Spillrom
Sjiraffen4
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede4
Mobilspill
Pågående8 903

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-12-27 20:01
Antall innlegg: 4429

Skjønte det med bærtur Aran. De er ute for å plukke konspirasjonsbær!
 
TiramB2019-12-27 20:03
Antall innlegg: 781

Som sagt. Stort mer er det vel ikke å si.

Ang selvmord; anbefaler Steffen Kvernelands En frivillig død
 
Aran - Ikke medlem lenger2019-12-27 20:05
Antall innlegg: 6062

Ari Behn. En mann som hadde oppnådd helt topp suksess i den materielle verden. Han solgte kunst for millioner av kroner. Han laget egne gode fjernsynsprogrammer. Han fikk spise så mye han ville gratis på Theatercafeen fordi han var en anerkjent kunstner av kunsteliten . Han fikk barn med den norske prinsessen, 3 døtre. Han hadde mer enn nok penger. Han hadde enormt mange bekjente og veldig mange regnet seg som hans venn. Han reiste på eksotiske reiser og bosatte se i California. Men inne i seg selv var han deprimert nok til å knerte livet sitt. Bare et bevis på at ytre verdier og materiell suksess ikke gjør en lykkelig nok.
 
Aran - Ikke medlem lenger2019-12-27 20:14
Antall innlegg: 6062

Her kunne Ari Behn spise gratis.

www.theatercafeen.no/
 
Aran - Ikke medlem lenger2019-12-27 20:19
Antall innlegg: 6062

Her er menyen Ari Behn kunne boltre seg i , gratis:

www.theatercafeen.no...gs meny.pdf

 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-12-27 20:25
Antall innlegg: 4429

Det er ikke uten grunn at jeg ga bort en del penger til noen som virkelig trenger det; i en periode hvor jeg av ulike grunner hadde "for mye".
Nå har jeg ikke "for mye"; men vil heller gi bort enn å spise gratis på theatercafeen støtt og stadig. Gulp.
Det er bare til et visst punkt at penger kan kjøpe lykke; så blir de overflødige mener OP.
Men, penger eller ikke penger.

Hvil i fred Ari.
 
Aran - Ikke medlem lenger2019-12-27 20:36
Antall innlegg: 6062

Tipper Ari får en gjennomgang av hva slags ulykke han har skapt for sine døtre når han er kommet til den andre siden.
 
Aran - Ikke medlem lenger2019-12-27 20:37
Antall innlegg: 6062

Men jeg vet ikke årsakene til Aris valg. Kan hende plagdes han med mye smerter , hvem vet.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-12-27 20:54
Antall innlegg: 4429

Eksistensiell smerte. For de fleste som tar sitt eget liv er nok dypt fortvila. Og de fleste av oss vil vel ikke tenke på å avslutte "uten grunn".

Hvil i fred Ari








 
Aran - Ikke medlem lenger2019-12-27 21:25
Antall innlegg: 6062

Jeg tenker på fysisk smerte Op

Personlig synes jeg psykisk smerte i en del tilfeller bare er jåleri. Selv om man har forståelse for at psykisk smerte kan være ille nok. Se for eksempel på disse kjendisene som skryter av at de oppsøker psykolog. Slikt virker jålete. Og også bortsett fra i tilfeller der hjernen er så biologisk skadet at dette gir psykiske vanskelige forhold.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-12-27 22:17
Antall innlegg: 4429

Vel, fysisk smerte kan jo tære på kropp, og sjel. Hvordan man definerer psykisk smerte er nok avhengig av hva man har opplevd ja.
Og som du sier, så kan hjernen få uopprettelige skader som kan gi psykisk vanskelige forhold. Det finnes smertestillende for fysisk smerte; så der er det jo håp. Eksistensiell/psykisk smerte; ja hva gjør man med den? Vanskelig å sette ord på, og vanskelig å forstå.
 
Aran - Ikke medlem lenger2019-12-27 22:18
Antall innlegg: 6062

Tenker at når man har fått dette livet i gave så har man som sjel et ansvar for seg selv og for Gud å gjennomføre det til det er slutt av biologiske naturlige årsaker. Dette er noe som såkalte nær døden opplevelser lærer menneskene.

Om den fysiske smerten er for voldsom over lengre tid så har jeg forståelse for selvmord og om det skulle være alvorlige biologiske årsaker til at psykiske helse er svært ille og ikke kan bli bedre så synes jeg selvmord er en akseptabel løsning.

Selv var jeg ille plaget med øresus i 2012 og 2013 og videre noen år , men dette gikk gradvis over og når har jeg kun kortere perioder hvor øresus er ille. Jeg ringte 113 flere ganger pga. øresus og sendte mailer til folk om at de måtte be for meg slik at jeg slapp øresusen. . Jeg kurerte meg selv der jeg opplevde at (bl.a.) stråling fra teknologi gjorde meg verre. Og kanskje hjalp også bønnene fra andre. På det verste var øresusen så ille at jeg stod med pilleeska i handa klar til å sluke en overdose piller. Skjedde flere ganger. Var også plaget med stikking som av nåler i kroppen i forbindelse med denne øresusen. Jeg har aldri vært plaget med psykiske lidelser i noen grad, men denne øresusen holdt på å knekke meg.

Her jeg sitter nå og skriver er jeg minimalt plaget med øresus, sikkert helt gjennomsnittlig for befolkningen.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-12-27 22:29
Antall innlegg: 4429

Diagnosetråden ja... Kanskje den er riktig tråd etter hvert?
LilleL/Gloria hadde noen tanker/erfaringer hun kanskje ville dele med oss når hun fikk ADHD diagnosen som hun jo var åpen om.
Og jeg med min PTSD... Hm, jeg deler ikke i hytt og pine; men som regel så skader det ikke å dele erfaringer.
Man er mer enn sin diagnose!
 
TiramB2019-12-27 22:31
Antall innlegg: 781

"Hver dag er en fest, og jeg er et smykke. Det samme er du. Og du. Og du."
Ari Behn

 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-12-27 22:38
Antall innlegg: 4429

Ja, øresus kan være invaderende. Min far ble døv, og fikk i tillegg øresus; ja det kan være til å bli gal av . Godt å høre at du er bra nå Aran!
Min far fikk implantat etter 5 år som helt døv med øresus; og da ble øresusen mye bedre. Husker han drømte om å høre fuglekvitter igjen; men så bra ble det ikke. Men jeg kunne heldigvis prate med ham igjen.
Måtte lære å prate tydelig og ikke mumle!
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-12-27 22:42
Antall innlegg: 4429

Fint sagt av Ari det. Han prøvde/ønsket vel at hver dag skulle være en fest. Så tok festen slutt.
 
Cygnus2019-12-27 22:44
Antall innlegg: 44845

Jeg synes det forferdelige ved dette dødsfallet er de tre barna som sitter igjen og har dette med seg for resten av livet. Jeg kjenner flere andre som har opplevd dette - og det er en katastrofe (å miste en forelder som barn er en katastrofe, men når vedkommende går frivillig, er smerten tusenfold. )
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-12-27 22:54
Antall innlegg: 4429

Ja, dette skal de bære på hele livet; at deres far forlot dem. Men gjennom bøkene hans vil de forhåpentligvis tilgi ham. At de vil forstå ham på en måte. Håper de får lov til å uttrykke sinne over valget hans. For de har rett til det. Og så må de til slutt tilgi. Men, sorgen vil de jo bære på.
 
Nixita2019-12-27 23:00
Antall innlegg: 4720

Jeg leste det i forbindelse med da Robin Williams tok sitt liv. Mange mener de tar sitt liv av egoistiske grunner og ikke tenker på de etterlatte (og i dette tilfellet spesielt barna i en sånn sårbar alder), men de er så langt nede og kan ikke se at de har noe å bidra med, tvert i mot føler de at de er en byrde for sine nærmeste. Det er bare så utrolig trist :(
 
Cygnus2019-12-27 23:11
Antall innlegg: 44845

Jeg håper - og gjetter - at AB ville skrevet noe til sine barn.
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?