok ikke fått med seg en eneste nyhet stakkar :)

Mira7 - Ikke medlem lenger2012-11-29 09:43
Antall innlegg: 2459

Heidihv, du skriver at for den som er kristen er homofili synd på lik linje som annen synd. Kjenner heldigvis kristne som ikke ser på homofili som synd, som heller elsker sine medmennesker.

Audioman2012-11-29 20:22
Antall innlegg: 244

Synd eller ikke synd, hva med analsex mellom kvinne og mann. Det er jo etterhvert blitt veldig vanlig. De homofile har jo bare ett hull, det må jo være en større synd å gjøre det med en kvinne. Men man kan kanskje prøve en unnskyldning til St. Peter om at man bomma.....

Viser siden: 1 2 3 4
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?