Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 606

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
jaloh2008-09-03 20:38
Antall innlegg: 9

Jeg prøver igjen. Det hadde vært artig med en bingoliste med prosentandel bingo pr. kamp. Er det mulig å få statestikk på det??
Er det mulig å få svar på det, selv om jeg ikke kjenner alle her?
 
SyntaxError - Ikke medlem lenger2008-09-03 20:47
Antall innlegg: 640

Hehe Torill, bra ordleken stanset etter de 3 første ordene... :p
 
starey - Ikke medlem lenger2008-09-03 21:25
Antall innlegg: 956

Ja, jaloh, det er noe vi håper å få på plass. Som Mooseman nevnte kommer det forhåpentligvis en utvidet statistikk i fremtiden. :)
 
Katamarina2008-09-03 21:26
Antall innlegg: 59

Noen som har klart CØLIAKI ??
 
jaloh2008-09-03 22:01
Antall innlegg: 9

Takk for svar starey. Gleder meg
 
LoboTommy - Ikke medlem lenger2008-09-03 22:05
Antall innlegg: 170

trymare, du må nok fortsatt over 11228 før du kan snakke rekord. og det vet du godt :)

bp3.blogger.com/_JTq...ab ble2.jpg
 
get it here - Ikke medlem lenger2008-09-03 22:25
Antall innlegg: 132

katamarina: ja, eg har klart cøliaki. 2 blanke (a og i), 130 poeng, lynrask, tilfeldig.
 
qua - Ikke medlem lenger2008-09-03 23:21
Antall innlegg: 97

Det hender ikkje sjeldan at ein får lagt bingo av 7 bokstavar som blir utdelt i rett rekkjefølgje - berre å klikke i veg altså. Den mest spektakulære eg har fått av det slaget var såpass spesiell at ei gammal dame som meg nesten ikkje vågde å legge han ut; av bluferdighetshensyn skriv eg ordet baklengs her: KKIPÅTS.
 
Helen2008-09-03 23:23
Antall innlegg: 745

Min morsomste bingo var da jeg fikk utdelt følgende umulige brikker ved start: F I J S A F R, og da de etter litt flytting i holderen viste seg å bli
SJIRAFF :)

Jeg spillte selvfølgelig i sjiraffen
 
Ananda2008-09-04 00:18
Antall innlegg: 69

Mye morsomt å lese her. For en tid siden leste jeg her i forum at man kunne legge bingo med CRAWIEN. Ikke prøv det! Idag fikk jeg bokstavene og så viste det seg at det ikke gikk!
 
Katamarina2008-09-04 00:26
Antall innlegg: 59

Du mener CRAW-(liten L)-EN eller er det en i?
 
SyntaxError - Ikke medlem lenger2008-09-04 00:29
Antall innlegg: 640

Kan det være CRAWLEN du mener? Den skal gå sammen med crawl, crawle, crawlet, crawlete osv osv. (en drøss med endelser).
 
SyntaxError - Ikke medlem lenger2008-09-04 00:31
Antall innlegg: 640

Ordlisten har faktisk 37 linjer med crawl og crawle med endelser... Ikke rart listen blir gigantisk.
 
baltez - Ikke medlem lenger2008-09-04 01:58
Antall innlegg: 1398

jeg synes det er kjempeartig med å se hvem som har flest bingos per kamp, for da kan vi se akkurat hvem som jukser mest, og så slipper vi å spille med de mer! det er mange intelligente mennesker, men helt sikkert er det at hvis noen har i nærheten av en bingo per kamp i lynrask-modus, så er det akkurat hva du tror.....nemlig juks...!!
 
baltez - Ikke medlem lenger2008-09-04 02:01
Antall innlegg: 1398

bare for å moderere, man kan fint ha 1 bingo per match i snitt, hvis man har god tid.....men de fleste toppspillerene her spiller kun lynrask, og hvis man da har 1 bingo per kamp i snitt, er det pga kun en ting, som begynner på j.
 
Ananda2008-09-04 10:48
Antall innlegg: 69

Ja, selvfølgelig må det ha vært Crawlen og den lille Len har jeg tydet som I. Kan dere tro at jeg våknet midt på natten og plutselig forsto jeg sammenhengen. ! Er det flere som drømmer om ord om natten?
 
Torill2008-09-04 11:02
Antall innlegg: 3658

Jeg spiller ordspill i søvne nesten hver natt! Våknet en morgen etter at jeg hadde fått bingoen OVERTIDSNEKT. (Dagen før hadde jeg vært på kurs i fagforeningas regi, kanskje en sammenheng???)
 
sinecera2008-09-04 12:13
Antall innlegg: 285

Uff a meg. Har vi juksere her. Men hvordan gjør de det?
Baltez, vet du det, i så fall er jeg kjempeinteressert i å finne ut hvordan man kan jukse seg til flere bingoer. Kan man manipulere hvilke bokstaver man får ved å gå inn på koden til programmet?
Ironisk er forøvrig et ord på 7 bokstaver - les bingo.
Sparer man på ENE trenger man bare å ha et substantiv på fire bokstaver, for eksempel JUKS, og en kobling med et ord som trenger en E eller en N, eller deler av et substantiv på fem bokstaver hvis man kan kombinere med noe på brettet, f eks O og SMOS. Er man så i tillegg kjapp på avtrekkeren og i hodet (noe undertegnede ikke er) så er bingoen nær.
Forøvrig, er det noen som har lagt lange bingoer?
 
LoboTommy - Ikke medlem lenger2008-09-04 14:46
Antall innlegg: 170

det står en del om bingojuksing i disse trådene, for lett å jukse I og II:

www.ordspill.no/foru...ge =-0#3455
www.ordspill.no/foru...ge =-0#8078

da jeg skrev om juksingen følte jeg som baltez, at de som fikk ca en bingo per spill antagelig brukte anagramgenerator (dataprogram som lager bingoer). Jeg la ikke en eneste bingo på de første, tja hundre?, partiene mine.

men nå, noen måneder senere, må jeg gi mooseman rett: bingo ER en treningssak. jeg har nå perioder med mer enn en bingo per spill, og hadde for eksempel en rekke på 71 standardspill på rad med bingo. dette foregikk og foregår helt uten juks. noe annet ville jo være patetisk, ut fra at jeg gjerne poster anti-juks-innlegg på forumet. Spiller under fullt navn gjør jeg også.

jeg har lært mye av andre spillere, særlig agrippa og starey, om hvilke bokstaver det er lurt å spare på for å få gode bingolegg. jeg er for eksempel helt avhengig av e og kan ikke huske sist jeg la en bingo uten den bokstaven.

så. det er mulig å nå frem på ærlig vis. garantert.
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-09-04 14:46
Antall innlegg: 1944

baltez: selvfølgelig finnes det juksemakere overalt i samfunnet og også her, men....

Du kan ikke beskylde alle gode bingoleggere for juks!
Det er som og si at samtlige gode idrettsutøvere er dopet.

Dessuten har ikke lynrask eller normaltid noe med dette og gjøre.
De som er vant med og spille lynrask, har god tid til og tenke.

Jeg er ikke spesielt god bingolegger, men det er fordi jeg ikke konsentrerer meg om og finne de, eller spare på endelser.

Men jeg rekker fint og fly opp trappa en tur og hjelpe dattera mi med noe, snakke i telefonen, hjelpe sønnen min med lekser o.s.v. samtidig som jeg spiller, selvom dette er lynraske spill.

Ordspill handler om trening av ferdighet, og det hjelper godt med talent, akkurat som i alt annet man konkurrerer i. Noen har talent her, anre på fotballbanen ......

Beskyldninger om juks av enkeltpersoner må gå via spillvert, ikke i forum.

Og si at alle med god bingostatistikk er juksemakere, er på grensen.

 
Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?