Spillrom
Sjiraffen | 9 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 9 |
Mobilspill
Pågående | 8 748 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Snømannen | 2012-08-01 15:02 | |
![]() | Vi bærer alle på en drøm om å få så mye ***** at den blir øm Det vindunderlige skal skje at drømmen blir sann og åpningen står der som en bergvegg i sola og tidlig en morgenstund skal kilden springe. og jeg skal gli inn på en bølge av fryd. På surfbrett. | |
Murfen - Ikke medlem lenger | 2012-08-06 04:29 | |
![]() | Herregud..., for noen fantastiske, flotte, triste, artige , varmende, melankolske, ettertenksomme, drømmende, osv.... dikt fra dokker alle! Så inni granskauen bra!!! Æ bidrar med mine: - Æ ser ikkje så bra... - men æ høre jævla dårlig :-) - Æ e ikkje så sterk i arman... - men i beina e æ svak :-) - Æ e kje så god... - men æ e jævla ivrig :-) | |
solfridpeder | 2012-08-06 07:40 | |
![]() | Sorgen og ensomheten.Sorgen har dine og andres tårer.Ensomheten bare dine.Sorgen har trøst og omsorg,ensomheten taushet og kulde.Sorgen har nåtid og fremtid.Ensomheten nåtid og fortid--kanskje til etter tanke det som nå skjer.------ | |
Gollego | 2012-08-06 08:52 | |
![]() | Et av mine egne dikt :) Tapt Liv Hun lever sitt liv i tåka på jakt etter neste rus Det var ikke sånn det begynte Før levde hun i sus og dus Det begynte jo ganske uskyldig Et blås sånn i ny og ne Ung og nyskjerrig på livet For noen konsekvenser det ble Hennes ansikt er blekt og slitent kroppen er utslitt og tynn En gang var hun vakker og frodig å se henne nå er så synd Jeg har pratet så mange ganger Hun sier at jeg er så snill For jeg vil jo så gjerne hjelpe Men nytter ikke når hun ikke vil Jeg har så mange minner Og ser jenta hun engang var Noen ganger så er hun så fremmed Skjeldent jeg ser henne klar Hun selger seg selv for å klare å sette neste sprøytestikk Aller helst vil jeg bare gråte over livet hun aldri fikk Gro Anita D, April 2010 | |
USA - Ikke medlem lenger | 2012-08-07 00:03 | |
![]() | Alle skal vi vandre herifra alle har vi ulike forutsetninger, ulike liv, ulike erfaringer spørsmålet vi får ved himmelens port: Hva gjorde du med det du hadde ? Dette spørsmål vil vi bli stilt alle som en Dette forteller dem som er kommet tilbake fra dødens rike til livet på jorden | |
USA - Ikke medlem lenger | 2012-08-07 00:08 | |
![]() | Det som egentlig teller finner vi mer ut av dess lengre vi lever ikke vil jeg si hva det er jeg har funnet ut for da taper det liksom noe av sin kraft, på kort sikt, men ikke på lang sikt likevel holder jeg tett | |
USA - Ikke medlem lenger | 2012-08-07 00:12 | |
![]() | Gollego: forsiktig med å påføre din venninde et tapt liv, hun har hatt et liv, med sine erfaringer som sikkert er rikt for hennes sjel i evighetens perspektiv. Det som ser avdanket og nedbrutt ut på utsiden er hammeren og meiselen som utformer en vakrere og rikere sjel | |
USA - Ikke medlem lenger | 2012-12-08 23:10 | |
![]() | Fantomet ordner opp Hans styrke er enorm Spør han om hjelp Og han hører dine ord Og hjelpen vil du få | |
Red - Ikke medlem lenger | 2012-12-09 00:59 | |
![]() | Barndomsminne -Ho legg seg på årene og rør med tunge tak i ein nyst tjærebredd robåt Ho rør ut over vika utover mot havet Ho er 14 år og eig ein bit av æva og er fri. | |
USA - Ikke medlem lenger | 2013-01-16 20:29 | |
![]() | Idol Nå er idol igang igjen jeg er så redd at vi ender opp med en vinner som synger falskt så blir Norge plaget av vedkommende i flere år et vakkert utseende en eller annen charm men en sangstemme som er vakker bare hvert 2.sekund og Norges TV-seere skal i flere år oppleve en indre følelse av usikkerhet, uro og stille spørsmålet: Hvordan vant du idol ? Men Kurt. Du er bra ! | |
Audioman | 2013-01-18 10:35 | |
![]() | No har æ røkka ne fra 2000 ranking-poenga å havna et sted rundt 1500 da Men majorn e støgg brikkan e itj go å æ e ikke trøgg på at det bli likar no Man får bit tennern sammen å klatter litte ette kvart å styr forsiktig unna drammen sorgan drukne sekkert snart | |
USA - Ikke medlem lenger | 2013-01-29 01:36 | |
![]() | Verdifull egenskap Har du en egenskap som ikke kan overgås av en maskin Ja så er det en særlig verdifull egenskap | |
baremeg60 | 2013-01-29 11:11 | |
![]() | Så mange flotte dikt! Et av mine favorittdikt er Syndefall av Andre Bjerke - en bibeltekst som er "en smule" omskrevet med mye humor ;) Vel verd å lese, men diktet er såpass langt at jeg velger å legge inn en link heller enn å lime det inn her. tankesone.origo.no/-...ch eckpoint | |
Harry 2012 | 2013-01-30 11:02 | |
![]() | Når du vert gamal og minne er skralt ser du det vrange og det som er galt medan dei som er unge og lever no er nett slik du var og vil gjerne bli to Dei har sine drøymar nett slik som deg strevar med sitt på den livslange veg ligg vaken om natta og tenkjer på dagen på arbeid og fritid og mat i magen Dei trur på ei framtid så lys og blå så møter dei kvardagen litt meire grå ein lærer på skulen men mest i livet at livet er meir enn eit pust i sivet Det står i boka korleis det skal gå om hus skal reisast og det skal stå soga fortel korleis ein skal te seg om det skal gå bra før ein legg i veg | |
USA - Ikke medlem lenger | 2013-02-02 14:21 | |
![]() | Its hard to be nice because some people are like primitive beings | |
wstine - Ikke medlem lenger | 2013-02-02 15:17 | |
![]() | Det er hardt å være ydmyk når man vet man er best (fantomets jungelordtak) | |
leonella | 2013-02-02 16:10 | |
![]() | Cranky Old Man What do you see nurses? . . .. . .What do you see? What are you thinking .. . when you're looking at me? A cranky old man, . . . . . .not very wise, Uncertain of habit .. . . . . . . .. with faraway eyes? Who dribbles his food .. . ... . . and makes no reply. When you say in a loud voice . .'I do wish you'd try!' Who seems not to notice . . .the things that you do. And forever is losing . . . . . .. . . A sock or shoe? Who, resisting or not . . . ... lets you do as you will, With bathing and feeding . . . .The long day to fill? Is that what you're thinking?. .Is that what you see? Then open your eyes, nurse .you're not looking at me. I'll tell you who I am . . . . .. As I sit here so still, As I do at your bidding, .. . . . as I eat at your will. I'm a small child of Ten . .with a father and mother, Brothers and sisters .. . . .. . who love one another A young boy of Sixteen . . . .. with wings on his feet Dreaming that soon now . . .. . . a lover he'll meet. A groom soon at Twenty . . . ..my heart gives a leap. Remembering, the vows .. .. .that I promised to keep. At Twenty-Five, now . . . . .I have young of my own. Who need me to guide . . . And a secure happy home. A man of Thirty . .. . . . . My young now grown fast, Bound to each other . . .. With ties that should last. At Forty, my young sons .. .have grown and are gone, But my woman is beside me . . to see I don't mourn. At Fifty, once more, .. ...Babies play 'round my knee, Again, we know children . . . . My loved one and me. Dark days are upon me . . . . My wife is now dead. I look at the future ... . . . . I shudder with dread. For my young are all rearing .. . . young of their own. And I think of the years . . . And the love that I've known. I'm now an old man . . . . . . .. and nature is cruel. It's jest to make old age . . . . . . . look like a fool. The body, it crumbles .. .. . grace and vigour, depart. There is now a stone . . . where I once had a heart. But inside this old carcass . A young man still dwells, And now and again . . . . . my battered heart swells I remember the joys . . . . .. . I remember the pain. And I'm loving and living . . . . . . . life over again. I think of the years, all too few . . .. gone too fast. And accept the stark fact . . . that nothing can last. So open your eyes, people .. . . . .. . . open and see. Not a cranky old man . Look closer . . . . see .. .. . .. .... . ME!! | |
AaseB | 2013-02-02 16:23 | |
![]() | Rørande vakkert, leonella! Dette skulle hengt på oppslagstavla i alle sjukeheimar. | |
USA - Ikke medlem lenger | 2013-02-02 17:16 | |
![]() | Interessant dikt leonella. Livets A til Z. | |
USA - Ikke medlem lenger | 2013-02-10 02:43 | |
![]() | If you think you are to small to make a difference, try sleeping with a mosquito. | |