Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 881

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Erik75 - Ikke medlem lenger2019-05-14 22:09
Antall innlegg: 11608

Nei, og jeg er helt enig i at det er mye ved Breitbart som er høyst kritikkverdig.

Men, kan du nevne én politiker eller et politisk parti, enten i Norge eller i utlandet, som *ikke* har blitt møtt med rasismeanklager når de har tatt til orde for redusert innvandring?

 
Cygnus2019-05-14 22:35
Antall innlegg: 44845

Det vet jeg ikke, Erik, men Bannons ‘dårlige side’ gjelder ikke bare ønske om redusert innvandring - og mht det var han ikke den verste i Trumps stall! - men å legge til rette for virkelig rasistiske (antisvart, antijødisk osv) holdninger og ikke minst kvinnefiendtlighet, osv osv!!
 
AaseB2019-05-14 22:51
Antall innlegg: 8147

Vi må visst bare bukke og gi oss for sjefen med fasit her inne, Cygnus. ;)
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2019-05-14 23:13
Antall innlegg: 11608

Cygnus :

...som jo også har blitt gjentatt gang på gang på gang på gang på gang, om og om og om igjen i mange uker nå, Cygnus.

Ei heller er det noen her i tråden som har påstått at Steve Bannon er noe dydsmønster.

Men, jeg for min del skjønner virkelig ikke denne trangen til å fortsette å gneldre på med den samme svartmalingen av Bannon.
Det kan da umulig være et eneste menneske, hverken i Norge eller USA, som ikke har fått hørt og lest dette så og si hver eneste dag i flere år nå?


Aase : Det hadde kanskje gjort seg noe med litt konkret om HVA han har sagt og/eller gjort, fremfor å bare kjøre med på at han er en farlig mann, det motsatte av livsglede, og en som må stoppes?

Og hvis ikke engang Klassekampen er "blodrød" nok for deg, så tror jeg du skal slite med å finne etterrettlige tidsskrifter her til lands.

 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-05-14 23:24
Antall innlegg: 4429


Og for de fleste av oss er han totalt uinteressant.
 
Cygnus2019-05-14 23:46
Antall innlegg: 44845

Men i alle dager, Erik, gneldring? Svartmaling? Jeg har bare etter fattig evne forsøkt å svare på DINE påstander, f eks at B tar skarp avstand fra ‘rasisme, antisemitsme...osv . Men nå gidder jeg ikke mer, du sier at du er enig i at ‘mye’ av Breitbart som er uakseptabelt, men pytt pytt (ingenting med B å gjøre?) osv osv. Har ikke en gang hevdet at B skulle boikottes! Hva er det du mener - at vi skal være enig i ditt synspunkt og holde kjeft? Ærlig talt!
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-05-15 00:17
Antall innlegg: 4429


1-0 til Sangsvanen!
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2019-05-15 00:23
Antall innlegg: 11608

Du, "Ærlig talt" selv, Cygnus.
Jeg synes du er utrolig hårsår her, altså.

Hvilket synspunkt er det jeg har lagt frem som jeg krever at dere skal være enige i?

Jeg har argumentert for at han er en åpenbart interessant mann å lytte til, gitt den politiske situasjonen i både USA og Europa, og at denne boikotten av ham er uklok. (Det siste er jo vi to enige i)

Så har hverken jeg eller andre her i tråden sagt oss uenige i at han (og Breitbart) har en mildt sagt kontroversiell bakgrunn.

Like fullt er det denne bakgrunnen, og KUN den, det kjøres på med fra deg og Aase, både i innlegg og linker til aviskronikker med det samme synet.
Ikke ett eneste ord om hva som har blitt sagt eller gjort under hans besøk her i Norge.

Dere virker utelukkende opptatt av "hvem han er".
Ikke hva han sier.

Selv utfyllende artikler om hans besøk fra Klassekampen avfeies av Aase med et "vi får bare bukke og bøye oss for sjefen med fasiten".

Og jeg tror som sagt ethvert menneske på den vestlige halvkule som ikke er både døv og blind har fått med seg "hvem han er", hver eneste dag i mange år nå.

Derfor "gneldring".

Det er jo ikke vondt ment fra min side.
Jeg synes bare det blir vanskelig å få til noe diskusjon rundt hva han sier og gjør så lenge du og Aase utelukkende besvarer ethvert med type "Jammen, husk så fæl han egentlig er, da!"

Hva slags diskusjon blir det av sånt?

 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-05-15 00:38
Antall innlegg: 4429


"Hvem han er" og hva han sier henger jo i hop. Kan jeg spør om hvorfor du mener at han er en "åpenbart interessant" mann å lytte til?
Har ikke fulgt med på denne fyren; men antar at det er selvfølgeligheter han serverer; eller?
 
AaseB2019-05-15 07:34
Antall innlegg: 8147

Hvem Bannon er og hva han står for mener jeg Snorre Valen forklarer godt i artikkelen (for dem som ikke kjenner til ham).
Det var derfor jeg la ut linken, faktisk. Men linker redet kanskje bare Erik som kan legge ut, eller?
Bannon fikk ingen motstand som han merket selv i Bergen, og dermed lurer jeg på hvor den kritiske/(blodrøde)presse n var. Det var Nordiske Mediadager som stort sett mediebedrifter står bak.

Det Bannon sier tilpasser han etter publikummet han har.
Det er alltid smartere å se på hva en politiker gjør i praksis framfor å høre på hva han/hun sier når de skal selge seg inn hos velgere. Og Bannon har fått "praktisere" i Trumpadministrasjonen.

Når noen har en såpass stor evne (vilje?) til å misforstå og gå aldeles bananas som her inne nå, er det liten vits i å prøve å diskutere. Jeg gir opp igjen og setter min lit til folks evne til å tenke kritisk når det gjelder hva som blir lagt ut her av påstander framover.



 
Erik75 - Ikke medlem lenger2019-05-15 08:29
Antall innlegg: 11608

Ah.
Så han tilpasser hva han sier etter publikummet sitt for å selge seg inn, sier du.

Da er jo Bannon enda smartere enn jeg hadde trodd.
Man skulle jo tro at når han blir invitert på et arrangement holdt av document.no, så vil han kjøre på med islamkritikk og muslimfiendtlig retorikk for å ildne opp tilhørerne sine.

Nei, ikke Bannon.
Han kaller de inviterte danske islamkritikerne som sitter på første rad for idioter og tullinger, og regner muslimske land som viktige allierte i kampen mot religiøs ekstremisme.
Til utstrakt hoderisting i salen.
Og etterpå hadde han ingen interesse av å motta boka til Hege Storhaug.

Det er klart dette er så utspekulert at det han EGENTLIG gjør her er å....øh.... Ja, si det. Han er uansett så smart og farlig at jeg nok har blitt lurt her på en eller annen måte, helt klart.


Evt. er det kanskje på tide å roe ned paranoiaen et par hakk?


 
AaseB2019-05-15 08:45
Antall innlegg: 8147

Særs imponerende analyse av hva som er problemet, Erik!

Som sagt, ingen vits å diskutere noe når du har fasiten her. ;)
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2019-05-15 09:35
Antall innlegg: 11608

Jeg får spørre igjen, da : Hvilken fasit er det jeg har påberopt meg?

Bannons besøk er bredt dekket av bl.a. Aftenposten, VG, Klassekampen, Vårt Land, Dagens Næringsliv og mange flere, i tillegg til de "alternative" mediene.

Jeg tror de fleste vil være enige i at det er en ganske bredspektret pressedekning.

Begge intervjuene/foredragene/d ebattene ligger åpent ute på nett for de som ønsker å se og høre selv.

Man skulle jo kunne tro at noen av disse hadde smelt opp krigstypene på forsiden dersom dette var så ille som kritikerne skal ha det til.
Men, dengang ei.

Og jeg synes det er en veldig rar kritikk du kommer med når du er sint over at Bannon ikke fikk noen motstand.

Her har Mediedagene invitert alt som kan krype og gå av Bannon-kritikere og motstemmer, uten at noen av disse vil stille opp eller engang sende inn noen spørsmål.

Og så sitter dere hjemme i stua og klager på at de journalistene som faktisk er tilstede ikke stiller tøffe nok spørsmål?

Jeg synes det er en logikk som er vanskelig å forstå.
 
AaseB2019-05-15 10:29
Antall innlegg: 8147

Som sagt, dette er meningsløst å fortsette med. Du irettesetter på en ganske respektløs måte de som ikke er enige med deg. De tolker jo alt helt feil, i følge deg. Vi gidder bare slikt en liten stund, dermed tar du knekken på debatten gang etter gang.

Jeg har ikke annet mål enn å få folk som leser disse trådene til å forstå at ordspill ikke er Resets forlengede arm ut i scrabblemiljøet. Det går visst ikke an å gjøre uten å måtte krangle med deg.
 
Erik75 - Ikke medlem lenger2019-05-15 11:32
Antall innlegg: 11608

Resetts forlengede arm ut i Scrabblemiljøet, faktisk.

Jeg tror jeg bare lar den tale for seg, jeg.

 
Cygnus2019-05-15 12:07
Antall innlegg: 44845

Jeg gidder i hvert fall ikke mer av dette tøvet, men vil foreslå at Erik leser seg opp på Breitbart i Bannons tid og mange av Bannons taler rundt om. Også har jeg tenkt å foreslå Lundteigen som neste gjest hos Mme le Pen!
Så vil jeg bare nevne sånn en passant at når det gjelder nedvurdering og hån av motparten så er du ikke så verst selv, nesten like flink som de slemme venstrevridde!! Takk for meg i denne tråd!
 
Vannmann2019-05-15 16:56
Antall innlegg: 357

Ha-ha! Dette var stor underholdning!

 
LineErle2019-05-15 17:01
Antall innlegg: 94

Bannon altså! ;-)

 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-05-15 17:12
Antall innlegg: 4429


Hm, og litt ubehagelig. Litt kverulerende fra Erik kanskje. Men hvorfor så hissig? Uten sammenligning kanskje, så har jeg også "gått ut av mitt gode skinn" i Trumptråden; men heldigvis er det ikke ofte det skjer, bare i helt spesielle tilfeller... Hvem som "har rett" og hvem som "tar feil" om Bannon burde ikke være målet med diskusjonen. Er det ikke noe som heter meningsutveksling?
 
LineErle2019-05-15 23:06
Antall innlegg: 94

Det siste verden trenger er gretne gamle gubber som Bannon! Kvinnefiendtlige mannsjåvinister!!!!!!!!!! !
 
Viser siden: 1 2 3 4
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?