Spillrom
Sjiraffen10
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede11
Mobilspill
Pågående8 913

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Nixita2019-12-27 23:15
Antall innlegg: 4720

Ja det har jeg og tenkt - håper inderlig det.
 
LilleLaila2019-12-28 12:12
Antall innlegg: 3144

Håper mediene lar være å fråtse for mye i denne saken. Synes det blir usmakelig veldig fort!
 
TiramB2019-12-28 12:15
Antall innlegg: 781

Jeg er så enig, LilleL.
 
Aran - Ikke medlem lenger2019-12-28 12:27
Antall innlegg: 6062

Han sa det vel selv Ari. Tidligere for han skamløst frem, sa han. Nå hadde han begynt å føle på skammen.

Han sa at når han var på Theatercafeen så følte han seg brydd over at han kunne spise gratis der. Dette reflekterer vel det han ellers følte. Han hadde kanskje begynt å føle at han ikke fortjente all denne rosen og oppmerksomheten. Han åpnet seg og tok innover seg denne skamfølelsen som bare ble sterkere . Samtidig følte han at han som kunstner måtte åpne seg for dette for å være mer ekte, men samtidig så ble dette for tungt å bære sikkert sammen med en del andre faktorer.

Noen burde sagt til Ari at han ikke var noe dårligere enn andre kunstnere.

Totalen Ari leverte var bl.a. det som gav han verdi som kunstner og det at Ari var Ari og ingen andre og leverte akkurat den kunsten han gjorde var også det som gav han verdi som kunstner. Og det at kunsten hans betydde noe for folk på andre plan enn det kommersielle økonimiske va også noe som gav han stor verdi som kunstner. Og noen burde sagt til han at han ikke behøvde dykke ned i denne skamfølelsen for lenge av gangen, at han måtte forsøke finne andre tankeveier og at han måtte forsøke unngå andre negative tanker. Tankestrategier for bedre psykisk helse burde Ari involvert seg mer i og så utøvd disse.

Det er imidlertid lett å si hva andre burde gjøre når man ikke har gått et skritt i demses sko, men meningene er ytret.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-12-28 13:07
Antall innlegg: 4429

Meningene er ytret.

Håper inderlig han har fått fred nå. Og at barna får ordentlig hjelp til å bearbeide.

 
Aran - Ikke medlem lenger2019-12-28 14:36
Antall innlegg: 6062

Så en kort TV-snutt med Ari og et av hans malerier som han kommenterte. Han hadde malt et bitte lite hus i et stort maleri på sikkert over 1 kvadratmeter. Huset var kanskje 4 kvadratcentimeter. Rundt huset var det lyse store fargefelter i gult, rødt, blått osv. Ari sa: der er huset til Martha, sa han med bevisst litt utydelig og lav stemme. (mener det var det jeg hørte)

Selv har jeg tydet mye ut av dette, men skal ikke videreføre mine tanker her om dette.
 
Aran - Ikke medlem lenger2019-12-28 22:00
Antall innlegg: 6062


Tror Ari plagdes med at han syntes det var så mye falskhet i verden på noen plan. Han veide det opp med å være mer ekte og positiv selv for de menneskene han møtte personlig.
 
Cygnus2019-12-28 22:14
Antall innlegg: 44845

Og du møtte ham, skjønner jeg.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-12-28 22:15
Antall innlegg: 4429

Ja Aran; Ari ville kanskje synes dine refleksjoner var interessante?
Jeg fikk i hvert fall følelsen av at han var ærlig om seg selv; i det lille jeg har lest om ham gjennom årene. Tror jeg ville ha likt ham.
 
Aran - Ikke medlem lenger2019-12-29 08:56
Antall innlegg: 6062

Cygnus, det jeg skriver ovenfor her om å føle på skam stemmer godt med det en av Aris nærmeste venner sier i denne Dagbladartikkelen. Så har jeg tilføyd noe etter dette.

www.dagbladet.no/kul...v/ 71971811

 
Cygnus2019-12-29 10:20
Antall innlegg: 44845

Trodde det med ekte og positiv var selvopplevd, aran.
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-12-29 11:30
Antall innlegg: 4429

Er ikke særlig forundret over at han hadde høye forventninger til seg selv.
At han trengte mål å strekke seg mot for å føle at livet var verdt å leve.
Det trenger vi jo alle i større eller mindre grad. Og at han var en god lytter selv når han kjempet mot sitt eget mørke. Ganske gjenkjennelig ja.
 
AaseB2019-12-29 12:34
Antall innlegg: 8147

Jeg synes det holder nå jeg.
Denne spekuleringa om en persons tanker og motiver forut for selvmord har jeg lite sansen for. Dette er et åpent forum som hvem som helst kan lese, ikke en privat dagbok.
De pårørende har vært åpne om dødsårsaken. Og at du da skriver at "din hovedhypotese"er selvmord, Aran, etter å ha ymtet frampå om at andre skulle være innblandet, er virkelig ikke interessant, kun komisk. Antakelig ufrivillig. Men det passer ikke uansett når dette temaet diskuteres.

Jeg foreslår at dere to som holder i gang tråden ved å være så interesserte i hverandres tanker heller sender private meldinger til hverandre om dette temaet.


 
Aran - Ikke medlem lenger2019-12-29 12:56
Antall innlegg: 6062

Ja ja, sånn er det. Huff og huff. Du verden. Oisann. Ja ja mennsann. O Hå og O hei.
 
Cygnus2019-12-29 15:59
Antall innlegg: 44845

Enig med deg, Aase!
 
eskhh2019-12-29 17:53
Antall innlegg: 941

Tiltredes
 
Aran - Ikke medlem lenger2019-12-29 18:31
Antall innlegg: 6062

Uten opplysende info vil mennesker vandre i mørket. Noen ser ikke denne infoen for hva den kan være verdt for enkelte .

Skjønner at noen synes det er ubehagelig, men det er nok bare fordi tankegrunnen er plassert på et for skjørt underlag.
 
TiramB2019-12-29 18:52
Antall innlegg: 781

Nei, hva i all verden, hva er det nå du babler om, Aran?
 
Ordputter - Ikke medlem lenger2019-12-29 20:32
Antall innlegg: 4429

Kan se ut som babling, men er ikke det!
Vet ikke om jeg kan si at jeg alltid forstår de underfundige krumspringene dine Aran; men jeg forstår det på en måte likevel...
Så Tiram; åpn opp sinnet ditt for det underfundige Aranske!
 
TiramB2019-12-29 21:24
Antall innlegg: 781

Åpn opp sinnet, du ... ;-)

I denne tråden tror det er bedre å besinne seg litt heller.
 
Viser siden: 1 2 3 4 5 6
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?