Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 798

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
ritalina - Ikke medlem lenger2018-07-02 17:04
Antall innlegg: 1630

cygnus, cygnus, cygnus; jeg har da ikke gitt meg? Hva er det du snakker om?

 
Cygnus2018-07-02 17:05
Antall innlegg: 44845

Ritaritaritalina- jeg siterer fra innlegget ditt:
‘Men kanskje ikke.’
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-07-02 17:12
Antall innlegg: 1630

Haha, jeg har da ikke gitt meg av den grunn. Hjelpe meg. Jeg la jo som kjent til og med ut en lenke i bygdedyrtråden.

Jaja.
Men altså; slutt med "sensasjoneringen"! Det tror jeg gavner de homofiles sak. Og tro meg, jeg heier på dem.
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-07-02 18:14
Antall innlegg: 11608

Oi.
Her har det eskalert, gitt.
Jeg får skrive litt mer, da.

Først og fremst har det aldri vært min hensikt å skulle såre noen her, eller å provosere så voldsomt at jeg blir anklaget for å mangle både kunnskap og skamvett.
Så vil jeg gjerne få spesifisere at jeg aldri har skrevet at negative holdninger til homofile *ikke* forekommer utenfor de konservative religiøse miljøene.
For selvsagt gjør det det fortsatt.
Og det vil det nok gjøre for all fremtid også.

Så mener jeg fortsatt at disse holdningene først og fremst finnes i konservative religiøse miljøer.
Dette baserer jeg på offentlige undersøkelser, både Bufdirundersøkelsene som det er henvist til her, og andre offentlige undersøkelser som tar for seg holdninger innenfor religiøse miljøer.
Jeg for min del finner fortsatt en veldig stor sammenheng mellom disse miljøene, og utbredelsen av negative holdninger til homofili.
Igjen uten at jeg dermed har sagt at slike holdninger ikke finnes utenfor disse.

Men, når man har jevnlige undersøkelser på området som viser en så markant og entydig nedgang i disse negative holdningene på landsbasis, og man ellers ser en så sterk korrelasjon mellom religion og de samme holdningene i de ulike områdene, så blir jeg også litt matt av at man fortsatt trekker frem avisenes kommentarfelt som bevisføring for at dette er så utbredt overalt.
For i kommentarfeltene kan man finne støtte for en nesten hvilken som helst påstand, uansett hvilken vei man ser.

Nå har man nettopp gjennomført Pride-festivalen i Oslo, med rundt 250.000 glade mennesker i og rundt opptoget, med politi og militære i paradeuniformer først i toget, med ministre og statsministre både i tog og på talerstoler, og en heidundrende positiv mediedekning landet over.
Det er det neimen ikke alle land som kan skryte av.

Og det som nok gjør at jeg stusser såpass på den konsensusen jeg opplever her inne, er denne ensidige fokuseringen på det negative, når absolutt alle undersøkelser viser at denne utviklingen går i veldig riktig retning i et veldig raskt tempo nå.
Så er det alltids noen miljøer som henger igjen, og jeg synes med all respekt ikke det er det minste rart at vi finner de dårligste tallene i det man i dagligtale like gjerne omtaler som «Bibelbeltet», når man vet hvilke holdninger som fortsatt er knyttet til de religiøse miljøene der på dette feltet.

Og jeg tror neppe man vil nå et evt. mål om 0% som «grøsser ved tanken på homofile menn».
For, som Bufdir-undersøkelsen fra 2017 viser, så finnes det også folk som synes det er ukomfortabelt å ha en heterofil mann/kvinne som statsminister.
Så noen vil det alltid være, uansett hva som er temaet.
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-07-02 18:22
Antall innlegg: 1807


Dessverre, så "henger" nok de religiøse miljøene noe etter den positive utviklingen ja. Synd men sant.
 
AaseB2018-07-02 19:17
Antall innlegg: 8147

For ordens skyld: Påstanden om at noen mangler kunnskap og skamvett var nok ikke myntet på deg, Erik.
 
ritalina - Ikke medlem lenger2018-07-02 19:24
Antall innlegg: 1630

Noen mangler kunnskap og skamvett, hilsen aaseb.

;-)
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-07-02 20:20
Antall innlegg: 11608

Det er det jo ikke enkelt å vite så lenge du konsekvent holder deg til å bruke "enkelte" eller "noen" om de du kritiserer, Aase.

Hva med å heller si rett ut hva du mener, i stedet for å drive med den typen insinuasjoner?
 
AaseB2018-07-02 20:49
Antall innlegg: 8147

Det er helt på grensa til komisk at jeg må presisere at den delen av kommentaren min var beregna på Mira7. Så lenge det virket som at i alle fall hun forsto at jeg snakket til henne og at det handlet om hva hun fortalte, er det ikke viktig for meg hva andre måtte tolke ut av det.
 
Mira7 - Ikke medlem lenger2018-07-02 21:43
Antall innlegg: 2459

Jeg skjønte det, AaseB!;)
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-07-02 22:01
Antall innlegg: 1807


Og dermed gikk alle glade og fornøyde i seng med et stort smil om munnen; og drømmer søtt om Ordspillforumet som vi er så glad i :)
 
Emil19602018-07-03 15:47
Antall innlegg: 12844

Ja , og hipp hurra for MANGFOLDET !
 
Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?