Spillrom
| Sjiraffen | 6 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 6 |
Mobilspill
| Pågående | 8 769 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| wstine - Ikke medlem lenger | 2013-02-27 16:24 | |
![]() | SIRKUS Et begredelig, men sikkert vårtegn er SIRKUSENE som inntar by og land. Sirkus er dyreplageri av verste sort. Styr unna folkens, styr unna! Til orientering! www.dyrebeskyttelsen...us artister Sjekk linken | |
| Happy4You | 2013-02-27 20:11 | |
![]() | Wstine - sirkus blir etter min mening INGEN sirkus uten dyr . Mange utaler seg om dette. og mange vil ha elefanter og andre dyr med i sirkusene og mange vil ikke ha de med.. Derrimot vil JEG ha dyr med på et sirkus ^^. Det er min mening da :) | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2013-02-27 20:12 | |
![]() | Vet du hvordan elefantene trenes opp til å lære triksene sine, Happy4You? | |
| Happy4You | 2013-02-27 20:19 | |
![]() | ja. faktisk, har lest mange saker om det - men de hører til i sirkus synes jeg.. det er greit at dere ikke liker dyr på sirkus - men barna blir fasinert av dem :) | |
| bris1 | 2013-02-27 20:34 | |
![]() | Sirkus er bedre uten dyr! Besøk svenske Cirkus Cirkør, det er nysirkus på sitt aller beste. | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2013-02-27 20:36 | |
![]() | Ja, hvis barna synes det er morsomt, så.... | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2013-02-27 23:29 | |
![]() | lest linken happy? empati ...... et fremmedord i din verden? en menneskerett å se elefanter danse rundt på en liten taburett? | |
| trud | 2013-02-27 23:50 | |
![]() | det er ikke bare elefanter som danser rundt på 'taburetter'. noen gjør det for moro skyld - men de fleste gjør det for å overleve... livet er ikke for amatører!!! | |
| alien46 | 2013-02-27 23:58 | |
![]() | Fra NOAH's side - Dyr i sirkus – tvunget til å underholde www.sirkus.info/sirkusfil m/ Dyr i sirkus er ikke frivillige artister. Dyr i sirkus lever mesteparten av sitt liv uten å få utfolde sine naturlige behov. Elefanter, lamaer og hester som lever i flokk og former sterke vennskapsbånd, tvinges til å leve adskilt fra hverandre eller i så trange omgivelser at normal sosial adferd er umulig. Dyr som i det fri beveger seg over store avstander, holdes lenket fast eller i trange innhegninger. Dyrene transporteres nesten hver dag gjennom sesongen. Kunstene som dyrene tvinges til å utføre er ikke «lek», men innlærte øvelser som er meningsløse og ofte belastende for dyrene selv. Det er vist at vold brukes i trening, og redskaper som elefantkrok og pisk påfører dyrene smerte. For de som våger å se sannheten: vimeo.com/11214114 Håper linken funker. | |
| alien46 | 2013-02-28 00:06 | |
![]() | Flere dokumentasjoner på hva dyr gjennomgår for å more oss: www.youtube.com/watc...Qb eL-Hw00c www.youtube.com/watc...4N NiWbfB38 www.youtube.com/watc...yq xpPJ8MP8 www.youtube.com/watc...CK xNpnP5pM Listen er uendelig...søk selv på youtube: animal abuse circus | |
| ave - Administrator | 2013-02-28 00:17 | |
![]() | Den funker, det var et bedrøvelig syn. | |
| salute | 2013-02-28 09:38 | |
![]() | Cirque de Soleil er i Oslo fra idag og over helga med sin forestilling Alegria....virkelig verdt et besøk !! Ingen dyr ...men mange andre utrolige figurer.... | |
| braala | 2013-02-28 10:45 | |
![]() | Blir sikkert kjempebra...Kos deg! ....masse Alligria;-)))) | |
| braala | 2013-02-28 11:44 | |
![]() | Ingen vanlige dyr? Bare kodder og øner? | |
| Matsine | 2013-02-28 17:17 | |
![]() | Hehe! Kodder og øner? Jaja. Jeg tror disse dyrene faktisk LIKER jobben sin. Hvorfor skal da vi - idiotene - gjøre dem arbeidsløse? Alt dette hysteriet blir satt igang fordi de synes synd på dyrene, ikke hva disse dyrene er skapt til å gjøre. | |
| Snømannen | 2013-02-28 17:20 | |
![]() | Alle andre som holder dyr er snille og flinke. Det finnes ingen andre dyr eller mennekser som lider og vi har IKKE alle sett denne tråden minst tre ganger før. Naiv snillisme er tidens ånd, men noen ganger får jeg bare nok. Det finnes sikkert regler for dyrehold som gjelder for alle, også klovner. Beklager utbruddet ;-) | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2013-02-28 17:35 | |
![]() | Matsine, du skriver : "Jeg tror disse dyrene faktisk LIKER jobben sin. Hvorfor skal da vi - idiotene - gjøre dem arbeidsløse? Alt dette hysteriet blir satt igang fordi de synes synd på dyrene, ikke hva disse dyrene er skapt til å gjøre." Har du den fjerneste anelse om hvordan denne såkalte "treningen" av elefantunger foregår? Jeg blir rett og slett opprørt over å lese sånt du skriver her. Forbud mot elefanter og andre uegnede dyr i sirkus (i forhold til dyrenes naturlige behov) er allerede forbudt, eller under utredning for å forbys i de fleste europeiske land, og også i flere amerikanske stater, bl.a.California. Norge er i ferd med å bli en versting på dyrevelferd internasjonalt. DET er skammelig. | |
| nummer19 - Ikke medlem lenger | 2013-02-28 17:35 | |
![]() | Hva med kyr og okser som stues sammen inne i en fjøs bare for å gi oss melk eller en biff på bordet? Okser ser som regel aldri sollys i de årene de står i bås. Er ikke det like ille? Fugler som lever i bur som kjæledyr? Noen som mener at fugler ble skapt for å være innesperret i et lite bur mesteparten av livet? Mange av sirkusdyrene er dyr som har blitt funnet forlatt av foreldrene sine og mest sannsynlig aldri ville overlevd uten mennesklig inngripen. Mange eksempler av dette i norske dyreparker. Så kan man jo diskutere om det hadde vært bedre at dyret ble avlivet eller at det blir inngjerdet. La det være sagt at jeg er helt enig i at måten disse dyrene trenes opp på er forkastelig, og det livet de lever er ikke verdig det livet de skulle hatt. Men vi er litt rask til å dømme når vi selv putter okser i små båser hvor de står i møkka si, til de blir sendt til slaktern for å bli mat på bordet. Problemet til de fleste sirkusene er at de, som alle andre mennesker, kun tenker på penger og fortjeneste. Og slike verden er nå så bruker mange alle mulige midler for å få ekstra kroner i banken, selv om det går på bekostning av både dyr og natur. Ville sirkus blitt mer "akseptert" om man byttet ut elefanter med okser? | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2013-02-28 17:41 | |
![]() | Du setter fingeren på et ganske så vesentlig punkt, nummer19. Underholdning vs matproduksjon. | |
| Matsine | 2013-02-28 18:07 | |
![]() | Hvilke dyr har det da best? De som jobber på sirkus eller de som står på båsen? Jeg har hatt mange hunder og har trent dem - innen rimelighetens grenser. Det var utrolig glede når de fikk en opp-merksomhet etterpå. Jeg har faktisk sett hvordan endel dyr er blitt behandlet og er enig i at mange dyr blir mishandlet under trening fordi de "bare" er dyr. Men her er det et menneske som trener dem. Et menneske som ikke eier medfølelse, men da er det menneskene som har skylden, ikke dyrene. Med en skikkelig trener kunne kanskje dyrenes situasjon vært mye bedre og forbud hadde kanskje ikke vært nødvendig. Eller hva, Erik75? | |