Spillrom
Sjiraffen9
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede9
Mobilspill
Pågående8 870

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Cygnus2018-09-29 17:38
Antall innlegg: 44845

Og her:
www.dagsavisen.no/ro...i- 1.952056
 
berita2018-09-29 17:53
Antall innlegg: 848

Enig i at det er utrolig at et slikt opplegg skal få statssøtte!

Men abelon, hvordan i all verden kan du uten forbehold si at "Vi vet jo alle at djevelen finnes i hver og en av oss, i større eller mindre grad". Melder meg straks ut av den gruppa du kaller "alle". Jeg er ikke god og snill hele tida, men jeg tror da ikke at djevelen bor i meg for det, tror ikke djevelen finnes engang.
 
Cygnus2018-09-29 18:02
Antall innlegg: 44845

Siden djevler og engler ikke eksisterer, virker det helt merkelig at det finnes skoler og ‘utdanninger’ som baserer seg på dem! Lurer på om jeg burde starte en havfrueskole eller en julenisseskole?
Men fra spøk til alvor - hørte nettopp Anders Torp, sønn av den famøse pastor Jan-Aage Torp, fortelle om sin oppvekst med helvedesredsel og demonutdriving - ikke vakkert!
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-09-29 18:16
Antall innlegg: 1807


Altså ikke DEN djevelen; men at vi alle bærer i oss "det mindre gode".
 
berita2018-09-29 19:25
Antall innlegg: 848

«Det for en djevel i meg», er jo et uttrykk for å forklare at man fikk lyst til å være slem. Den djevelen har jeg hatt kontakt med mer enn en gang, men han forsvinner heldigvis, og så er man/jeg snill som en engel igjen.
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-09-29 19:43
Antall innlegg: 1807


Jepp!
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-09-29 21:57
Antall innlegg: 1807


Fordi dette er avsporingstråden, så tar jeg en liten tur til med D og E.
DURKDREVEN og EGENRÅDIG. Hva om disse ordene blir brukt for å beskrive en 7 åring. Høres ikke det litt spesielt ut?
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-09-30 06:06
Antall innlegg: 1807


Måtte ta et lite sidesprang til Ordenes Verden. Synes DURKDREVEN er et artig ord; ikke mye i bruk tror jeg?
Jeg fortsetter litt til... Neste bokstav ut er F for Fanden! Neida, bare tulla. Det er sikkert en eller annet som finner et "F-tema", etter hvert.
 
Tom-Tom - Ikke medlem lenger2018-09-30 12:20
Antall innlegg: 314

Er det noe denne tråden virkelig har bevist så det synger etter, så er det iallefall at disse hardcore miljøvernerne ikke ser skogen for bare trær. Å begynne å snakke om at havnivåene stiger o.s.v. når de andre prater om hvor urettferdig bompenger rammer vanlige folk, det er så typisk for hele den "sekta".
Var det ikke en klimaforsker på Skavlan i fjor som sa at om Norge ble et nullutslippsland med umiddeblar virkning, så ville det forsinke den globale oppvarmingen med ca.et kvarter?
Det henger overhodet ikke på greip at man skal flå vanlige arbeidsfolk i miljøkampens navn her hjemme, mens store industrinasjoner verden over spyr ut forurensing som før.
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-09-30 15:58
Antall innlegg: 1807


Når du har kommet så godt i gang Tom-Tom; så kan du kanskje ta neste bokstav i alfabetet? F ! Et tema som begynner på F
 
Tom-Tom - Ikke medlem lenger2018-10-01 12:29
Antall innlegg: 314

Det får bli Flåeri, da.

Tror du kjøp av klimakvoter på feriereiser, kjøttfrie mandager i kantina, bompengefinansiering, flyseteavgift og andre sikkert velmente miljøtiltak her hjemme har den ringeste effekt på verdens klimautfordringer?
 
abelon - Ikke medlem lenger2018-10-01 16:40
Antall innlegg: 1807


Alle monner drar som musa sa. Men det monner nok dessverre svært lite. Så hva skal vi gjøre da? Bedre å gjøre bittelitt enn å gjøre ikkeno; men synd vi ikke kan bidra i større grad. Disse småtiltakene er nok mest for å bevisstgjøre folk; men føles som å pisse i havet ja!
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2018-10-01 20:19
Antall innlegg: 11608

Joda, alle monner drar, o.s.v.
Men, jeg er vel enig med hovedpoenget til Tom-Tom i innlegget over der.
De aller fleste av oss er nok mer enn nok bevisste på klimautfordringene og konsekvensene der, samtidig som man kanskje opplever at de tiltakene som iverksettes her hjemme koster mye for mange, og gir lite tilbake i form av reell miljøgevinst.
Bevisstgjøring og endring av vaner etc. er fint det. Men, det er virkelig ikke Norge, eller vest-Europa som trenger å endre vanene og miljøpolitikkene sine, hvis man ser på hvem og hva som står bak de store utslippene og de store bidragene til verdens klimautfordringer.


 
Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?