Spillrom
Sjiraffen22
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede22
Mobilspill
Pågående9 055

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
berita2018-09-22 19:33
Antall innlegg: 848

Skjønner at jeg ikke har fulgt godt nok med; Erik! Og, abelon, Märtha Louise kan vel godt spille Ordspill, hun, ingen forbud for prinsesser her, så vidt jeg vet. Du og jeg, som ikke har bilde, kan jo godt være henne uten at noen vet det:). Nå blir det søvnløse netter, nå!
 
Cygnus2018-09-22 19:38
Antall innlegg: 44845

Ikke auau! Men navnet begynner heller ikke på M- skjønt kan gjerne gratulere Märtha! Apropos bursdag så hadde vi for noen år siden en tråd hvor alle sa hvilket stjernetegn vi tilhørte - for å se om det var noen tegn som var overrepresentert!(og nei, jeg tror ikke på astrologi - ei heller på engler!!! Men litt gøy er det!!). Husker ikke hvem som vant - men det var mange Vekter (og jeg er Vekt - Erik også!!). Dagens gratulant er vel Jomfru?
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-09-22 19:45
Antall innlegg: 11608

Det tviler jeg på, siden hun jo har barn!
 
berita2018-09-22 19:46
Antall innlegg: 848

Nå blir jeg opptatt av ord igjen. Cygnus Du skriver "gratulant", og det ser ut som du mener personen som har bursdag og som blir gratulert. En gratulant er vel en som gratulerer noen.
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-09-22 19:49
Antall innlegg: 1807


Nei, jeg er ikke noe bursdagsmenneske. Og etter som årene går/flyr av sted; er ikke det en dag som er noe artig å tenke på egentlig. Så jeg lar sånne dager "forsvinne". Helt greit hvis det hadde gått "riktige veien", men det gjør jo ikke det... Skulle helst feira 30 års dagen 20 år på rad; det hadde vært noe å juble for det!
 
Cygnus2018-09-22 20:14
Antall innlegg: 44845

Du har rett i det, abelon, en gratulant er opprinnelig den som gratulerer, men blir ofte nå blandet sammen med jubilant - og fy skamme meg som fortsatte på den galeien! Jubilanten er altså Jomfru/Virgo - men også, som Erik påpeker, mor! (En ikke helt ukjent kombinasjon i enkelte kretser!)
 
Aran - Ikke medlem lenger2018-09-22 20:59
Antall innlegg: 6062

i snitt 30 ordspillere har bursdag hver dag og bare en av dem er veldig hyggelig ? Hva med de andre ? :)

Og i snitt har ca 14200 nordmenn bursdag hver dag.
 
berita2018-09-22 21:11
Antall innlegg: 848

Er du i egentlig i gang med "Tampen brenner", Cygnus, (veldig hyggelig kvinne, har barn, fornavn begynner ikke på M, stjernetegn Jomfru)? Jeg vil ikke gjette mer, sier bare "gratulerer, kjære ukjente jubilant", håper du har fin bursdag:)
 
Cygnus2018-09-22 21:17
Antall innlegg: 44845

Og: Har vært spillvert!
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-09-22 22:16
Antall innlegg: 1807


Puh! Nesten glad for at ikke "engledama" er Ordspiller. Hun er vel ikke helt dum den dama; så hvorfor surre med engler. Kanskje Djevelskolen neste gang.
Der kan du og jeg melde oss på Aran.
 
Aran - Ikke medlem lenger2018-09-22 22:29
Antall innlegg: 6062

abelon det verste jeg vet er djeveldyrkelse :). Jesus er mitt forbilde :)
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-09-22 22:45
Antall innlegg: 1807


He he, nå beit du på igjen, eller? Jeg har verken "Djevelen" eller "Jesussen" som forbilde. Forbilde eller bakbilde… Har heldigvis ikke noe spesielt forhold til noen av dem; men kan jo være nysgjerrig på de som har det. Men, her sporer jeg av igjen! Det er ikke meninga, men folk med ADHD kan ikke noe for det. Enda godt man ikke kjører tog.
 
Aran - Ikke medlem lenger2018-09-22 23:20
Antall innlegg: 6062

Jesus har alltid vært mitt forbilde, men jeg er ikke typen som annonserer dette for folk.

Husker jeg vant en tegnekonkurranse på barneskolen der oppgaven gikk ut på å tegne Jesus i en eller annen situasjon. Det var bare de som ble regnet som gode tegnere som på forhånd hadde meldt seg på til denne konkurransen. Jeg hadde ikke meldt meg på. Men så kom inspirasjonen og jeg tegnet Jesus og en del andre personer i den typen klesdrakt de hadde på den tiden på det stedet der Jesus bodde. Leverte inn tegningen og vant tegnekonkurransen.
 
epleskall - Ikke medlem lenger2018-09-22 23:36
Antall innlegg: 235

Hvem sier at ML ikke er ordspiller?
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-09-22 23:45
Antall innlegg: 1807


Ja, det kan vel ikke skade å ha Jesus som forbilde. Men han var kanskje noe "oppskrytt"; og vel, var han kanskje bare en vanlig mann, en snekker, som noen ville lage et helgenbilde av?
Husker vi var inne i et ubebodd og falleferdig hus; og på veggen hang DET flotte bildet av Jesus og disiplene, med skikkelig flott ramme. Sikkert en reproduksjon, men flott. Jeg var/er også ganske god til å tegne; men lenge siden sist.

Kanskje vi skal gå tilbake til Cygnus bursdagsbarn? Jepp
 
berita2018-09-23 12:07
Antall innlegg: 848

En av de mer merkelige tråder som endte uten oppklaring og dermed i mystikken. Det neste blir vel at noen starter en ny i løpet av dagen og kaller den "Bursdag i går":-). Om noen har glemt bibelhistorien, Jesus hadde/har ikke bursdag verken går eller i dag. Djevelens persondata har ikke jeg heller kontroll på!
 
Cygnus2018-09-23 12:34
Antall innlegg: 44845

Jeg gav opp hele tråden, berita, siden abelon og aran tok over med sine endeløse utlegninger!
Men jubilanten var snille og flinke Alfa!
 
berita2018-09-23 14:08
Antall innlegg: 848

Det er vel ikke helt feil å si at du dro det ut ganske så lenge før de "tok over", Cygnus. Men nå skal jeg ta meg en kopp kaffe og rope et lite hurra for Alfa:-)
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-09-23 14:37
Antall innlegg: 1807


Jepp, dro den ut så langt at "avsporingsabelon" tok meg seg Aran på sine endeløse utlegningsoppdrag!
 
Aran - Ikke medlem lenger2018-09-23 15:30
Antall innlegg: 6062

Jesus gjorde sikkert de miraklene som det står i bibelen at han gjorde. Tviler på at han faktisk var så oppskrytt.
Vel om han gikk på vannet med sin fysiske kropp tror jeg ikke på, men at han helbredet folk tror jeg på. Akkurat som Snåsamannen omtrent
 
Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?