Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående9 090

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
berita2018-03-19 15:15
Antall innlegg: 848

Jeg skrev det siste her før jeg så ditt innlegg, abelon. Ting er avklart, og du er tilgitt av meg:-)-
 
Cygnus2018-03-19 15:24
Antall innlegg: 44845

Forøvrig savner jeg de trådene som omhandler ord og uttrykk - tror det var flere av dem før.
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-03-19 15:29
Antall innlegg: 1807


Så flott ! Sola skinner og fuglene kvitrer , og jeg er tilgitt !
Takk berita , satt pris på det .


 
bris12018-03-19 15:35
Antall innlegg: 2594

Med fare for å bli tatt for ditt alter ego, berita, så er jeg i grunnen veldig enig med deg hva angår den nye FB-gruppa. Var en sveip innom der, men innså fort at det ikke var et blivende sted. I utgangspunktet kan man vel diskutere hva som helst i forum, så lenge man utviser folkeskikk. Nå er (dessverre) forum skrumpet inn i den forstand at det er en håndfull medlemmer som deltar, og det går utover mangfoldet og bredden, synes jeg.
 
Cygnus2018-03-19 16:06
Antall innlegg: 44845

Vel, enig i at den har ikke helt kommet i gang ennå - men prinsipielt fatter jeg ikke hvorfor folk føler de må avsi offentlig dom. Enten vil en være med der eller ikke - og hvis ikke, hvorfor plapre i vei om det? Dette høres kanskje strengt ut, men jeg klarer liksom ikke forestille meg parallellen: at jeg skulle gå inn på en fb- side, tenke dette er dumt, og så skrive/snakke om det videre!
 
bris12018-03-19 16:24
Antall innlegg: 2594

Det var da svært, Cygnus. Jeg synes ikke jeg har verken plapret eller avsagt en offentlig dom over FB-siden. Jeg sier min mening uten å kritisere, og forbeholder meg retten til å gjøre det. Flott om du og flere har utbytte av å være med, men det har altså ikke jeg.
 
berita2018-03-19 16:30
Antall innlegg: 848

Nå er jeg litt sjokkert, du høres nesten frimurersk ut (ta det med en klype salt). Hvis man er, eller har vært, med på noe, en gruppe, en menighet eller hva det nå er, og dette er faktisk bare en Fb-gruppe, så har man nærmest taushetsplikt om hva man synes om det man er, eller har vært, med på? NB!: Å utlevere enkeltpersoner er noe annet. Bris1 sier bare at dette ikke var noe for henne, og det mener du er en "offentlig dom," og at hun "plaprer i vei". Unnskyld meg, men her syns jeg du er drøy.!
 
Cygnus2018-03-19 16:52
Antall innlegg: 44845

Men det har vært masse ‘diskusjon’ om denne gruppen, i flere andre tråder - og det var slett ikke myntet på bris (alene) men hun var den siste!! Skal jeg legge meg flat så er det i så tilfelle foran bris! Amen!!
 
Cygnus2018-03-19 16:56
Antall innlegg: 44845

Også gjentar jeg at jeg savner tråder som omhandler ord - er det noen som har gode ideer, blir jeg glad. Jeg hadde en gang en tråd som handlet om utdødde/døende ord - men den døde ganske rart!! :)
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-19 16:59
Antall innlegg: 1630

Holy crap!

1. De som vil være med fb-gruppa, er med i fb-gruppa.
2. De som ikke vil være med i fb-gruppa, er ikke med i fb-gruppa.

3. De som vil skrive i forumet, de skriver i forumet.
4. De som ikke vil skrive i forumet, de skriver ikke i forumet.

Verre er det ikke.
 
bris12018-03-19 17:02
Antall innlegg: 2594

Du må da tåle at FB-siden diskuteres uten å ta det personlig, Cygnus. Du fremstår her som «meningspoliti», og det vil du vel ikke. Ingen grunn til å flate ut, men jeg aksepterer det som vel skal være en unnskyldning til meg. Jeg er ikke lett å skremme fra forum, men kanskje det er lurt å unngå å bite hodet av den man er uenig med. Vi er få, og har ingen å miste, ikke sant ?
 
Cygnus2018-03-19 17:18
Antall innlegg: 44845

Jeg tar det overhodet ikke personlig, bris! Og hvis dette var hodebiting så legger jeg meg som sagt flat!
 
bris12018-03-19 17:31
Antall innlegg: 2594

Forbeholden unnskyldning, i god tidsånd ;-)).
Spøk til side, du skal ha for glød og engasjement. Ferdig med den saken.
 
Cygnus2018-03-19 17:46
Antall innlegg: 44845

:)
 
berita2018-03-19 20:29
Antall innlegg: 848

Fb-gruppa har oppstått og er fortsatt under Ordspills paraply. Derfor bør ordspillmedlemmer ha en selvfølgelig rett til å spørre om hva som er formålet med den og hva som skjer der. Det må gå an å stille saklige spørsmål og få saklige svar, og det uten at noen blir sinte. Hvis det ikke er greit for medlemmene i fb-gruppa (og evt. eks-medlemmene) å snakke om hva som skjer eller ikke skjer der, er det ille syns jeg. Da har vi et ordspillforum der alt er åpent og ei "hemmelig" gruppe der man må melde seg inn for å få vite noe som helst. Og er man innenfor, får man munnkurv. Cygnus’ umiddelbare og skarpe reaksjon mot bris1, som ikke engang sa noe negativt om gruppa, er foruroligende m.h.t. åpenhet.

Kanskje dere planlegger et bankran eller det som verre er?
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-19 20:32
Antall innlegg: 1630

Statskupp, faktisk.

 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-03-19 20:46
Antall innlegg: 11608

Jeg er medlem, men har vel foreløbig ikke skrevet eller lagt ut noe der såvidt jeg husker.
Men, enn så lenge er det nok langt unna noe statskupp, berita.

Noen har delt bilder av hundene sine, og andre bilder av et par bingoer.
Ellers virker det som om folk synes det er gildt nok bare å kunne bli kjent utenom anonyme ordspillprofiler også.

Og skulle det mot formodning bli planlagt og gjennomført noe bankran, så lover vi å dele utbyttet broderlig med alle her på ordspillforumet også :)
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-03-19 21:15
Antall innlegg: 1630

Berita + flere? : Det er vel strengt tatt kun en ting du/dere kan gjøre; venne dere til tanken på at ja,...... det finnes en fb-gruppe, som alle er velkomne i. Stort mer er det vel ikke å si om den saken.
 
Mira7 - Ikke medlem lenger2018-03-19 21:41
Antall innlegg: 2459

Erik75, der må jeg bare si meg uenig... Dele utbyttet med alle her inne??? Vi må hvertfall diskutere det!! Men det gjør vi vel i fb-gruppa? Synes du var litt drøy der... :-D
 
Cygnus2018-03-19 21:42
Antall innlegg: 44845

Men vi vurderer vel ministerposter etter kuppet?
 
Viser siden: 1 2 3 4 5
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?