Spillrom
Sjiraffen12
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede13
Mobilspill
Pågående8 487

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Alfa932008-12-10 11:01
Antall innlegg: 7771

Du Nilsen, denne tråden handler ikke om hvorfor man går inn i sjiraffen eller krokodillen eller ikke, den handler faktisk om et forslag om å sende ut folk som ikke er aktive i rommet. Istedenfor å spore helt av; hva synes du om det?
Hvis det er mulig, blir det nemlig bedre plass der inne, og da er det ikke nødvendig å ta denne diskusjonen om å refreshe og sånn.

Scrabla; selvfølgelig er jeg enig med deg også;)
(og du står på vennelista mi også, selv om det ikke har noe med denne saken å gjøre...)
 
toadstool2008-12-10 11:51
Antall innlegg: 3

Forslaget til Nilsen er ikke en avsporing, hun er bare uenig med trådstarter. Jeg synes faktisk Nilsen har et poeng - det å sparke ut inaktive spillere vil bare utsette problemet litt. De inaktive spillerne ville forsvunnet, og spillrommet ville blitt fylt opp av andre, og de som liker seg i sjiraffen har fremdeles akkurat det samme problemet (riktignok en smule sjeldnere, men fremdeles ganske ofte tror jeg).

Det som hadde løst problemet for Holger og andre, var hvis alle "uinteressante" med lav ranking hadde funnet seg et annet rom, men jeg håper ikke vi kommer dit.
 
Weronix2008-12-10 12:22
Antall innlegg: 338

Det e no vel ikkje DET som e målet med innlegget her, å samle alle i "eliten" på en plass... Men alle har vel sine spelara dei lika å spele med, og det må vi respektere - enten det no gjelde rating, venna eller spelestil.
Og det e vel ikkje akkurat en ukjent ting at man blir "kasta" ut av ei side dersom man e inaktiv i en periode?! det gjelde vel for veldig mange sider rundt om kring på nettet. Syns det e en god ide, ikkje nødvendigvis for at det skal bli bedre plass i "sjiraffen", men og fordi man då ser kor mange som faktisk e aktive, og man veit ken man kan invitere til å spele med seg og andre praktiske ting.

Når det gjelde det at folk kan begynne å bruke fleire av romma, e det òg en god ide. Nokken må jo berre begynne, so får man til slutt folk fra alle rating-grupper også i andre rom enn sjiraffen.
 
Nilsen - Ikke medlem lenger2008-12-10 12:42
Antall innlegg: 244

For all del, skaff en funksjon som kaster ut folk, men da er dere kommet lite langt, fordi dere kaster de ut, slik at "Eliten" kommer seg inn.. da har du kommet like langt egentlig...

Eliten kan jo bare samle seg i ett annet rom..
Skal jo være totalt unødvendig med sånn utkastelses-program, bare for at eliten føler seg uttafor..
Det finens trossalt 6..ja hele SEKS spillerom til som fint kan brukes, det handler ikke om at det er dårlig plass..
Det handler om at eliten føler seg uttafor når de går i andre rom..

Ergo, eliten føler seg så mye bedre enn oss som henger midt på treet og klamrer oss fast, og mener derfor at de bare kan slenge bort oss, for å gi rom til seg selv..

:x
 
Weronix2008-12-10 13:04
Antall innlegg: 338

Det handla jo ikkje berre om eliten, det handla og om dei som ve spele med kjentsfolk, eller være i det rommet kor det e flest folk.

Men eg skjønna ikkje koffor det her e et så stort problem? Dersom man blir kasta ut av sjiraffen (fordi man ikkje har VÆRT der siste halvtimen), e det vel berre å gå inn på krokodillen som jo e ditt hovedargument her, Nilsen?
 
Alfa932008-12-10 13:24
Antall innlegg: 7771

Det er ikke bare eliten som liker seg sjiraffen, og man vil ikke nødvendigvis bare spille med eliten (hva er egentlig grensa for å være i eliten, egentlig?).
Dette gjelder alle. jeg var i en situasjon i går hvor jeg og noen andre ville spille, og vi forsøkte å invitere en person. Denne personen svarte ikke, senere fikk vi vite at h*n ikke var hjemme.
Det var ikke noe stort problem, vi bare startet spillet uten denne personen, men det hadde jo vært enklere hvis h*n faktisk var blitt kastet ut, så hadde vi sluppet å sitte og vente...

Det er vel flere som har vært i lignende situasjoner. Det er ikke noe farlig eller noe, bare fryktelig irriterende, og det hadde jo vært bedre uten dette `problemet` ...

Men Nilsen; hvem har sagt at det bare er eliten som refresher?
Jeg vet ikke om det er sant, men det slår meg at folk her faktisk går ut ifra det. Jeg vet at mange i eliten gjør det, men jeg vil jo tro at andre også liker seg best i sjiraffen, der har du alle typer.
 
Weronix2008-12-10 13:36
Antall innlegg: 338

www.ordspill.no/foru...e= -0#17761

Her er en liten diskusjon om sjiraffen som blei skrevet for litt sida. Det e ikkje et stort utvalg av spelara, men ikkje berre eliten iallefall, og fleire skriv at dei velge sjiraffen - av uviss grunn.
Så det gjelde ikkje berre eliten som refresha nei :)
 
Nilsen - Ikke medlem lenger2008-12-10 13:49
Antall innlegg: 244

Eliten pressiserer jo flere steder at de "refresher" for å komme inn i sjiraffen.. og at krokodillen ikke er ett alternativ..
sett sammen to og to da!

Jeg skjønner ikke hvorfor man skal ha dette utkastelsesprogrammet.. når d er 7 rom å velge i, med masse plass for både du og venner..

viss d virkelig er slik at folk føler de ikke finner fram til sine "egne" så kan dere heller slå sammen alle rommene til ETT rom, og ett turneringsrom da..
de andre vil dere jo ikke bruke uansett, fordi venner ikke er der, men samler man alle til ett stort rom, ja da er alle der.. og da er det jo kanskje mer enn nokk plass da?!?!


MEN nå skal JEG på TRASS... nokk enn gang..
boikotte sjiraffen på ubestemt tid!

boikotte sjiraffen..
ikke si hei..
ikke si tfs..

tror jeg må ha huskeliste over trasstingene mine

 
Holger2008-12-10 19:16
Antall innlegg: 230

Når man forholder seg til realitetene - noe ikke alle har like godt grep om - viser det seg at flest vil spille i Sjiraffen. Hvilke grunner folk har for å spille der, er uinteressant. "Elite", "midt på treet" eller ranking under 50 har fint lite med saken å gjøre.
 
Nilsen - Ikke medlem lenger2008-12-10 19:20
Antall innlegg: 244

da siterer vi deg holger : "Sorterer man etter ranking, finner man flere toppranka folk i Sjiraffen enn Krokodillen. Jeg finner det mer givende å spille der av den grunn."

rekk opp hånda dere andre som bruker samme grunn...
alle?
ja se der ja..
 
Holger2008-12-10 19:30
Antall innlegg: 230

Jeg spiller der av den grunn, ja. 1 poeng til deg, Nilsen. Men hva grunnen MIN er, er fullstendig uinteressant for diskusjonen. Jeg oppga den på spørsmål fra trymare. Om alle har samme grunn eller om alle har forskjellige grunner, er det fortsatt uten betydning for diskusjonen. Når skal du se hva dette dreier seg om?
 
Nilsen - Ikke medlem lenger2008-12-10 19:32
Antall innlegg: 244

JEG skjønner ikke hvorfor dere må kaste ut folk fra sjiraffen, når dere kan spille i 5 andre rom også.. rikelig med plass å gå på..
det er slik JEG ser saken om d der utkastinga deres
 
ave - Administrator2008-12-10 19:32
Antall innlegg: 4986

Tror ikke du trenger noen huskeliste, Nilsen, det virker som om du har trassen inne......
 
bakko2008-12-10 19:35
Antall innlegg: 160

Dersom ein går ut på byn og det er kø på den plassen ein likar seg best, ja då står ein som regel i kø sjølv om det er ledig like ved sida....

Men her kan ikkje vera for alle likt, dersom eg er vekke frå lobbyen i meir enn 10 minutt må eg logga meg på på nytt......
 
Alfa932008-12-10 19:51
Antall innlegg: 7771

Det er også slik at hvis man hopper ut av køen, så må man starte bakerst igjen (med mindre man får noen til å holde av en plass...)

Det virker da helt logisk at det burde være samme systemet her.
Det er fort hjort å bli `daukjøtt`, jeg er det støtt, selvom jeg har prøvd å bli bedre etter at denne tråden kom... Men jeg tror ikke folk ville ha så mye imot å bli kastet ut for det. Det er jo bare å starte bakerst igjen:)
 
Vib_eke - Ikke medlem lenger2008-12-10 20:05
Antall innlegg: 804

Alt hva vi diskuterer :)

Det er ikke mulig å slå sammen alle spillrommene Nilsen, pga det vil ikke serverene (?) takle.

Om noen vil refreshe til de kommer inn på sjiraffen så er det dems valg.
 
Nilsen - Ikke medlem lenger2008-12-10 20:24
Antall innlegg: 244

har man plass til 200 stk i 7 forskjellige rom, har man jo kapasitet til 1400 stk, slår man disse sammen får man heller ikke mer enn 1400 stk..

fiks nye servere da vettu :x
 
matias2008-12-10 20:31
Antall innlegg: 1152

Sånn jeg forstår adminene, kan en server bare takle 100 spill av gangen i et spillrom. Derfor har de satt begrensning på 200 spillere. Hvordan det er implementert i praksis vet jeg ikke. Det er mulig at én server tilsvarer ett spillrom.

Å slå sammen rom vil sikkert gjøre det enda mer ustabilt enn i dag, og det er fint å ha andre rom som backup, hvis sjiraffen går ned.
 
Weronix2008-12-10 21:10
Antall innlegg: 338

Men viss et spillrom berre takla 100 spel av gangen vil det kanskje heller ikkje hjelpe med den "utkast-funksjonen", fordi det då blir for mange aktive spelara og spel?
 
Alfa932008-12-10 21:44
Antall innlegg: 7771

Det blir vel ikke så mange flere spill for det? Det er jo fortsatt stort sett to per spill, og det er alltid noen som ikke spiller uansett...
 
Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?