Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 782

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
AaseB2018-02-03 00:19
Antall innlegg: 8147

Er det? Jeg tror jeg får omformulere meg litt, hvilke dyr får det bedre ved at du holder på å rakke ned på en hel yrkesgruppe her inne gang på gang? Er dette den beste strategien du kan by på for å hjelpe dem?
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-02-03 00:33
Antall innlegg: 1630

Ah, aase! Har du gått james i næringen?

Mener du seriøst at jeg rakker ned på en hel yrkesgruppe ved å fokusere på jævlige dyreskjebner?

Tror du seriøst at jeg kun engasjerer meg i ordspillforumet?
Så enkel er du ikke.

Men hvorfor ikke ta opp dyrevelferd også her? Og tro meg, jeg gjør det garantert igjen. Fordi det opptar meg, såpass har DU nok skjønt.

Så denne tråden, også, handler om uvettig dyrehold. Et sårt punkt visstnok for bønder fra Saltdal og Telemark.......






 
AaseB2018-02-03 01:56
Antall innlegg: 8147

Det at du her slett ikke fokuserer, men derimot generaliserer over en lav sko, hjelper hverken dyr eller mennesker etter min mening.
Det at jeg ikke har sansen for en slik framgangsmåte, betyr ikke at jeg forsvarer dyremishandling, som du prøver å hinte om her.
Jeg er glad for at folk som er seriøst opptatt av dyrevern, går fram på annet vis.



 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-02-03 02:01
Antall innlegg: 1630

Holy crap! Jeg hinter da ikke om at du forsvarer dyremishandling. Hvor har du det i fra?
 
Cygnus2018-02-03 02:23
Antall innlegg: 44845

Her må jeg si meg enig med ritalina - faktisk. Hun er opptatt av en sak som er viktig - og dersom en ikke skal/bør diskutere saker en brenner for i dette forum, får en heller nedlegge et forbud - men hvordan skal en da bestemme hva som er innenfor den tillatte grensen?
 
Jensine1 - Ikke medlem lenger2018-02-03 08:39
Antall innlegg: 1984

Enig at alle typer saker skal kunne diskuteres Cygnus, men som AaseB og jeg er inne på så er det rimelig å reagere på når en person gjennom mange år og så ofte hetser en yrkesgruppe. Det er helt sikkert mange som driver på med ordspill og som jobber innen jodbruket og som reagerer på denne stadige hetsingen fra en person. Husk at hver eneste ting man spiser som kommer fra landjorda inneholder ingredienser som en bonde har strevet for å avle frem.
 
AaseB2018-02-03 10:41
Antall innlegg: 8147

Det er lov å diskutere hva som helst her, Cygnus. Gjerne med et minimum av respekt for andre mennesker.

Det å påstå at bønder er dyremishandlere, blir provoserende i lengda etter å ha lest den samme påstanden over mange år fra trådstarter nå. Dessuten blir det kjedelig.
Jeg er ikke bonde, men jeg kjenner en del av de.
Jeg har generelt lite sansen for å generalisere store grupper med mennesker. Det er en forenkling som viser at du befinner deg langt unna det du påstår å ha greie på. Som med mange andre debatter for tiden, blir de viktige nyansene ikke tatt med. Skjære alle over en kam, er det noe som heter.

@ritalina: "...uvettig dyrehold. Et sårt punkt visstnok for bønder fra Saltdal og Telemark.", skriver du.
Hva er det du prøver å hinte om med dette, om det ikke er at vi som kommer fra disse stedene behandler dyr dårlig?
Du prøver vel på din måte å smalne inn fokuset på hvilke bønder som ikke har sansen for dyrevernarbeid. Du skal ha for at du prøver å ikke angripe alle i den omgangen, det er en forbedring.

Denne metoden å få i gang en debatt på, å slenge ut påstander om at en hel yrkesgruppe er onde mennesker, er umulig å forsvare seg mot.
Derfor mener jeg at det skaper lite interessante diskusjoner.

Om jeg skulle ha operert på samme måten, kunne jeg f eks lagt ut link til en av ganske mange artikler som viser at en barnehageansatt har blitt tatt for å forgripe seg på barn. Og da komme med noe sånt som at: hva er det med mannlige barnehageansatte?
Hvordan skal de mange jeg da tråkker på orke å begynne å forsvare seg med at de oppriktig bryr seg om barn? Når innledningen kaster beskyldninger mot alle? Det orker de aller fleste ikke.
Og heldigvis er jeg klar over at de alle fleste i den gjengen gjør en god jobb, og jeg ønsker ikke at de skal få gjennomgå for hva noen få andre gjør. Så om jeg skal uttrykke frustrasjon over at det foregår overgrep i barnehager og skoler, noe som jeg oppriktig synes er forferdelig, finner jeg en annen måte å formulere meg på.
Det finnes ondsinnede handlinger, men angrip de handlingene, ikke alle menneskene i gruppa.

Jeg har inntrykk av at intensjonen med disse gjentakelsene om de samme menneskene nå i årevis, ikke er et oppriktig forsøk på å diskutere problemer saklig. De fremmer ikke et trivelig diskusjonsklima, der flere folk får lyst til å delta med sine synspunkter uten å være redd for å bli hånet, mistenkelig- eller latterliggjort.




 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-02-03 10:53
Antall innlegg: 1630

Jeg kan ikke annet enn å le. Oppgitt vel å merke.

Uansett; det er en kjent sak at mange dyr lider pga vanskjøtsel, og det var temaet her. Ikke sant, dere to? Ja, det var dette med å holde seg til saken da, ikke sant admin?

Så langt aaseb og jensine.

------------------------- ---------

Vil legge til noe som er positivt; nemlig opprettelse av dyrepoliti, takk til frp der. Og nedleggelse av pelsdyrnæringen, takk til venstre der. Ønsker meg selvsagt et slagkraftig dyrepoliti og hurtiggang i nedleggelsen, vi får pushe på og aldri, aldri, aldri gi opp med å fremme og fokusere på dyrs velferd.
Selv i "det lille forumet vårt" (sitat aase).

 
AaseB2018-02-03 11:38
Antall innlegg: 8147

Du svarer kun på det du vil igjen, og vrir på det som blir sagt i tillegg. Lite interessant å fortsette når det er slik.
Dette er et mikroskopisk lite forum der antall detakere har gått kraftig ned de siste årene, det er det vel ikke noen tvil om? Om en tar vekk dem som kun bruker tid på ordspilleker, er det snart kun en håndfull igjen som ytrer seg.
Svært begrenset effekt om en virkelig ønsker å påvirke diverse samfunnstema, med andre ord for. Og altså gode muligheter for å slippe å bli motsagt, om en er ute etter det.


 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-02-03 11:45
Antall innlegg: 1630

Engasjerer i alle fall deg ;-). Den skal DU ha, aase. :-)

ps ang kraftig nedgang i antall deltakere; kan det ha med mobilmulighet å gjøre tror du?
 
AaseB2018-02-03 11:58
Antall innlegg: 8147

Hva er mobilmulighet?
Jeg skriver fra mobilen nå, om det er det du tenker på at skulle være et problem.

Nedgangen har med at folk ikke synes det er interessant å delta, så enkelt er det. Hva det igjen kommer av, har jeg ikke noen fasit på, bare noen antakelser. Det kan hende vi ikke har gjort nok for å fremme et miljø der folk synes det er interessant å delta. Der har alle deltakere et ansvar.
Admin griper kun inn som admin når vi mener det bryter forumreglene vi har.
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-02-03 12:05
Antall innlegg: 1630

mobilmulighet...... at det finnes div muligheter via mobil, wordfeud f.eks som dekker scrabblebehovet. Men det kjenner du nok til.
Tror nok at du kjemper en forgjeves kamp om du tenker at det er brukere/admin på ordspill som har gjort for lite for å fremme et miljø her. Slik er utviklingen.

Men nå, tilbake til saken!!!
Ja til god dyrevelferd!
 
Cygnus2018-02-03 12:12
Antall innlegg: 44845

Når det gjelder antall spillere, er det vel hevet over enhver tvil at appen har ‘stjålet’ spillere fra den (opprinnelige) dataversjonen. Forum synes jeg er relativt likt over tid - dvs innimellom oppstår det krangler og det har det alltid gjort, og det har aldri vært slik at alle eller mange deltok i diskusjonene, det jeg kan huske. Men et par endringer har det vært, f eks geografitråden har avgått ved døden (og en gang må det skje både med tråder og spillere!)
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-02-03 12:16
Antall innlegg: 1630

ps administrator aase, du har en gang for alle åpnet opp for å bryte regelen om å holde seg til tema. Godt jobba ;-)
 
AaseB2018-02-03 12:44
Antall innlegg: 8147

Appen har stjålet spillere, og har i tillegg ført majoriteten av forumdeltakere over i ordspilleker-fanen siden den kommer opp øverst når en går inn via appen.
At det blir færre deltakere i andre diskusjoner, er vel litt forårsaket av det, ja. Facebook også har gjort sitt til at folk forsvinner fra debattene her.
Vær så god, nå kan du få fortsette med ditt, ritalina. :)




 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-02-03 12:47
Antall innlegg: 11608

Men, Facebook fantes da flere år før ordspill.no ble lansert.

(Bare for å avspore ytterligere)
 
Cygnus2018-02-03 12:50
Antall innlegg: 44845

Og litt avsporing til (men så får det være slutt!!! ;). ): tror ikke det er så mange førre som deltar i diskusjonene. Husker godt sure oppstøt om at det var noen få som alltid skulle uttale seg og alltid fikk uttale seg - som om ikke forumet var åpent for alle!
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-02-03 12:51
Antall innlegg: 11608

(Det skal vi bli to om, Cygnus!!!)
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-02-03 12:56
Antall innlegg: 1630

Men da folkens er det godt at det finnes en ritalina, en aase, en erik, en cygnus, en jensine som holder liv i forumet og som ikke lar seg stoppe av apper og wordfeuder og annet faenskap.

Og ja, hurra for ytringsfrihet og ordspill via pc. Hurra, hurra!

:-)
 
auau2018-02-03 18:10
Antall innlegg: 38010

. og kanskje et hurra for bøndene og - og begrave stridsøksa?
 
Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?