Spillrom
Sjiraffen2
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede2
Mobilspill
Pågående8 780

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
hgeir2013-01-16 08:26
Antall innlegg: 11

rankingjuks
Lurer på hvor lett det er å manipulere rankingen, hvis du har en medspiller som bevisst taper for deg eller avbryter.spilte med to stykker igår som hadde 250 avbrudd spill og lav ranking, men som spilte kjempebra

GreteSB2013-01-16 09:19
Antall innlegg: 7777

Juks er ikke tillatt. Juks er definert som:

Bruk av noen slags form for oppslagsverk og/eller programvare under spill, med den hensikt å forbedre kampresultatet.
Forbedre sin eller andres ranking ved fiktive spill, eller spill der motstanderene helt eller delvis avtaler kampresultatet på forhånd eller underveis i spillet.
Manipulering av topplistene:
- Avtale overgivelse av elefantmedaljen eller beholde den innenfor en valgt gruppe brukere
- Manipulering av kampligaen
- Manipulering av bingotoppene, for eksempel ved å spille mot seg selv, eller ved å avtale spill med andre spillere, som legger opp til bingoer med høy poengsum
- Ikke overholde regler som er satt i større begivenheter (for eksempel under NM).
- Opprette flere profiler med hensikt å manipulere topplistene.
Dersom spillverter eller administratorer mistenker juks i henhold til punktene ovenfor, eller annen åpenbar manipulering av topplistene, vil brukeren kunne motta en advarsel, med krav om å forklare mistenkelige spill. Dersom det avdekkes juks direkte, eller en brukers kampstatistikk og/eller kampresultat tilsier at det åpenbart er jukset, vil dette medføre at brukerprofilen blir suspendert. I alvorlige tilfeller eller gjentagende tilfeller kan brukeren bli utestengt fra Ordspill.no.

Vi forbeholder oss retten til å nekte brukere tilgang til Ordspill. Dette kan skje som en konsekvens av juks, eller av andre brudd på ovenstående medlemsvilkår. Det står fritt opp til spillvertene/ administratorene å vurdere i hvert enkelt tilfelle om brukeren kun skal suspenderes midlertidig eller permanent. Dette vil bli vurdert ut fra alvorlighetsgraden på regelbruddet, praksis i lignende tilfeller tidligere, samt andre forhold spillvertene/ administratorene finner det hensiktsmessig å ta hensyn til. Dersom brukere som er nektet adgang likevel oppretter medlemskonto til tross for skriftlig henvendelse fra oss, betraktes dette som datainnbrudd.

GreteSB2013-01-16 09:19
Antall innlegg: 7777

Sakset fra reglene.

ave - Administrator2013-01-16 11:08
Antall innlegg: 4987

Vi ønsker ikke å ha juksemakere verken på nettspillet eller på appen. Vi har våre kontrollmuligheter, men tar gjerne i mot tips ved at dere sender melding til en av oss spillvertene.

ipsfan2013-01-16 14:39
Antall innlegg: 19

Jeg begynner å lure litt når jeg ser ranking på 5-6000...

Valpen2013-01-16 14:58
Antall innlegg: 448

Ikke lur på det ipsfan

Noen er bare veldig dyktige, så la dem få beholde sine 5-6000 uten mistanke om noe som helst.

Dersom det er noe trøst så er poengene og rankingen ikke verdt fem flate øre utenfor ORDSPILL

berita2013-01-16 15:30
Antall innlegg: 848

Om noen skulle lure på hva jeg mener:-), jeg kan ikke bli mer enig med Valpen enn jeg er nå!

higard2013-01-16 17:27
Antall innlegg: 133

enig m valpen :-) d e jo bare ett spill. å ett arti sådan :-)

Snømannen2013-01-16 17:32
Antall innlegg: 1556

Det er ikke de som har høyest ranking klarer å akseptere at de bare er middelhavsfarere. Tror jeg.

ljusnan2013-01-16 18:08
Antall innlegg: 175

Om de blir lykkelige av å jukse - la de holde på........

ave - Administrator2013-01-16 19:29

Det er det da ingen grunn til?

Vi er for at folk kan bli glade og fornøyde ved å spille redelige kamper og få bryne seg mot en tilsvarende redelig motspiller.

Det gir jo direkte konskevenser for ordspillerere som kommer i spill med dem som jukser, i form av at de blir ganske "uslåelige" og ufortjent karrer til seg både seier og rank.

Ordspill har ikke som målsetting å gjøre juksere lykkelige....

alone2013-01-17 10:52
Antall innlegg: 387

Jeg har aldri nådd opp til 1600 og har spilt i 1 år :) Nå er jeg nede på 10-1100 :) Gleder meg over å spille

MonEv2013-01-17 11:46
Antall innlegg: 42

Jeg opplevde nettopp følgende; Søkte etter spiller og det dukket opp en med høyere ranking enn meg. Jeg begynte spillet med å bytte bokstaver, da jeg ikke fikk lagt noe ord. Vedkommende passet, det gjorde jo jeg også da!! Det "kostet" - 56 poeng og han kunne plusse på 65 poeng.... Har mye å lære, skjønner jeg ;-))

ave - Administrator2013-01-17 11:51

En kommentar ril det du beskriver, MonEv, det du opplevde er ikke definert som juks, det er en spillstrategi.

I dette tilfellet ble det kort prosess, men det kan jo tenkes at vedkommende manglet en bokstav for å få lagt ut en bingo, og derfor ventet på ditt førstelegg i håp om å få den.

MonEv2013-01-17 11:54
Antall innlegg: 42

Takk for svar.... Greit å vite!

bris12013-01-17 12:37
Antall innlegg: 2601

Jeg har opplevd flere ganger at den som er trukket ut til å starte spillet passer fordi utlegning vil medføre at jeg kunne fått utlegning i bonusruter. I slike tilfeller har jeg også passet. Jeg synes det er en feig "strategi".

ipsfan2013-01-17 18:02
Antall innlegg: 19

Jeg mener ikke at de som har 5-6000 poeng jukser, Valpen... Jeg bare registrerer at jeg har en laaaaang vei å gå for å bli like flink! :) Du har dessuten helt rett i at dette bare er et spill hvor ranking ikke har noe betydning utenfor dette nettstedet. Imidlertid viser det seg at det er mange mennesker her inne som virkelig blir skikkelig sure når de taper... Jeg må bare flire litt da, for det er jo når noen taper at de viser hva de virkelig mener! Jeg er glad for at de aller fleste viser god sportsånd ved å si hei, god dag, e.l. og takker for spillet i etterkant. Det gjør at selve spillet blir litt gøyere. :)

nibed2013-01-17 18:53
Antall innlegg: 18

Jeg bryr meg ikke om ranking, spiller fordi jeg synes det er gøy, om noen jukser (hvis det er mulig) må de bare gjøre det for meg, men det kan jo ikke være noe stas å vinne på juks.

alone2013-01-17 20:01
Antall innlegg: 387

ENIG!!!!! med nibed

Audioman2013-01-18 09:04
Antall innlegg: 244

tror kanskje de som har lav rank og mange avbrutte spill, kanskje spiller på jobb e.l. og derfor må avbryte en del ganger. dette gjør at ranken deres blir kunstig lav, men tviler på at de har alliert seg med toppspillerne for å gjøre ranken deres ennå høyere, det blir litt vel søkt.

Dette med juks tror jeg ikke særlig på og om det skjer tror jeg kun det er i normalspill, har kikket på scropplesiden og ser at det tar villt mye tid å holde dette oppdatert.

tror man skal være ganske desperat for å bruke noe sånt, det er ikke bryet verdt.

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?