Spillrom
Sjiraffen | 0 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 0 |
Mobilspill
Pågående | 8 468 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
BulletproofC | 2020-09-15 16:32 | |
![]() | Ildspåsettelsen i Moria ville enkelte skylde nynazister for. Så var det 5 afghanere sol.no/studio/sol-li...po st=42689 | |
BulletproofC | 2020-09-15 16:34 | |
![]() | En drøy sammenligning å sammenligne dagens flyktninger med krigen. Som enkelte også ville kalle et Holocoast for flyktningene. Da er man passe historieløs. | |
GreteSB | 2020-09-15 16:45 | |
![]() | Kan dere ikke bare si dere ikke er interessert i å støtte Dråpen i havet da? Det er støtte til dem denne tråden handler om. Dråpen i havet gjør jo akkurat det dere vil, går jeg ut fra, hjelper de der de er. De gjør en kjempejobb. | |
SpecTor - Ikke medlem lenger | 2020-09-15 16:48 | |
![]() | Drøyt å rope opp om "påtatt godhet". | |
BulletproofC | 2020-09-15 16:53 | |
![]() | Ildspåsettelsen i Moria ville enkelte skylde nynazister for. Så var det 5 afghanere sol.no/studio/sol-li...po st=42689 | |
BulletproofC | 2020-09-15 16:54 | |
![]() | Ja den godheten er ikke mye verdt | |
SpecTor - Ikke medlem lenger | 2020-09-15 17:01 | |
![]() | Kan du forklare hva du legger i "påtatt godhet". Det var du som brakte uttrykket på banen. | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-09-15 19:37 | |
![]() | Nei Bullet; menneskene i denne leiren bryr seg ikke om godheten er påtatt eller ei. Og vi som innehar denne påtatte godheten, vi tenker at påtatt godhet er bedre enn ingen godhet. Og dere som ikke har godhet verken i den ene eller andre varianten, dere lever sikkert godt med det. Så er det jo bare å si det så enkelt som at dere ikke vil støtte Dråpen i Havet og menneskene i Moria-leiren. | |
SpecTor - Ikke medlem lenger | 2020-09-15 20:01 | |
![]() | Her lukter det Listhaug og godhetstyranni lang vei. | |
BulletproofC | 2020-09-15 20:21 | |
![]() | De godene dere tar som en selvfølge idag vil stoppe. Pga et krakk i Norges økonomi. Les litt statistikker. Økonomiforståelsen deres utover det å handle på tilbud og kjøpe utgåtte varer ser jeg ikke. Samfunnsansvaret ovenfor landet vårt bærer så langt at vi må ta inn de vi ser av folk i som slåss på grensene. Vi er ikke i nærheten av Sverige i integrering. Og selv der er det følgetilstander der svenskene rømmer. Hva Vil dere? | |
BulletproofC | 2020-09-15 20:25 | |
![]() | Skattetrykket vil øke. Hvor mye er du villig til å betale titusener mer i skatt? Olje og pensjonsfondet blir et musepiss av det vi trenger. Fordi renter vil øke, pengebruken vil ende med inflasjon. Skal vi la være å bruke penger på de som bor i Norge. Spare ja, si det når du trenger en operasjon da. | |
BulletproofC | 2020-09-15 20:45 | |
![]() | Mange millioner deriblant yezidiene, ofrene etter IS, muslimske krigere, og de venter på å kunne få komme hjem der de høre til. Det er bare en gruppe. Fortsatt henger dere opp i noen som vil og skal komme seg til Norge fordi de har hørt at her kan de få det så bra. Hvilken rettferdighet er det dere skriver om? Og hva hadde det der med Listhaug å gjøre? Godheten deres rekker til å få flyktninger inn til landet så fremt dere slipper å betale noe selv. Jeg har gått nok innsamlingsaksjoner og kommet til stille hus i såkalte bra bebyggelse. | |
GreteSB | 2020-09-15 20:54 | |
![]() | I all verden! Her snakker vi om å gi av våre egne penger til Dråpen i havet som hjelper til "der de er". Du får heller starte en egen tråd hvis du vil diskutere innvandring/flyktning/asy lpolitikk. | |
Cygnus | 2020-09-15 22:36 | |
![]() | www.facebook.com/672...00 5621140/ | |
lind | 2020-09-15 22:36 | |
![]() | Skulle skrive noe her ,men denne tråden som andre sklir helt ut - igjen ! | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-09-15 23:20 | |
![]() | DRÅPEN I HAVET. Ja, så fint kan det sies. Det vi bidrar med er som en dråpe i havet; men det hjelper noen. Og det har ingenting med godhet å gjøre. Hvordan defineres godhet? Ikke vet jeg. Jeg gir fordi det er en plikt å hjelpe. Fordi jeg tenker at det kunne ha vært meg som trengte hjelp. Og, som Grete skriver: Denne tråden handler ikke om hvor mange Norge skal ta i mot. Den handler om å sende noen kroner til dem som skal leve i denne leiren; så de kanskje kan få det bittelitt bedre, i en periode. Stakkars dere som ikke kan skjønne det. | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-09-15 23:29 | |
![]() | Ja, veldig bra innlegg av Geir Lippestad på FB, i linken som Cygnus la ut. | |
Vannmann | 2020-09-15 23:32 | |
![]() | Folk må da få gi til akkurat de organisasjonene de vil, Ordputter. Jeg er fast giver til Unicef, f.eks. Men, her var det faktisk du som startet innvandringsdiskusjonen gjennom å ta til orde for å ta i mot langt flere enn de 50. Men, vedr. den linken du la ut nå, Cygnus. Jeg skjønner virkelig ikke hvor vanskelig det skal være å se forskjellen på de gruppene han nevner der. For der funksjonshemmede, arbeidsledige, rusmisbrukere etc., er ufravikelige og selvfølgelige byrder for en velferdsstat, så er mottaket av flyktninger og migranter til et høyteknologisk og høykostland som Norge noe vi selv bestemmer omfanget og kostnaden av gjennom politiske valg og avgjørelser. Og de førstnevnte er også de første som rammes når utgiftene av det siste blir for høye. Og da igjen : Hvor lurt er det å fortsette å bruke milliarder fra statskassen på denne måten? Er dette virkelig den beste måten å hjelpe flest mulig, best mulig på når man ser på kostnadene opp mot nytte og omfang? Jeg er dypt uenig, og synes hele Moriadiskusjonen, hvor vi nå skal ta i mot folk derfra på bekostning av kvoteflyktninger som allerede står i kø i systemet til FN, vitner om en form for empatisk narsissisme, hvor alt fokus rettes mot det «jeg» ser nå, og resten av verden knapt eksisterer. Vi kan ikke drive bistand og humanitær hjelp på den måten. | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-09-15 23:54 | |
![]() | Nei, hvor har du det fra at Norge skal ta imot færre kvoteflyktninger hvis vi tar imot 50 mennesker fra Moria-leiren? Det du sier er at Norge da skal ta imot 50 færre kvoteflyktninger. Nei, tviler sterkt på at det stemmer. Og så handler ikke denne tråden om dem som eventuelt skal komme til Norge. | |
Alina1960 | 2020-09-16 00:06 | |
![]() | Bra skrevet av Lippestad. | |