Spillrom
Sjiraffen17
Krokodillen2
Elefanten
Turneringsrom
1
Innloggede20
Mobilspill
Pågående8 920

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-15 23:12
Antall innlegg: 1630

Hat!
Hvor kommer alt hatet mot AP fra?
 
Cygnus2018-03-15 23:20
Antall innlegg: 44845

Det har jeg lurt på mye, ritalina - for det er både konspiratorisk og aggressivt. Sykt!
 
Cygnus2018-03-15 23:20
Antall innlegg: 44845

PS Har aldri stemt AP!
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-15 23:22
Antall innlegg: 1630

ps Ikke jeg heller!
 
Cygnus2018-03-15 23:35
Antall innlegg: 44845

Antar, ritalina, at du (og jensine?) stemmer Senterpartiet! ;)
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-03-15 23:43
Antall innlegg: 11608

Fra gammelt av så har jo utvilsomt Arbeiderpartiregjeringene alltid stått for den sterkeste motstanden, enten det har vært innvandringsspørsmål eller APs standhaftighet mot alt av liberalisering og privatisering, i direkte opposisjon til FrP.
Og på den samme tiden så var jo unektelig NRK en ren AP-bastion som ikke alltid behandlet FrP like pent. (Det må det være lov å si...)

Så har det vel bare ballet på seg oppover årene gjennom naturens gang?
For der hvor AP i dag ligner mer på Høyre, så er jo hatet mot FrP neigu ikke noe mindre i og rundt partier som SV eller Rødt i dag.

Bare etter dagens sirkus i Stortingssalen har det jo haglet med hatmeldinger og trusler mot Listhaug og FrP i avisenes kommentarfelt.
Flere av de måtte sågar stenges, så jeg.

 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-15 23:46
Antall innlegg: 1630

Artig cygnus, artig ;-). Etter alle disse årene, med mine uttallige innlegg, trådstarter, er det vel ingen som kan anta at jeg stemmer SP. Hahha, skjønningen cygnus :-)

Jensine får snakke for seg.
 
1976kjell2018-03-15 23:47
Antall innlegg: 538

Godt spørsmål Ritalina. Virker mer som dagens opposisjon og delvis media hater FrP
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-15 23:50
Antall innlegg: 1630

Ups, jeg glemte jo rent å linke. Her er den:

www.aftenposten.no/n...to risk-vis

 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-15 23:51
Antall innlegg: 1630

"Eilertsen sier også Ap har en spesielt utsatt rolle i norsk politikk, og norske kommentarfelt.

– Høyrepartiene må ta inn over seg at ingen partier er hatet som Arbeiderpartiet. Det må de ta på alvor."

Aftenposten 15.03.18
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-03-15 23:55
Antall innlegg: 11608

Hva Trine Eilertsen mener tar jeg bestandig med en stor klype salt.
For den damas FrP-hat overgår de flestes, og det påvirker hennes journalistikk og bias i så stor grad at man nesten kan spå på forhånd hva hun vil skrive.

Dette er nok et sitat som jeg stiller meg sterkt tvilende til.
Ja, det er mange som hater AP.
Men, er det virkelig færre som hater FrP i like stor grad?

Jeg tillater meg å tvile sterkt.
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-03-16 01:27
Antall innlegg: 1807


Jeg er "politisk evneveik" derfor skal jeg si noe om "hatet mot AP"...
Hat er primitivt . Mennesker som hater er primitive . Denne Eilertsendama ; hvordan kan hun si noe så dumt ? Skal ikke hun kommentere politikk ? ikke et realityshow . Og hvem er disse menneskene som skriver "hatmeldinger" og truer Listhaug ? Er de syke , av hat ? Friske mennesker hater ikke . Hvorfor har de ikke et litt bedre fokus ? Vi snakker om hat som om det skulle være noe som er håndfast ; det er det ikke , alt hat kommer inne i fra hvert menneske . Selvhat som må rettes utover . Ikke noe konstruktivt med hat i det hele tatt . Disse som skriver skitt i kommentarfeltene er mer enn evneveike . Sukk . Jeg leser aldri kommentarfelter , men samboeren gjør det av og til . Hvorfor kaller de det ikke bare " utluftingskanal " ? Lavmål . Burde ignoreres .
 
AaseB2018-03-17 09:39
Antall innlegg: 8147

For den som er interessert, gjøres det et godt forsøk på å forklare hvordan dette hatet oppsto i Dagbladet i dag:

www.dagbladet.no/nyh...k/ 69619730

Den høyreekstreme/nazistiske organisasjonen Vigrid lar det ikke være noen tvil om hva de mener om landets justisminister:"Sylvi Listhaug har vært Vigrid's yndlingspolitiker i flere år og gjort mer for Vigrid og vår sak enn vi har klart selv. For det er vi henne stor takk skyldig."






 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-17 10:15
Antall innlegg: 1630

For ordens skyld; link til Vigrid:

vigrid.net/svikfrp01.htm


Lurer på om Listhaug har tenkt å kommentere dette!
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-03-17 10:39
Antall innlegg: 11608

Disse linkene til nynasister, rasistiske FB-grupper, og andre mindre stuerene grupperinger har hun jo kommentert og tatt avstand fra hver eneste gang disse linkene har dukket opp.

Så også denne gang : "– Jeg kommer ikke til å beklage at jeg har mottatt blomster. Jeg tar fullstendig avstand fra folk som er nynazister eller fronter rasisme. Det har jeg gjort mange ganger."

Link : www.vg.no/nyheter/in...d- blomster

Og det er jo også mange helt normale mennesker som har sendt blomster til Listhaug her. Fra så godt som hele det politiske spekteret. (Nei, jeg er ikke blandt de)
Hvordan føler de det å bli satt i bås med nazister og rasister hver eneste gang det blåser opp?


Man kan jo like gjerne stille spørsmålet om hvorfor man (og pressen i særdeleshet) alltid kjører "Guilt by association"-kortet hver gang en politiker på høyresiden får støtte fra disse grupperingene.

For det ser man aldri skje på motsatt side, når f.eks. Moxnes eller Lysbakken får støtte fra Antifa eller andre ekstremistbevegelser fra ytre venstre med voldelig tilsnitt.
Det skjer titt og ofte, men omtales aldri.



 
AaseB2018-03-20 08:24
Antall innlegg: 8147

Jeg får ikke det innlegget over her ut av hodet.
Og inspirert av Eivind Trædals utbrudd i dagsnytt atten i går kveld, da han ble invitert til debatt sammen med to fascister, føler jeg for å hente opp denne tråden.

For folk som er interessert i debatteknikk er innlegget over her et interessant skue.
Det blir tatt i bruk flere virkemidler for å stoppe forsøket på å få noen videre diskusjon, og jeg er så frekk og fri nå at jeg vil ta for meg og forklare to av dem.
En av dem kalles whataboutism på fagspråket. Den er stadig brukt i offentlig ordskifte nå om dagen og er en vesentlig del av argumentasjonen de som befinner seg lengst ute på høyresiden i det politiske landskapet bruker for å slippe flere spørsmål i en krevende diskusjon.

Slik går du fram om du ønsker å benytte deg av den: Når plagsomme motdebattanter legger fram det de mener er godt dokumenterte fakta og forklaringer på spørsmål som tas opp, f eks det at nynazister/fascister ser seg tjent med å ha justisministeren på sin side som over her, drar de som ønsker å få en slutt på den diskusjonen fram påstanden om at anti-fascistene (Antifa) som er en like stor trussel mot samfunnet. En stor del av de som leser tror at det bare er egen uvitenhet som gjør at de ikke henger med helt, så ingen fare.
Kanskje noen la merke til i fjor sommer at Trump tok i bruk akkurat det samme grepet etter de nynazistiske demonstrasjonene i USA. Han likestilte fascisme med motstanden mot fascisme og slapp på den måten unna flere spørsmål. Det funka der også.
Over her ser vi også at det legges til et viktig adjektiv, de -voldelige- antifascistene.
Noen av oss fulgte litt med i historietimene, og det føles ikke feil å komme med påstånden at hadde det ikke vært for 1930- og 40-årenes til tider voldelige Antifa-bevegelse i Europa og USA, hadde andre verdenskrig fått et helt annet utfall.

Vi ser her at dette første debattgrepet følges opp av en påstand som mange fort kjenner igjen som en av de mest populære og brukte konspirasjonsteoriene; nemlig den som går på at det ikke er noen vanlige nyhetskilder (msm) som melder noe om aksjonene de voldelige venstreekstremistene gjennomfører, og da er det underforstått at det er fordi “pressen er kjøpt og betalt av venstresida.“ (Derfor trenger vi nettsteder som Resett, Rights og document som kan formidle sannheten.)
Det som gjør bruk av konspirasjonsteorier til en så effektiv diskusjonsbrems, er at en legger byrden med å motbevise at teorien en legger over på motstanderen, noe som ikke bare er svært vanskelig, det vil også være særdeles tidkrevende å gjøre for motparten.
En kan slenge en slik ut i en diskusjon og lene seg tilbake og føle at en har gjort jobben med å argumentere, og i de fleste tilfeller orker ikke motstander å fortsette lenger. Og så lenge en får siste ordet, har en jo vunnet.
Det finnes flere slike teknikker, men de blir ikke brukt i innlegget over her, så jeg skal ikke gå inn på dem nå.

Mitt råd til dere som skal debattere videre i forumet her inne, vær våkne og kritiske til hva som blir formidlet av påstander. Ikke ha respekt for folk som bruker slike teknikker, det er ingen som helst grunn til det.






 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-03-20 08:34
Antall innlegg: 11608

Ganske festlig at damen som selv avfeide resultatene fra de årlige Medieundersøkelsene under ledelse av professor Frank Aarebrot, som en "myte", ber oss andre om å være kritiske til hva man formidler av påstander.

Forøvrig ganske drøyt å kalle Lurås & Rustad for fascister.
Man kan være uenige med de, man kan synes de både skriver og tillater leserinnlegg etc. på nettstedene sine for forkastelige og hatefulle, o.s.v.. Men de er også "fascister", altså?

Jeg tror neppe jeg er alene om å mene det er omtrent like hysterisk som Trædals skammelige oppførsel i gårsdagens Dax18 hvor han gjorde hele debatten til en sirkusforestilling gjennom å oppføre seg som en rabiat og hylskrikende liten unge.

 
AaseB2018-03-20 09:12
Antall innlegg: 8147

Og dette svaret kommer fra en som gjentatte ganger må forklare at han holder til på venstresiden i norsk politikk. Det henger ikke på greip!
Å kalle Helge Lurås og Hans Rustad for fascister er ingen overdrivelse, hvem som helst kan søke opp hva de har drevet med de siste åra. Anbefaler for alle som ikke kjenner disse å gjøre det. En skal ha veldig spesielle briller på for å ikke se hva de driver med.
Gi meg heller ti rabiate forkjempere for anstendighet i samfunnet framfor en eneste av disse kalde, livsfjerne, beherskede fascistene.
Jeg gidder ikke mer, som sikkert flere alt har forstått nå.
Se opp for teknikkene som brukes, er mitt råd til folk som vil fortsette debatten her inne.
Det er opp til medlemmene hvordan forumet skal se ut, husk det!
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-03-20 09:30
Antall innlegg: 11608

Når det gjelder de voldelige venstreekstreme miljøene i Skandinavia (de overlapper hverandre, så det blir vanskelig å isolere det til kun Norge), så har Lars Akkerhaug skrevet mye om dette i Minerva.

Som f.eks. her (krever abonnement) : www.minervanett.no/p...ng -pobler/

Jan Kalleviks bok Xtrem, som tar for seg Kalleviks historie som en av lederne i det voldelige venstreekstreme miljøet her til lands, oppsummeres vel ganske greit med sitatet : "«Prøv så godt dere kan å ikke slå folk i hodet med balltrær. Svina skal få juling – men ikke drepes! For hva er poenget med å måtte sone en dom for å ha drept en nazi?»
Link til Akkerhaugs anmeldelse av boka : www.minervanett.no/e...vo ldsbruk/

Ellers er det bare å gjøre et enkelt nettsøk om temaet for de som vil.

Den planlagte nazimarsjen i Sarpsborg ble som kjent ikke avlyst p.g.a. frykt for voldsbruk fra nazistene, men fordi voldelige motdemonstranter meldte sin ankomst : www.sa.no/nyheter/po...-5 9-785261

..noe som ble utløst til fulle i Göteborg noen uker senere, hvor 11 "fredelige motdemonstranter" blir tiltalt og dømt for vold mot politiet : www.expressen.se/gt/...le r-domen/

Det samme miljøet, som også har et utstrakt samarbeid med norske bevegelser som f.eks. Motmakt m.fl. har også markert seg sterkt i den generelle voldsbruken i Sverige over mange år nå. Med en av de mest omtalte episodene var når to slovakiske arbeidere ble forvekslet med to nynazister, og mishandlet på det groveste : sverigesradio.se/sid...el =5868354

SVT og deres Uppdrag Granskning (tilsvarende Brennpunkt) har også gjort flere grundige gjennomganger av dette voldelige miljøet : www.svt.se/nyheter/g...a- valdsdad


Ellers viser jo en rekke forskningsrapporter på dette området at den høyreekstreme volden minsker når også innvandringskritikere, eller "fascister", også slipper til i samfunnsdebatten. Som klarlagt av Jacob Ravndals doktoravhandling om høyreekstrem vold og terror : www.sv.uio.no/c-rex/...-v old.html

Til sist vil jeg bare gi min fulle tilslutning til Lars Andreas Johanssons kronikk "Hvem er fascist når alle er fascister?", hvor hans konklusjon er at de stadige fascismeanklagene som spres over en lav sko kun tjener de egentlige fascistene.
Her gjengitt av Minerva (finner dessverre ikke den opprinnelige publiseringen i GP) : www.minervanett.no/h...fa scister/
 
AaseB2018-03-20 10:28
Antall innlegg: 8147

Imponerende!
Og særlig det faktumet at du tydeligvis konkluderer med at tankegodset til Hustad, Lurås, (Storhaug og noen flere som har gjort seg bemerket) vil løse problemene som finnes.


 
Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?