Spillrom
Sjiraffen7
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede7
Mobilspill
Pågående8 518

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
31412010-08-03 22:17
Antall innlegg: 1

Å takke for spillet!!
Opplever noen ganger at den man spiller mot ikke takker for spillet når man er ferdig. Dårlig gjort synes jeg!! Spesielt skjer dette hvis den man spiller mot har høyere poengsum og taper.
Hilsen
3141

godbiten2010-08-03 22:31
Antall innlegg: 52

De er bare noen selvopptatte egoster uten vanlig folkeskikk, men når de samme folka vinner er de veeeeeeldig flinke til å takke for spillet. Egentlig noen patetiske spillere som ikke tåler å tape, spør du meg...

godbiten2010-08-03 22:32
Antall innlegg: 52

egoister

bearo2010-08-03 22:34
Antall innlegg: 888

Patetiske, sjølvopptatte egoistar?

Fordi dei ikkje takkar for spelet i eit anonymt spelrom på internett?

gompedyret2010-08-03 22:58
Antall innlegg: 4381

Jeg tok en liten rydd!

Det er svært delte meninger ute og går om dette temaet. De fleste takker som regel for spillet. Noen synes det er en høflig dyd mens andre synes det bare er irriterende og meningsløst, da de er her for å spille, ikke utveksle meningsløse fraser. Atter andre blir så sinna når de taper at de tramper ut av spillet og freser og knurrer med seg selv.

Og noen er alle tre, bare til ulike tidspunkter.

Teamet er diskutert ofte nok fra før, blant annet her:
www.ordspill.no/foru...e= -0#18001

Eller her:
www.ordspill.no/foru...e= -0#48562

astridassa2010-08-03 23:07
Antall innlegg: 6

Treffer bare hyggelige folk. Alle takker for spillet,

aquariussoul2010-08-03 23:12
Antall innlegg: 231

De er vel bare slik tenker jeg, og tenker at de skal jeg ikke spille med igjen, men så glemmer jeg hvem det er for det er ikke mange av de :)

spurven2010-08-03 23:18
Antall innlegg: 103

Vet du hva jeg opplever - -? Jo, før jeg rekker å skrive tfs, er min motspiller putt borte....

Irwa2010-08-03 23:26
Antall innlegg: 64

Jeg tror ikke man skal være så hårsår her. Det er tross alt et nettspill.....Drit i det hvis noen ikke takker.

regulus - Ikke medlem lenger2010-08-03 23:55
Antall innlegg: 56

Godbiten oppviser vel selv en god porsjon dårlig folkeskikk med sin noe drøye verbale utblåsning. Ingen godbit

Galois2010-08-04 01:10
Antall innlegg: 86

æree sånøyea ?

Ruschne2010-08-04 09:11
Antall innlegg: 711

Irwa - du har min fulle støtte. Jeg er dritlei hei, heisann, grt,tfk og tfs. For meg er motstanderen selve PC`n og intet annet.

Wibecke - Ikke medlem lenger2010-08-04 09:44
Antall innlegg: 47

jeg er så "gammeldags" at jeg synes det er på sin plass med et hei ved start og et tfs. når man er ferdig. Har hatt mang en hyggelig "prat" underveis i spillet. Man spiller jo også ofte mot de samme menneskene flere ganger og da er det jo hyggelig å kunne slå av en "prat" underveis.
Forstår også de som kun ser på det som ei tridtrøyte å spille her inne og at det er uten et ønske om sosial deltagelse utover spillingen.
Men, ikke ta det personlig når noen ikke hilser eller sier takk for spillet.
Fortsett med å skrive hei selv ;O) Det er mange som setter pris på det :O)

mmarii2010-08-04 14:25
Antall innlegg: 226

Ser ikke helt hvorfor man skal irritere seg over dette. Ikke alle spiller ordspill for å være sosial, og mange ser ikke på motstanderen som annet enn en pc, som Ruschne skriver. Selv skriver jeg både hei og takker for spillet, men forventer ikke at alle gjør det samme.

For øvrig er jeg egentlig rimelig lei av disse høflighetsfrasene, da de egentlig ikke betyr noenting. tfs, det blir mer skrevet som en vane eller fordi det er "forventet", og betyr som regel ingenting. En stund gikk jeg over til å ihvertfall skrive "takk for spillet", men opplevde for det første at det tok så mye ekstra tid at folk gjerne forsvant før jeg hadde fått postet. For det andre ble det like betydningsløst som tfs, da jeg skrev det samme hver gang. Nå forsøker jeg ofte å skrive noe som jeg legger noe i, f.eks. ved å kommentere noe fra kampen mens jeg takker for kampen. Selvfølgelig er det mange som aldri svarer, men det er vel ikke noe å bry seg om..? Spill og vær glad! :)

Snømannen2010-08-04 14:42
Antall innlegg: 1556

Det er da helt naturlig å være litt høflig og hyggelig i alle sammenhenger hvor man omgås andre?

Jeg forstår godt at det er vanskelig å gi seg ut for å være hyggelig og høflig når man ikke er det. Vet egentlig ikke hva man kan gjøre med det heller. Å tvinge noen til å være hyggelig høres liksom feil ut det også.

Det er litt dumt, for ved å være hyggelig får man hyggelige responser fra andre, noe som igjen gjør at en føler seg bedre

lille meg123 - Ikke medlem lenger2010-08-06 16:30
Antall innlegg: 203

jeg prøver og takke hver gang men ofte er det folk som ikke gidder og bare går ut

cruella232010-08-06 17:52
Antall innlegg: 40

Man spiller IKKE mot en PC, mennesker i begge ender.
Jeg setter pris på høflighet både hos meg selv og andre i alle sosiale sammenhenger.

Pappi2010-08-06 18:32
Antall innlegg: 13

Alt folk skal syte og klage om her i verden... De der ute som tar seg nær av å ikke få en "tfs" slengt etter seg må oppleve mange sårende stunder i løpet av dagen.

abelon - Ikke medlem lenger2010-08-06 18:53
Antall innlegg: 1807

Synes det er vanlig høflighet å takke for spillet,og å hilse velkommen til spillet.Men å gratulere med hver eneste bingo ?,heller kommentere dem som er spesielt gode.

Ruschne2010-08-06 19:10
Antall innlegg: 711

Når du har sagt hei, grt og tfk til 1000 forskjellige ukjente motstandere ( som du aldri vil møte ansikt til ansikt ) - ligger det mye høflighet i det? ....... når du ikke kjenner en eneste en av dem og når de bare opptrer som giraffer og katter. ( og som faker navn, alder og bosted )

Jeg hilser aldri på giraffer eller katter ellers , gjør noen andre?

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?