Spillrom
| Sjiraffen | 9 |
| Krokodillen | 1 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 10 |
Mobilspill
| Pågående | 8 662 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Scrabla | 2010-01-26 17:09 | |
![]() | Mixed double-turnering 19.00 Kl. 19.00 vil jeg gjøre et forsøk på enda en ny turneringsvri. Vi kaller den Mixed double, som vil si at det skal spilles om BESTE PAR. Vi benytter 4 bords- turnering som utgangspunkt og spiller standard lynrask uranket. Etter påmeldingen i Katten vil dere bli satt opp i par etter en utjevningsmetode (Liddellmetoden). Si da hei til din partner og husk nicket:) I løpet av turneringen vil du og din partner få flere plasseringer. Disse legges til slutt sammen og det paret som har lavest sum vinner. Dersom paret befinner seg ved samme bord i en runde, er det tillatt å hjelpe hverandre, stenge, legge opp osv. Dette blir en del av utprøvingen. Fortsatt like forvirret? Følg med i Katten kl. 19.00 | |
| ajnor | 2010-01-26 17:12 | |
![]() | Åååååå.... Så synd det er så tidlig! Dette hadde jeg hatt lyst til å være med på, men det blir for tidlig for meg (og 4-åringen som skal i seng ved de tider...) Håper det blir en suksess, og at det blir en slik turnering igjen - snart! | |
| Scrabla | 2010-01-26 17:13 | |
![]() | Hvis dette funker greit, blir det sikkert flere og senere anledninger ajnor. | |
| Alfa93 | 2010-01-26 17:16 | |
![]() | Morsom vri - kommer!! | |
| Sydsklie | 2010-01-26 17:27 | |
![]() | Høres kult ut. :) Et par spørsmål (Ikke kritisk): Mix double betyr vanligvis kvinne og mann i et par blir det slik her og? Vinnerparet kvalfer de begge til mesterturbneringen? | |
| Mr_Pusten | 2010-01-26 17:34 | |
![]() | Vet om et "dream-team" fra øssfoll.....hø hø !! Spretter selvsagt innom, hørtes artig ut ! :) | |
| twiver | 2010-01-26 17:38 | |
![]() | Hvaaaaaaa Mr_Pusten, svikter du meg ?????? | |
| Mr_Pusten | 2010-01-26 17:43 | |
![]() | Jammen.....ler ! Vi får kanskje holde oss til dansinga.....selv om jeg i utgangspunktet bare danser med ulver....men når sant skal sies, så blir vi nok et radarpar i begge sammenheng....eller no.... | |
| twiver | 2010-01-26 18:00 | |
![]() | Neste treff kommer jeg som ULV (i fåreklær) :) I utgangspunktet så er turneringen litt tidlig for meg også, men klarer jeg å holde meg unna ??? Tror nok ikke det nei :) | |
| Kirsti | 2010-01-26 18:31 | |
![]() | Med forbehold om at jeg har skjønt greia, for jeg er egentlig litt forvirret: Dette høres morsomt ut! Tillatt å hjelpe hverandre - betyr det at det er lov å åpne privatchatt og bruke den til å kommunisere? | |
| Alfa93 | 2010-01-26 18:33 | |
![]() | Jeg får ikke puste! Stemmer helt klart for Østfoldlag :D | |
| Scrabla | 2010-01-26 18:38 | |
![]() | Tja, Kirsti. Det er jo 4 ved bordet. Hva rekker man på 2 og et halvt minutt, og hva om de andre 2 spillerne ødelegger opplegget? Vi prøver. | |
| Smarten T | 2010-01-26 18:52 | |
![]() | . | |
| Scrabla | 2010-01-26 18:53 | |
![]() | Turneringen må utsettes hvis oppdateringene ikke er helt ferdige. Jeg kommer tilbake med mer... | |
| Alfa93 | 2010-01-26 18:54 | |
![]() | Åpent nå, vel? | |
| Scrabla | 2010-01-26 18:56 | |
![]() | Ja vi tar sjansen. | |
| Scrabla | 2010-01-26 19:49 | |
![]() | Svar til Sydsklie: I disse tider er all mix tillatt :) Ja begge blir kvalifisert. | |
| Scrabla | 2010-01-26 20:44 | |
![]() | Slik gikk dette. Alle merket nok at det ble en del tilfeldigheter i en slik turnering, men seieren er helt klart fortjent. Gratulere til SmartenT og ave, det nyeste radarparet. RESULTAT 1. plass smartenT og ave med 12 poeng 2. plass alfa93 og kikken 15 poeng 3.plass: veslefrikk og meisa 18 poeng 4. plass: edro og snømannen 19 poeng Delt 5. plass og 20 poeng til: Gompedyret og lillemy twiver og kirsti mr. pusten og starey og delt 8 plass og 21 poeng til : Veldigglad og Randi Liddell og Pune kjersti og tutta tedh og bearo Beste bingo ble STOLBEIN lagt av Snømannen. Gratulere til deg også. | |
| Kirsti | 2010-01-26 21:14 | |
![]() | Du ba om tilbakemelding, Scrabla, og det skal du få. I utgangspunktet er jeg ikke overbegeistret for firerbordturneringer, der flaksen i brikkefordelingen blir enda mer avgjørende enn ellers, men dette var en morsom vri. Uvant, men hyggelig, å være så opptatt av hvordan en annen spiller gjør det! Så til sammensetningen av parene, der den høyest rankede ble satt sammen med den lavest rankede, den nest høyest rankede med den nest lavest rankede og så videre. Jeg kan ikke komme på noen bedre måte å løse dette rettferdig på, men denne fremgangsmåten ble heller ikke helt rettferdig. Alt som heter flaks til tross, det var jo ikke helt usannsynlig at vinnerparet kom til å bli et av parene som lå omtrent midt på rankingskalaen i rommet. Konklusjon? Vet ikke, gitt. Men hyggelig var det. Og beinflørting ble det og. | |
| ave - Administrator | 2010-01-26 21:42 | |
![]() | Morsom vri på spillet ja, men tror at fordelingen som den var nå favoriserer de som er i midtskjiktet av deltakerne, slik det var for smartenT og meg nå. Ikke for å skryte, men vi er begge potensielle vinnere i de fleste av spillene, mer enn de lavest rankede i turneringen. Det skal derfor mye til for at seirene fra den høyest rankede i gjennomsnitt kompenserer for tapene til den lavere rankede parhesten. Jeg sitter ikke med noen fasit, det er mer en fornemmelse slik at det må kanskje prøves ut litt for å se om hypotesen stemmer..... For å kompensere denne forskjellen kan vi jo bruke oppsettet på en turnering på tilfeldig brett, da får vi en uforutsigbar faktor som ikke har så mye med rank å gjøre på 4rbord | |