Spillrom
| Sjiraffen | 5 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 5 |
Mobilspill
| Pågående | 8 761 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2013-02-28 18:11 | |
![]() | Du mener altså at det er mulig å trene opp en enefant til å stå på forbenene og vifte med halen ved å belønne den med en peanøtt (for å sette det litt på spissen), Matsine? Man kan trene opp en elefant på samme måte som en hund? Og en elefant har ingen andre behov enn en hund i form av plass, bevegelse, sosial omgang etc? | |
| AaseB | 2013-02-28 18:20 | |
![]() | Bøndar i Noreg har eit strengt lovverk å forhalde seg til. Fiksering av storfe t.d. blei forbudt i 2004. Eg har tillit til at bøndane i Noreg respekterar lovene. I dei forferdeleg tragiske tilfella av dyremishandling me har høyrt om den siste tida, har det nok vore like synd på menneska som har hatt ansvaret. Eg arbeidde som avløysar i mange år på 80- og 90-talet, og alle dei bøndene eg kjente til var dyktige og samvetsfulle folk, som arbeidde store delar av døgnet. Tross lite økomisk utbytte, lite og ingenting ferie, og den stadige hetsinga dei blir utsette for. For vi vil heller ha billeg kjøt frå utlandet, med mildt sagt diffus innhaldsdeklarasjon for tida. Eg har også vore i fjøs i EU- land. Der var det ein heilt anna type drift enn den vi er vande med her. :-(. Eg reiser aldri på billegkjøthamstring over grensa meir. Sirkuselefantar veit eg ikkje stort om, men all dyre- og menneskemishandling må sjølvsagt bekjempast. | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2013-02-28 18:27 | |
![]() | Dette er jo ikke snakk om dyremishandling av mennesker. Her snakker vi om en svært veldokumentert sak, nemlig at elefanter med sine behov ikke egner seg som sirkusdyr. Det er rett og slett ikke mulig å gi de et tilfredsstillende liv her. Norsk landbruk har jeg den største tillit til. 99% av norske bønder er helt sikkert flinke og dyktige mennesker som gjør sitt beste for både folk og fe. Men, det er ikke hva denne diskusjonen handler om. | |
| Matsine | 2013-02-28 18:34 | |
![]() | Greit, Erik 75, Jeg var på et russisk sirkus utenfor Øvrevoll Galopp- bane for mange år siden. Der var det bare hunder, ikke andre dyr. Gørr kjedelig. Hundene mine klarte det samme. Etter det har jeg ikke vært på sirkus, med eller uten barn | |
| Nixita | 2013-02-28 18:56 | |
![]() | Så hva er poenget Matsine, trene elefanter til å slå salto så det ikke blir så gørr kjedelig? | |
| bris1 | 2013-02-28 19:29 | |
![]() | Det kan se ut til at noen tror at når man engasjerer seg for å hindre mishandling av dyr i sirkus, så gir man blanke i alt annet! Sånn er det vel ikke, det viser andre tråder. | |
| Nixita | 2013-02-28 19:50 | |
![]() | Ser ikke helt hva du mener Bris | |
| Snømannen | 2013-02-28 20:00 | |
![]() | Rådyrene i Nordmarka har det helt forferdelig nå, det er vinter. Kan det aksepteres? | |
| Nixita | 2013-02-28 20:04 | |
![]() | Nei de bør sendes til Sirkus | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2013-02-28 20:38 | |
![]() | Mange gode innlegg her!! Ja til dyrepoliti! Og da et dyrepoliti med ansvar for alle dyrs rettigheter, levekår osv. Enten det gjelder dyr i underholdningsøyemed, kjæledyr, gårdsdyr, ville dyr osv. Snømenn med hang til selvplaging derimot får klare seg selv...... Det må jo være en lidelse (eller et kick??) for deg å lese og engasjere deg i enda en tråd om dyrehold, denne gang dyr på sirkus. | |
| Nixita | 2013-02-28 21:03 | |
![]() | Har alltid vært glad i dyr, eller brydd meg om dyr, men tenker de må også yte sitt i vår trange verden. Kan også forstå de som drev med sirkus i gamle dager, de led selv og. Det skjer fortsatt i dag, men vi er mer opplyste. Tror de fleste sirkusfolk faktisk liker dyrene sine, og gjør det de mener er best for de, klart man har unntak, men endel dyr passer bare ikke i fangenskap, uansett forhold. | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2013-02-28 21:14 | |
![]() | hehe, seriøst? ;-) Ja, nå får pokker meg dyrene også komme på banen og yte litt til fellesskapet! De betaler vel ikke skatt engang disse firbeinte! Og tenk nå på alle disse sirkusdyrene i gamle dager som slet under uverdige forhold. Nå er vi jo riktig nok mer opplyste, som nixita skriver, men det er jo ingen grunn til å bruke vår opplyste hoder til å endre på stygge forhold. Sirkusfolkene liker jo tross alt dyrene sine, særlig når de gjør sine innlærte tricks og inntjeningen er bra..... Artig lesing, nixita ;-) | |
| Nixita | 2013-02-28 21:32 | |
![]() | Var ikke ment å være artig, men kan det more noen er det alltid noe :) Mulig jeg ikke var helt klar, antagelig fordi det er så mange sider å se i denne saken. Jeg HATER dyremishandling, men man må også forstå de som bruker dyr for å overleve selv. Utrolig hva man kan gjøre for å overleve tror jeg. For de som enda ikke har sett det, legger jeg ut linken på nytt, forferdelig www.sirkus.info/sirkusfil m/ | |
| alien46 | 2013-03-02 00:51 | |
![]() | Over til våre norske sirkuser - først Merano: Er dette lykkelige elefanter - som plakatene forsøker å overbevise oss om? www.youtube.com/watc...Or yidCF55I www.youtube.com/watc...p8 3WGPr5DM Neste klipp - action starter etter ca 3 min... :( www.youtube.com/watc...-e 9_p3Giyc Arnardo - hunder blir slått: www.youtube.com/watc...hb 2cRCs7SM Våren er den verste tiden jeg vet om - da kommer sirkusene og minner meg på at dyrevelferden i Norge er en simpel vits! | |
| westbas | 2013-03-05 19:02 | |
![]() | Hater sirkus! Må innrømme at jeg kjørte omveger da barna var små!! | |
| Ordguden - Ikke medlem lenger | 2013-03-05 19:42 | |
![]() | cirque du soleil :) ingen dyr der | |
| alone | 2013-03-06 11:48 | |
![]() | Noen liker mora andre datteren :) | |
| Snømannen | 2013-03-06 12:53 | |
![]() | For noe tull. Det er fult av intelligente dyr i Oslo's kloakker. Hvordan skal vi verne om rottene? Hvorfor skal elefanter ha et bedre vern enn alle andre dyr? Fordi de er rosa og har tissen i ansiktet? Nei slutt og tulle. | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2013-03-06 16:02 | |
![]() | Ja, gjør det, Snømannen. | |
| Audioman | 2013-03-07 20:31 | |
![]() | Sikker på at denne tråden ikke er snikreklame for det nye kjøpesenteret i trondheim???? | |