Spillrom
Sjiraffen21
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
1
Innloggede22
Mobilspill
Pågående8 920

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
SpecTor - Ikke medlem lenger2020-09-14 19:56
Antall innlegg: 9

Dere står i bresjen for å hjelpe disse 70.000.000 flyktningene da kanskje?
Når dere ikke er opptatt av å tale mot at Norge skal ta i mot flere flyktninger, for det er det nærmiljøene som skal?
 
BulletproofC2020-09-14 20:07
Antall innlegg: 42

Eller som Farid Shariati, MDG talsmann sier det:
www.nrk.no/nyheter/m...1. 14329310
Det er en påtatt flyktningpolitikk.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-09-14 20:14
Antall innlegg: 4429

Dråpen i Havet heter denne tråden, og skulle være ne påminnelse om at vi kan hjelpe dem NÅ i den spesielt vanskelige situasjonen de er i.
Dette er ikke en tråd om innvandring.
Så trådstarters tanke var nok at vi alle kan bidra med noen hundrelapper. Jeg er fryktelig lei av å høre om denne "for eller mot" å hjelpe.
Skulle så gjerne ha sett at Vannmann og hans likesinnede hadde fått en liten smak av elendigheten disse menneskene opplever. Tenk å kunne sende dem ned dit, for godt. Ellers så velger jeg å fokusere på det lille vi kan gjøre NÅ: Send en liten sum til Dråpen i Havet.
 
BulletproofC2020-09-14 20:20
Antall innlegg: 42

Jeg gir penger til hjelpeorganisasjoner som td plan og uniceff som hjelper folk lokalt. Det burde andre gjøre også som vil hjelpe folk i nød.
 
Vannmann2020-09-14 20:20
Antall innlegg: 357

Jeg synes det er påfallende at det ikke finnes et eneste argument blandt de som ivrer for at Norge skal ta i mot flere flyktninger her.
Kun latterliggjøring og mistenkeliggjøring av andres motiver.

SpecTor : SSB og Brochmanutvalgene tallfester innvandringens årlige kostnader i Norge til et sted mellom 100 og 240 milliarder kroner.

Vårt totale bistandsbudsjett er på 40 milliarder.

Dette er så usolidarisk som man får det.
Vi belønner de som har midler til å komme seg til Europa for egen maskin, mens de aller fattigste sitter igjen med smuler.

 
Vannmann2020-09-14 20:25
Antall innlegg: 357

Unicef får bidrag fra meg også, BulletproofC.
Det er organisasjoner som de som trenger penger.
 
BulletproofC2020-09-14 20:35
Antall innlegg: 42

De som skriker høyt om gratis helse og tanstell kan se de som en utopi i fremtiden. Og det blir bare en forsmak på problemene. Olje og pensjonsfondet være ikke evig. Og nå får vi heller ikke ta opp mer olje i den utstrekning vi har gjort.
PENGER ER IKKE ALT SA KAKSEN, men hva gjør vi med gjestene våre når gryta er tom?????
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-09-14 20:39
Antall innlegg: 4429

Synes denne tråden trenger en oppmuntring.

www.youtube.com/watc...mp ;index=1
 
BulletproofC2020-09-14 21:03
Antall innlegg: 42

Ja... greitt å slippe å tenke på noe skummelt ....☺
 
Vannmann2020-09-14 21:03
Antall innlegg: 357

Innvandringsaspektet var det du selv som trakk inn i denne tråden, Ordputter, da du mente vi burde ta i mot langt flere enn 50 stykker fra Moria-leieren.
Jeg har bare påpekt kostnadene. Som er astronomiske.

Men, hva gjør Moria-leieren så spesiell, utover at norske medier viser bilder av gråtende barn derfra hver eneste dag?
Det er jo haugevis av leire med forferdelige forhold rundt hele Middelhavet, som aldri vises på Dagsrevyen.
Hva gjør at du mener Moria-beboerne skal gå foran disse her, f.eks? www.infomigrants.net...ti on-camps

Har vi så liten tillit til FNs kvoteflyktning-system, at vi lar asylaktivister overstyre deres vurderinger?
 
BulletproofC2020-09-14 21:04
Antall innlegg: 42

Det var en smiley som smilte og ikke banneord
 
Dragedamen2020-09-15 12:14
Antall innlegg: 10

I alle dager! For noen hjerteløse kalkulatormennesker dere er!
 
SpecTor - Ikke medlem lenger2020-09-15 12:22
Antall innlegg: 9

Kan det tenkes at de har samme innstilling til hjelpetrengende her i landet.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2020-09-15 14:09
Antall innlegg: 4429

Ja, hjerteløse kalkulatormennesker var en god beskrivelse.
Hvis vi gir en hundrelapp hver, så utgjør det en forskjell for dem.
Tenk om det hadde vært oss? Ja, for det kunne ha vært oss. Vi er da ikke de spesielt utvalgte som har blitt håndplukket til å leve i et fredelig og rikt land ? Nei, det er rett og slett tilfeldig at det ikke er oss som bor i en flyktningleir. Så, hvis man greier å ta det perspektivet er det fullt mulig for de fleste av oss å avse 100,- (Aller helst litt mer).

Arnulf Øverlands ord : Du må ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv.

 
Cygnus2020-09-15 14:57
Antall innlegg: 44845

Jeg slutter meg til 'Hylekoret' (Ordputter og Dragedamen).

Lurer forresten på om det satt svensker under andre verdenskrig og holdt foredrag om å hjelpe dem der de er. Skulle ikke forundre meg!
 
BulletproofC2020-09-15 16:01
Antall innlegg: 42

Og hva med litt økonomisk edruelighet. Hinter til dere med den påtatte godheten. Stikk en tur innom sykehjemmene, der sitter det brukere som ikke ser annet en pleiere år ut og inn.
 
SpecTor - Ikke medlem lenger2020-09-15 16:15
Antall innlegg: 9

Forklar "påtatt godhet".
 
GreteSB2020-09-15 16:17
Antall innlegg: 7777

Hva har pasientene på sykehjem med dette å gjøre? Jeg besøkte mine foreldre på sykehjem jevnlig da de levde. Det gjør nok de fleste.

Det går fint an å ha flere tanker i hodet samtidig.

Jeg støtter Dråpen i havet og andre hjelpeorganisasjoner med det jeg kan.
 
BulletproofC2020-09-15 16:19
Antall innlegg: 42

Jeg ser stadig vekk her også at grupper settes opp mot hverandre. Jeg sier om dere bryr dere så mye, stikk en tur på sykehjemmet og gled en ensom sjel. Gi en slakt til uniceff, plan etc.
Tenk lengre enn nesehåra rekker.
 
Vannmann2020-09-15 16:31
Antall innlegg: 357

Det er vel nettopp mangelen på evne til å ha flere tanker i hodet på en gang som er den fremste mangelen til de som ivrer for å ta i mot flere fra Moria, Grethe.

Det finnes ikke konsekvenser for noen eller noe, virker det som.

Forøvrig bare å gratulere Cygnus med den dummeste sammenligningen jeg noensinne har sett.

1. Nordmenn i Sverige under krigen kostet ikke den svenske staten 20 mill pr.stk.
2. De aller, aller fleste reiste hjem igjen etter krigen.
3. Sverige VAR jo nærområdet. Ingen nordmenn flyktet gjennom 20 land for å "shoppe" land.

Det er merkelig hvor vanskelig det skal være å nå igjennom med selv de enkleste og overveldende samfunnsøkonomiske aspekter her.
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?